Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody
21.9.2019 | Petr Prokopec
Razantní změny v nabídce pohonných jednotek v plné nahotě ukazují, jak obrovský je tlak EU na snížení normované spotřeby. Ze současné nabídky motorů Škody nebude brzy k dispozici ani jeden.
Pro koncern VW byl poslední rok velmi náročný kvůli nutnosti dvojité adaptace jeho širokého portfolia na nová pravidla EU. Nové homologace vyřadily z nabídky řadu variant a jednotlivé značky skupiny mají plné ruce práce s jejím opětovným rozšiřováním. Šéf vývoje Škody Christian Strube ale upozorňuje, že divoké časy hned tak neskončí.
Strube totiž uvedl, že celý koncern tlačí na výrazné snížení spotřeby resp. emisí CO2. To ve výsledku není překvapivé, neboť od roku 2021 začnou naplno platit nové limity EU, které sráží maximální průměr té které automobilky na pouhých 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr. A už příští rok bude muset tento limit plnit 95 % prodávaných vozů.
Vůči stávajícím 130 gramům jde o výrazné snížení, do kterého stěží výraznou měrou zasáhnou plug-in hybridy a elektromobily. Koncern proto ještě během roku 2020 kompletně obmění celou motorovou paletu. Stávající jednotky tedy nahradí novými a z benzinových i dieselových motorů, které jste si donedávna mohli koupit, nezůstane v nabídce ani jeden. První vlaštovkou je nový 2,0 TDI, další jej budou následovat. A Škoda samozřejmě nebude stát stranou, motory sdílí s dalšími koncernovými značkami.
Nové emisní limity jsou tedy evidentně pro Volkswagen nemalým strašákem, ostatně při velikosti jeho portfolia by i překročení průměru o pár gramů vyústilo v tučnou finanční pokutu. A ta je to poslední, po čem Volkswagen touží. Co tedy nové agregáty nabídnou? Konvenční motory se vesměs dočkají elektrické asistence, půjde o tzv. mild-hybridy. Vedle toho se dostanou do nabídky i nové plug-in hybridy a čistě elektrické pohony jako nedávno představené Škody z nové řady iV.
Škoda následně zamíří k úplné elektrifikaci, která bude tak rozsáhlá, že zcela odpískala kdysi probíraný nápad zakládat kvůli elektrickým autům separátní divizi. „Jednoho dne přijde moment, tedy alespoň o něm diskutujeme v Evropě, kdy všechna auta budou elektrická. Bylo by tedy zvláštní rozjíždět podznačku, když věříte, že ve třicetiletém horizontu budou všechny vozy značky elektrické,“ uvedl prodejní a marketingový šéf Škody Alain Favey. Jeho slova nám tedy dokreslují celý obrázek.
Škoda i VW jako tedy během následujícího roku pošle do důchodu naprostou většinu současných motorů a nahradí je především částečně elektrifikovanými spalovacími jednotkami zcela nové generace. Jak dlouho vydrží v nabídce, je otázkou, ani jejich budoucnost ale není bůhvíjak růžová. Přes plug-in hybridy, které poslouží jen k tomu, aby po nějaký čas redukovaly emise zejména v Evropě, zamíří česká značka i s celým německým koncernem k plné elektromobilitě. Alespoň takové jsou současné plány.





Jeden z nových motorů - dvoulitrový turbodiesel - koncern VW Group představil loni a letos jej už prodává. Další budou následovat
Cílem všech značek je ale elektrifikace, která by kupříkladu u Škody měla být více než enormní. Za třicet let prý automobilka bude prodávat jen taková auta, založení nové podznačky je tak v jejím případě zbytečné
Zdroje: Autoforum, Autocar, Motoring
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 6 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Polibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
před hodinouTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 2 hodinamiUniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
před 4 hodinamiZlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
před 5 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva