Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Talisman je venku, za jeho kvalitu prý ručí Mercedes
7.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nástupcem Laguny je velký sedan, který ale pohání malé motory. S nimi páruje řízení všech kol 4Control a povětšinou automaty.
Renault Talisman není na stránkách Autoforum.cz žádnou novinkou, zmiňujeme se o něm již od roku 2012. Až dosud se ovšem sedan s tímto názvem prodával pouze v Číně, nyní francouzská značka představila jeho evropskou verzi. Ta v showroomech zaskočí za Lagunu a Latitude, přičemž zároveň má napomoci tomuto modelu stát se globálním vozem. Kupodivu to ovšem neznamená, že byste jej mohli pořídit všude na světě. Kupříkladu do Velké Británie jej Renault podobně jako nový Espace dovážet nebude. Tamní trh se sedany a MPV se totiž propadá.
V českých luzích a hájích bychom se ovšem Renaultu Talisman dočkat měli, podívat se mu tedy můžeme pěkně na zoubek. Začneme venkovními rozměry, které počítají s délkou 4,85 metru, šířkou 1,87 m, výškou 1,46 m a rozvorem 2,81 m. Rozhodně tedy nejde o malé auto, za čímž stojí prodloužená verze modulární platformy CMF. Díky ní může francouzská novinka nabídnout na zadních sedadlech až 262 milimetrů prostoru pro kolena a 855 mm pro hlavu, což jsou jedny z nejlepších hodnot v daném segmentu.
Kromě toho můžete počítat se zavazadlovým prostorem o objemu 608 litrů, kterému společnost dělají další úložné schránky rozeseté po kabině. Do přihrádky před spolujezdcem se vejde osm litrů, kapsy v předních dveřích poberou 4,6 l a kapsy v zadních dva litry. Kromě toho tu pak najdete ještě držáky na šálky, prostor pod středovou loketní opěrkou nebo odkládací místo na telefon a klíčky, přičemž celkově Renault hovoří o 25 l.
Od praktičnosti ale přejděme k luxusu, který by pro francouzskou automobilku neměl být jen prázdným pojmem. Z toho důvodu Renault využil svého partnerství s Daimlerem a pozval německé experty do továrny v Douai, aby zkontrolovali kontrolu kvality. Navzdory tomuto kroku, který má být zárukou dokonalého zpracování a spasování jednotlivých dílů, však pod kapotou sedanu Talisman nenajdeme jediný prvek s logem třícípé hvězdy.
Základní verze přitom dostanou do vínku 4,2palcový středový displej, ty vrcholnější se ovšem pochlubí 8,7palcovou dotykovou obrazovkou, která je součástí multimediálního systému R-Link 2. Stejně tak lze v těchto případech počítat také s audio systémem Bose se 13 reproduktory nebo předními sedadly s technologií Cover Carving, která jsou o jedno kilo lehčí než standardní sedáky a navyšují prostor pro kolena vzadu o 3 cm.
Zajít ovšem můžete ještě dále, pokud se rozhodnete pro vrcholnou úroveň Initiale Paris. Ta dostala zvenčí do vínku lak Amethyste Black a 19palcová kola (základní verze jsou osazeny šestnáctkami), dovnitř se pak nastěhovalo kožené čalounění, přední sedadla s masážním strojkem a nastavením v deseti směrech, laminovaná boční okna zvyšující ticho či exkluzivní koberečky. Počítat pak můžete i se speciálním přístupem v servisech.
Jakkoliv je ovšem dosud Renault Talisman spojován především se superlativy, při pohledu pod kapotu asi mnozí zapláčou. Nic většího než 1,6litrové motory zde totiž nenajdete. „Vonnější“ výpary jsou zastoupeny agregáty TCe o výkonu 150 nebo 200 koní, jež na přední kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat EDC. Ten je přitom pro benzinové motory jedinou volbou, jízdní dynamiku však Francouzi zatím nezmiňují.
To ostatně platí také o dieselových pohonných jednotkách, kde ovšem po šestistupňovém manuálu sáhnout můžete. Spřáhnout jej přitom lze s jednotkami Energy dCi 110, 130 a 160, kdy výkony jsou obsažené již v jejich názvu. Také v jejich případech je přitom možné sáhnout po automatu EDC, ten je však tentokráte pouze šestistupňový. Pro vrcholnou úroveň se 160 koňmi a dvěma turbami je navíc jedinou možnou volbou.
Ani tentokrát Renault nedává do placu data spojená s akcelerací či nejvyšší rychlostí, máme tu ovšem jednu zmínku spojenou s emisemi CO2. Nejméně výkonný diesel by totiž měl emitovat jen 95 gramů CO2 na kilometr, pročež se chce stát jedním z nejefektivnějších vozů v daném segmentu. K mání však stejně jako méně potentní benzinový kolega nebude hned od zahájení prodeje.
Tím zmínky spojené s motorovým prostorem končí, přesunout se tak můžeme k podvozku, jenž využívá systém řízení všech kol 4Control. S ním navíc spolupracují adaptivní tlumiče či technologie Multi-Sense umožňující volbu jednoho z pěti jízdních režimů (Comfort, Sport, Eco, Neutral a Perso), kdy dochází k nastavení odezvy a zvuku motoru či rychlosti řazení převodovky EDC. Mimo to se mění i podsvícení displejů.
Ani v tomto případě se ovšem Renault o technických finesách blíže nerozpovídal, dodat tak již můžeme snad jen pár postřehů týkajících se designu. Tomu vévodí na obou koncích vozu LEDková světla, kdy ta přední jsou doplněna diodovými bumerangy určenými k dennímu svícení. Jejich vzhled asi vzbudí nemalé emoce, přičemž my si zrovna tímto prvkem příliš jisti nejsme. Ale každému dle jeho vkusu.
Zadní kousky jsou již o poznání pohlednější, přičemž Renault se za jejich pomoci rozhodl vystoupit z davu. LEDky jsou tak po nastartování vozu permanentně zapnuté, což má navýšit přitažlivost vozu. Nic bližšího ale již dnes nedodáme, kompletní tiskovou zprávu nejspíše Francouzi vypustí až ve Frankfurtu. Tam se přitom kromě sedanu ukáže také kombík, přičemž obě verze zamíří do prodeje ještě před koncem roku.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Renault Talisman dostal do vínku podivně stylizované čelní LEDky pro denní svícení či maloobjemové motory pod kapotou. Uvnitř chce nabízet hojnost prostoru pro posádku i její zavazadla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch