Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS 4x4 je realitou, ale jen s dieselem a automatem
24.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda se odhodlala ke zvláštnímu kroku. Do nabídky doplnila mnohými vyprošovanou Octavii RS 4x4, ale jen v její naftové verzi.
Připusťme, že v době zuřící aféry Dieselgate, která se nepochybně dotýká všech mainstremových filiálek koncernu Volkswagen, tu českou nevyjímaje, je obtížné s nadšením a za patřičné mediální pozornosti vypustit do éteru jakoukoli automobilovou novinku. Škoda se o to pokusila a minimálně v České republice má na to publikum zaujmout, nejsme si ale jisti, jestli její nejnovější prostředek něco takového svede.
Na první pohled jde o velmi atraktivní zboží, alespoň z pohledu jisté části klientely. Prakticky od příchodu nové generace Škody Octavia RS se lidé ptají po verzi s pohonem všech kol a připusťme, že benzinové provedení by jej aspoň za určitých okolností dokázalo efektivně využít a představovat konkurenci i pro nový vrchol jménem RS 230, který si na přední nápravě pomáhá samosvorným diferenciálem. Jenže takovou novinku Škoda do placu nedává, přichází s naftovým RS TDI s pohonem 4x4, které navíc dostanete jen s automatem DSG. A takový stroj bude mít k pravověrnému RS jistě daleko.
Pokud je vám tato konfigurace povědomá, vzpomeňte našeho testu Octavie Scout 2,0 TDI 135 kW, který jsme uvodili slovy „RS k táboráku”. Tak přesně takové auto bude nyní nabízet škodovka i jako RS, akorát... ne k táboráku. A zřejmě právě existence této konfigurace v rámci modelové řady stojí za tím, že RS 4x4 přichází zprvu - a možná jedině - právě v této verzi.
Nečekejme tedy nic převratného. Motor disponuje známým motorem 2,0 TDI s maximálním točivým momentem 380 Nm a výkonem 135 kW (184 koní), který míří na asfalt přes kombinaci dvouspojkové převodovky (DSG) a pohonu všech kol (Haldex 5). Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 7,6 s a maximální rychlost 228 km/h. Kombinovaná papírová spotřeba činí 4,9 l/100 km.
Automobilka dále uvádí, že vůz disponuje „všemi přednostmi modelu Octavia RS s pohonem předních kol”, tedy např. i sportovním podvozkem s víceprvkovou zadní nápravou a elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+ či progresivním řízením. Též vizuálně se vůz od „standardního” RS neliší, počínaje designovými prvky karoserie, pokračuje koly z lehkých slitin a konče třeba i imitací sportovního zvuku motoru v „eReSově” laděné kabině.
Škoda zatím neprozradila, kdy přesně bude Octavia RS TDI 4x4 DSG k mání a známa zatím není ani cena - v ceníku se tato varianta dosud nevyskytuje. Jisté je tak pouze tolik, že k dispozici bude jako liftback i kombi, což naznačují dvě dosud jediné zveřejněné retušované (znáček 4x4 + upravená RZ + umazaný výfuk benzinového provedení) fotografie. Více se snad dozvíme brzy...
Škoda Octavia RS 4x4 na prvních fotkách není tak úplně 4x4. A ani TDI
Byly-li vám snímky povědomé, gratulujeme vám k vaší paměti, tohle jsou ty původní
Více prozradí snímky RS TDI z našeho někdejšího testu. Tady ale mělo naftové RS manuální řazení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva