Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia R SS: sportovní vrchol dostane motor VR6 a 350 koní
31.12.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vůz s pohonem zadních kol v nabídce Škodovky chybí přes dvacet let. To by se ale mělo změnit, jak naznačují zkazky o Octavii R SS.
V souvislosti s mladoboleslavskou škodovkou se nyní mluví nejvíce o Octavii CC a novém SUV, výhledově i o budoucí Fabii. Vzniknout ale má i stroj, o kterém se dnes příliš nemluví. Řeč je o Octavii R SS, tedy Rallye Sport Sport, která se koncepcí vrátí do ne až tak dávné minulosti.
Již vícekrát se hovořilo o skutečném kupé Škoda, nástupci Rapidu 13x, který se vyráběl na konci osmdesátých let. Právě tím má Octavia R SS být, a to zcela - má mít pohon zadních kol a motor uložený vzadu. Zdá se to jako velká fantasmagorie, ale i tohle má čarovná platforma MQB umožnit, třebaže s několika úpravami - především bude otočena proti směru jízdy, aby motor mohl být vzadu. Zavěšení dvojitými lichoběžníky pro všechna čtyři kola pak umožní snadné „přehození” řízením ovládaných kol. Rozvor náprav by měl být o něco kratší, než má Octavia III, to kvůli mrštnějšímu projevu v zatáčkách
V oblasti pohonných jednotek nebude Škoda nabízet příliš velký výběr, za zadními koly najdeme jednu ze dvou verzí nového benzínového motoru 2,4 VR6, buď atmosférickou, nebo s přeplňováním. Tento motor vznikl spojením dvou tříválců 1,2 HTP do jednoho šestiválce, který si původně měl říkat bi-HTP. Vzhledem k zprofanovanému třípísmennému označení ale nakonec dostal přednost osvědčený název VR6, který ostatně reflektuje konstrukční specifikum motoru - dvě trojice válců uspořádaných do V ve velmi ostrém úhlu.
Atmosférická verze 2,4 VR6 bude dávat okolo 200 koní a 260 Nm, biturbo bude mít zhruba 350 koní a 440 Nm. Výkonový rozsah bude takový, aby Octavie nenarušila teritorium Golfu vzešlého z konceptu Vision GTI, který s větším VR6 o výkonu 503 koní a pohonem všech kol bude nadále kralovat. Oba motory budou spojeny s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a svůj výkon budou moci posílat na zadní kola. Poctivý mechanický samosvor na zadní nápravě bude standardem.
Po stránce designu zatím nevíme vůbec nic, podle nepotvrzených informací by však neměl být vzdálen Octavii CC, ale zároveň by si měl brát některé nápady ze současné Octavie RS. Počítejme s dvoudveřovou karoserií typu fastback a bezrámovými okny. Horní konce „Céček” zadních světel by měly být nově spojeny svítícím pásem přes celou šíři auta a vytvořit tak ještě jedno, poněkud na hlavu padlé C.
Interiér by měl být silně orientován na řidiče, počítejme se středovou konzolou natočenou směrem k němu. Kromě těchto „architektonických vychytávek” však bude základní výbava poměrně chudá, očekávejte sedačky z trojkové Octavie RS s látkovým potahem, základní autorádio, elektrická okna a zrcátka a dálkově ovládané centrální zamykání. Zbytek bude za příplatek, případně v jedné z vyšších výbavových verzí. Pravděpodobně je cílem této strategie udržení základní ceny na uzdě, protože mechanika zadarmo jistě nebude a cokoli označené jako RS má u Škody ve zvyku být levné.
Kdy by se nová Škoda Octavia R SS mohla dočkat „materializace”, není známo. Počítáme ale s tím, že jindy než 1. dubna nebo 31. prosince na její představení nedojde...
Karoserie Škody Octavia R SS by si měla vzít některé prvky ze současné Octavie RS a z budoucí Octavie CC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 3 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 6 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva