VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody

Razantní změny v nabídce pohonných jednotek v plné nahotě ukazují, jak obrovský je tlak EU na snížení normované spotřeby. Ze současné nabídky motorů Škody nebude brzy k dispozici ani jeden.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody

21.9.2019 | Petr Prokopec

VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Razantní změny v nabídce pohonných jednotek v plné nahotě ukazují, jak obrovský je tlak EU na snížení normované spotřeby. Ze současné nabídky motorů Škody nebude brzy k dispozici ani jeden.

Pro koncern VW byl poslední rok velmi náročný kvůli nutnosti dvojité adaptace jeho širokého portfolia na nová pravidla EU. Nové homologace vyřadily z nabídky řadu variant a jednotlivé značky skupiny mají plné ruce práce s jejím opětovným rozšiřováním. Šéf vývoje Škody Christian Strube ale upozorňuje, že divoké časy hned tak neskončí.

Strube totiž uvedl, že celý koncern tlačí na výrazné snížení spotřeby resp. emisí CO2. To ve výsledku není překvapivé, neboť od roku 2021 začnou naplno platit nové limity EU, které sráží maximální průměr té které automobilky na pouhých 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr. A už příští rok bude muset tento limit plnit 95 % prodávaných vozů.

Vůči stávajícím 130 gramům jde o výrazné snížení, do kterého stěží výraznou měrou zasáhnou plug-in hybridy a elektromobily. Koncern proto ještě během roku 2020 kompletně obmění celou motorovou paletu. Stávající jednotky tedy nahradí novými a z benzinových i dieselových motorů, které jste si donedávna mohli koupit, nezůstane v nabídce ani jeden. První vlaštovkou je nový 2,0 TDI, další jej budou následovat. A Škoda samozřejmě nebude stát stranou, motory sdílí s dalšími koncernovými značkami.

Nové emisní limity jsou tedy evidentně pro Volkswagen nemalým strašákem, ostatně při velikosti jeho portfolia by i překročení průměru o pár gramů vyústilo v tučnou finanční pokutu. A ta je to poslední, po čem Volkswagen touží. Co tedy nové agregáty nabídnou? Konvenční motory se vesměs dočkají elektrické asistence, půjde o tzv. mild-hybridy. Vedle toho se dostanou do nabídky i nové plug-in hybridy a čistě elektrické pohony jako nedávno představené Škody z nové řady iV.

Škoda následně zamíří k úplné elektrifikaci, která bude tak rozsáhlá, že zcela odpískala kdysi probíraný nápad zakládat kvůli elektrickým autům separátní divizi. „Jednoho dne přijde moment, tedy alespoň o něm diskutujeme v Evropě, kdy všechna auta budou elektrická. Bylo by tedy zvláštní rozjíždět podznačku, když věříte, že ve třicetiletém horizontu budou všechny vozy značky elektrické,“ uvedl prodejní a marketingový šéf Škody Alain Favey. Jeho slova nám tedy dokreslují celý obrázek.

Škoda i VW jako tedy během následujícího roku pošle do důchodu naprostou většinu současných motorů a nahradí je především částečně elektrifikovanými spalovacími jednotkami zcela nové generace. Jak dlouho vydrží v nabídce, je otázkou, ani jejich budoucnost ale není bůhvíjak růžová. Přes plug-in hybridy, které poslouží jen k tomu, aby po nějaký čas redukovaly emise zejména v Evropě, zamíří česká značka i s celým německým koncernem k plné elektromobilitě. Alespoň takové jsou současné plány.


VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 1 - VW EA 288 Evo 2018 prvni foto 01VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 2 - VW EA 288 Evo 2018 prvni foto 02VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 3 - VW EA 288 Evo 2018 prvni foto 03VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 4 - VW EA 288 Evo 2018 prvni foto 04VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 5 - VW EA 288 Evo 2018 prvni foto 05
Jeden z nových motorů - dvoulitrový turbodiesel - koncern VW Group představil loni a letos jej už prodává. Další budou následovat

VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 6 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 01VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 7 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 02VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 8 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 03VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 9 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 04VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 10 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 05VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 11 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 06VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 12 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 07VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 13 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 08VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 14 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 09VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 15 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 10VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 16 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 11VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 17 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 12VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 18 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 13VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 19 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 14VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 20 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 15VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 21 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 16VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 22 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 17VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 23 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 18VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 24 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 19VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 25 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 20VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 26 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 21VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 27 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 22VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 28 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 23VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 29 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 24VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 30 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 25VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 31 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 26VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 32 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 27VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 33 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 28VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 34 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 29VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 35 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 30VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 36 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 31VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 37 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 32VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 38 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 33VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 39 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 34VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 40 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 35VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 41 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 36VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 42 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 37VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 43 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 38VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 44 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 39VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 45 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 40VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 46 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 41VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 47 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 42VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 48 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 43VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 49 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 44VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 50 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 45VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 51 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 46VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody - 52 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 47
Cílem všech značek je ale elektrifikace, která by kupříkladu u Škody měla být více než enormní. Za třicet let prý automobilka bude prodávat jen taková auta, založení nové podznačky je tak v jejím případě zbytečné

Zdroje: Autoforum, Autocar, Motoring

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše