Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia IV se rýsuje. Dá si na čas, bude ještě výrazně větší
19.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Octavia platí už dnes za největší auto své třídy, i tak se s novou generací stane ještě větší. Design se zaměří na optické rozšíření, přijde až 300 koní.
Třetí generace Škody Octavia byla představena 11. prosince 2012. Prakticky přesně po čtyřech letech přišel facelift, ten ovšem tak vřele přijat nebyl. Názor především privátní klientely ale nejspíše vliv na registrace mít nebude - a postupem času si na čtyřokou příď zvyknou i řadoví zákazníci, kteří tak již nebudou mít problém vyměnit nový model za starý. Konec dobrý, všechno dobré, mohlo by se říci. Dokonce by se mohlo zdát, že v mladoboleslavské automobilce teď panuje relativní klid.
Opak je ovšem pravdou, Škoda se již připravuje na příchod čtvrté generace. Na tu si ovšem zákazníci musí ještě nějaký ten pátek počkat, neboť s premiérou se počítá až někdy v říjnu 2020. Osm let na trhu pro Octavii III se může zdát dlouhou dobou, přímo z automobilky ale máme potvrzené, že to takto bude. Proto byl facelift tak výrazný, chtěl se více tvářit jako nové auto. V kontextu s ním vás možná, že stejně jako o něj se také o design nové generace se postaral Jozef Kabaň, který vzhled budoucí novinky označuje za „odvážný”. Pokud bude ještě odvážnější než u nedávného faceliftu, máme se zřejmě na co těšit.
Dá se však předpokládat, že některé detaily se ještě změní, zejména s ohledem na další směřování a expanzi značky. Nicméně základní kontury již narýsovány byly, přičemž opět lze do jisté míry mluvit o revoluci. Kritizované, zřetelně dvoudílné světlomety zmizí, přičemž místo nich by měl přijít vzhled odkazující na před pár dny odhalený koncept Vision E.
Důraz je - tak jako v případě tvaru nárazníku či samotné masky chladiče - kladen na optické rozšíření vozu. Je to nutnost, protože nová Octavia výrazně naroste. Delší bude nejen zadní převis, ale naroste také rozvor. Očekávat lze tedy i prostornější kabinu a zavazadelník, otázkou ale je, co to udělá s profilem a proporcemi. Na místě je také vzpomínka na předchozí generaci Superbu, které se nikoli bezdůvodně říkalo jezevčík.
Technika bude převzata z osmé generace Volkswagenu Golf, který přijde na trh o pár měsíců dříve. Řeč přitom není jen o evoluční platformě MQB, ale také o nových asistenčních systémech, mezi které se zařadí semi-autonomní řízení úrovně SAE 3. Seznam příplatků rozšíří digitální přístrojový štít, vylepšené hlasové ovládání či nová generace multimédií.
Pro úrovně výbavy Laurin & Klement se navíc chystá mnohem luxusnější čalounění a dekory, čímž mají být definitivně smazány iluze o levném voze. Nová Octavia se tedy daleko více přiblíží mateřskému Volkswagenu, byť stále půjde o levnější vůz. Je předčasné spekulovat, jak velký rozdíl v cenách Golfu a Octavie nastane, nicméně již nyní lze u obou vozů očekávat posun směrem výše.
S tím souvisí plejáda zcela nových motorů, ačkoliv základní koncepce zůstane zachována. Základ nabídky tedy budou tvořit litrové tříválce, o patro výše lze čekat 1,5litrové čtyřválce. Otázkou jsou dostupné výkony - vše souvisí s hmotností vozu, která sice na jedné straně vlivem evoluční architektury poklesne, tento krok ovšem na straně druhé budou negovat zmiňované větší rozměry.
U tříválce snad lze čekat 95 a 115 koní, u čtyřválce pak 130 či 150 koní. Stejně tak se můžeme ptát, kam se dostane provedení RS, které nyní může nabídnout až 245 koní. Podle zdrojů zevnitř by ovšem nová sportovní Octavia měla být absolutním vrcholem značky, co se výkonu týče - produkovat by tedy mohla až 300 koní a 380 Nm. S posílením lze počítat také u dieselů, ačkoliv také o nich můžeme jen spekulovat.
Jisté je, že další generace Octavie již bude existovat jako hybrid. Bude nejen mild hybrid se 48voltovým elektrickým systémem, který má dodat zhruba 10 kW a 55 Nm, ale také plug-in hybrid s 1,5litrovým čtyřválcem, elektromotorem a kumulovaným výkonem zhruba 252 koní a 590 Nm.
Nová Škoda Octavia bude větší, prostornější, komfortnější i výkonnější. A samozřejmě také dražší. Tyto ilustrace ukazují její možný vzhled
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 3 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 5 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 6 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 8 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva