Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Shayton Equilibrium: divoký šejtán ze Slovinska
10.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jen malý člověk si dává malé cíle, říká se. Najdou se ale Davidové, kteří si troufnou na Goliáše. Dočkáme se slovinského konkurenta Bugatti Veyron?
Je téměř pravidlem, že jednou za čas médii probleskne zpráva, že ten či onen odvážlivec pojal plán na vývoj nějakého supersportu. Uspěje jen hrstka z mnoha, vzpomeňme třeba Horacia Paganiho či Christiana von Koenigsegga, ale stále se nacházejí další snílci, kteří začnou stavět vzdušné zámky.
Právě někdo takový musí stát za slovinskou firmou Provoco, která vydala odvážné prohlášení, že se chystá vyvinout vůz, jenž překoná vše, co by se mu mohlo připlést do cesty. Založila za tímto účelem značku se jménem Sheytan. To je slovo, který Siuxové označovali sokola, jehož silueta tvoří i logo značky. První produktem novězrozeného autovýrobce má být hypersport s již ne tak nápaditým jménem Equilibrium (česky rovnováha).
Vůz vzešel z pera dvou slovinských designérů Andreje Stanty a Dominika Cernelica má téměř ideální papírové parametry. Základem bude šasi poskládané z titanových a karbonových dílů, zkombinované s podvozkem z kovaných hliníkových dílů. Také 20" kola a výfuk, mimochodem od firmy Akrapovic, budou z kombinace titanu a uhlíkových vláken, ze kterých budou i díly karoserie. Výsledná hmostnost? 1200 kilo s rozložením 47:53 ve prospěc zádě.
Pohon má mít na starost motor od zatím neznámého výrobce, víme ale, že to bude V12 s výkonem 1099 koní a maximem točivého momentu 930 Nm. Tomu má asistovat sekvenční převodovka. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,1 s, na 200 km/h za 8,9 s a maximální rychlost přesahující 400 km/h. Opravdu ambiciózní čísla. Zpomalovat tento rychlík mají brzdy Brembo s uhlíko-keramickými kotouči.
Shayton chce produkovat 20 kusů ročně s cenou v těchto sférách celkem obvyklou: kousek za 1 000 000 Eur. Skoro čas na založení dealerství luxusních aut s názvem „Vše za milion”...
Shayton Equilibrium zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před hodinou - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 3 hodinami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 4 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 6 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis