Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Seatu s okamžitou platností rezignoval, míří za lepším s konečnou destinací Bejrút
9.1.2020 | Petr Prokopec
S Bejrútem pochopitelně žertujeme, přesto se ale trochu divíme, že se Luca de Meo nechal zlákat nabídkou na vedení firmy, která se tak nepěkně vypořádala se svým zachráncem, Carlosem Ghosnem.
Když v listopadu předloňského roku došlo k překvapivému zatčení Carlose Ghosna, ocitl se Renault bez šéfa. Tuto roli po nějaký čas zastával Thierry Bollore, ten však byl loni v říjnu náhle na hodinu odvolán. Podle všeho za tím měly stát nepříjemné otázky související s jeho předchůdcem, ke kterému měl velmi blízko. Stejně jako další Ghosnovi přívrženci se tak musel poroučet a do křesla nejvyššího usedla Clotilde Delbos. Ta však byla jmenována jen dočasnou šéfkou, novou hlavu Renault nadále hledá.
Jak se nyní zdá, ideálního kandidáta francouzská značka již našla. A dokonce takového, který právě u ní odstartoval svou kariéru v automobilovém světě. Míněn je tím Luca de Meo, jemuž dokonce měl být post u Renaultu nabídnut. Oficiálně zatím nepotvrdil, že se tak stalo, nejnovější vývoj ale ukazuje, že ano. De Meo s okamžitou platností rezignoval na svůj post šéfa Seatu, a to by ve své pozici nedělal, když by nemířil za lepším.
„Seat oznamuje, že na základě vlastního požadavku a po vzájemné dohodě s koncernem VW Group Luca de Meo odstupuje z pozice prezidenta Seatu. Až do dalšího oznámení však Luca de Meo zůstává součástí koncernu,“ stojí v tiskovém prohlášení španělské značky. Italský manažer tedy jen odstoupil z funkce a u automobilky jej nejspíše drží doložka zamezující okamžité možnosti převzít vedení jiné firmy. Nyní tedy nejspíše bude několik měsíců čekat, než vlády nad Renaultem bude moci ujmout.
Francouzi tedy o návrat „ztraceného syna“ zjevně hodně stojí. To ale není až tak překvapivé, neboť de Meo u Seatu dokázal, že zvládne churavějící značku vyvést z problémů. Španělská automobilka se pod jeho nadvládou vrátila do černých čísel, zejména díky příchodu nových SUV. Kromě toho se de Meo zasadil o separaci divize Cupra, ze které je nyní samostatná značka.
Podobné zázraky by nejspíše nyní měl předvést u Francouzů, jejichž loď se po nuceném odchodu Ghosna začíná potápět. Do velmi dobré kondice ale dokázal Renault ze dna zvednout i Ghosn, totéž předvedl u Nissanu a jak skončil, víme dobře. Na De Meově místě bychom se tedy ptali, jestli i jej nečeká po záchraně firmy něco jako vyhnanství v Libanonu. Nyní jen dodejme, že u francouzské značky de Meo začínal, než se přesunul k Toyotě, Fiatu a následně k Volkswagenu. Odtud pak přes Audi putoval do čela Seatu, kde nyní jeho post převezme dosavadní finanční viceprezident Carsten Isensee.



Luca de Meo s okamžitou platností končí v čele Seatu. Mluví se o něm jako o budoucím šéfovi Renaultu, což je post, do kterého se nyní nikdo nehrne
Zdroj: Seat
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Toyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včeraKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
včeraNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva