Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg

(+ video) Legendární šampionát je po pětileté odmlce znovu realitou. Soupeřit v něm budou vozy s až 320 koňmi a hmotností 1 120 kg.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg

21.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Legendární šampionát je po pětileté odmlce znovu realitou. Soupeřit v něm budou vozy s až 320 koňmi a hmotností 1 120 kg.

Celý motoristický svět se v minulém týdnu soustředil především na frankfurtský autosalon. Dozvukům této motor show se samozřejmě budeme věnovat i v následujících dnech, nyní bychom ovšem rádi zabrousili o trochu dále do minulosti, konkrétně k počátku července. Tehdy jsme zmínili možný návrat šampionátu Octavia Cup, o který usilovala firma Benet. Ten se ve své původní podobě konal v českých luzích a hájích v letech 1998 až 2010, přičemž se stal líhní stávající české i slovenské závodní elity. Za všechny můžeme jmenovat třeba Jana Kopeckého nebo Štefana Rosinu.

Nyní se přitom veškeré spekulace stávají skutečností, neboť právě Benet Automotive, která na znovuzrození šampionátu pracuje již několik měsíců, potvrdila opětovné zaburácení motorů vyladěných Škod Octavia RS již v příštím roce. Zástupci značky přitom slibují, že více se o projektu rozpovídají 6. října, na kdy je ohlášena tisková konference. Oznámeny přitom nebudou pouze parametry nového pohárového vozu, ale rovněž lze očekávat i jeho reálné představení na okruhu v Mostě.

Momentálně tak již nemáme co dodat, snad kromě zopakování dosud známých technických dat. V případě prototypů se počítalo s trojím naladěním dvoulitrového motoru TFSI, který by dával v první fázi k dispozici 230 koní a 350 Nm. Ve druhé by bylo možné počítat s 260 koňmi a 380 Nm, ve třetí pak dokonce s 320 koňmi a 420 Nm.

Tento výkon by přitom byl zkombinován s převodovkou DSG, samosvorným diferenciálem a hmotností pouhých 1 120 kg. Bezpečné zastavení by dostaly na starosti přední brzdy AP Racing s 362milimetrovými kotouči a šestipístkovými třmeny, zatímco vzadu zůstaly zachovány standardní kousky. Mimo to je možné zmínit ještě 18palcová litá kola Evo Corse osazená pneumatikami o rozměru 235/40.

Interiéru soutěžního vozu mají dominovat sedadla Sparco či displej a datalogger AIM Pista, nic bližšího však známo není. Do placu tedy již můžeme dát pouze nové fotky vozu a video z testů na mosteckém okruhu, které ukazuje jeden z prototypů v akci.


Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg - 1 - Skoda Octavia RS Cup Benet nove foto 01Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg - 2 - Skoda Octavia RS Cup Benet nove foto 02Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg - 3 - Skoda Octavia RS Cup Benet nove foto 03Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg - 4 - Skoda Octavia RS Cup Benet nove foto 04Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg - 5 - Skoda Octavia RS Cup Benet nove foto 05Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg - 6 - Skoda Octavia RS Cup Benet nove foto 06Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg - 7 - Skoda Octavia RS Cup Benet nove foto 07Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg - 8 - Skoda Octavia RS Cup Benet nove foto 08Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg - 9 - Skoda Octavia RS Cup Benet nove foto 09Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg - 10 - Skoda Octavia RS Cup Benet nove foto 10Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg - 11 - Skoda Octavia RS Cup Benet nove foto 11Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg - 12 - Skoda Octavia RS Cup Benet nove foto 12Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg - 13 - Skoda Octavia RS Cup Benet nove foto 13
Škoda Octavia RS Cup se zatím představila v předprodukčním hávu, finální parametry firma Benet Automotive upřesní za dva týdny

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše