Renault Mégane RX: karbonové monstrum dá stovku za 2 s, to váš Mégane neumí

Vypadá jako ministr války a zbraně neskládá, ani když přijde na akci. Je tu přitom jen přeplňovaný dvoulitr, rozšířená karoserie a prostý interiér.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Mégane RX: karbonové monstrum dá stovku za 2 s, to váš Mégane neumí

9.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Mégane RX: karbonové monstrum dá stovku za 2 s, to váš Mégane neumí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vypadá jako ministr války a zbraně neskládá, ani když přijde na akci. Je tu přitom jen přeplňovaný dvoulitr, rozšířená karoserie a prostý interiér.

Společnost Prodrive má na svém kontě mimo jiné pět mistrovských titulů z WRC, čtyři z BTCC a čtyři třídní vítězství v Le Mans. Rozhodně tedy jde o firmu, která ví, co činí. Ostatně i proto kupříkladu původně držela v rukou otěže týmu Honda F1. Zároveň stála za zrodem Ferrari 550 GTS a závodní program Astonu Martin by bez ní byl v plenkách či možná pouze v hlavách vedení britské značky.

Nyní Prodrive přistoupilo ke spolupráci s nově zformovaným týmem GCK, pro který postaví Renault Mégane RX. Tedy speciál určený pro rallyecrossové závody, o jehož krocení se postará francouzský jezdec Guerlain Chicherit. Ten hodlá zasáhnout ještě do letošní sezóny, byť prozatím není jisté, s jakým vozem. Zcela nové RX má totiž být odhaleno až v září.

Dle plánů by vůz měl pravidelně soutěžit až v příští sezóně, momentálně tedy nemáme k dispozici mnoho informací. Ty známé ovšem stojí za to, neboť rallyecrossový Mégane dostane patřičně agresivní a rozšířenou agresivní karoserii, se kterou dorazí monstrózní zadní křídlo a difuzor. Také ty jsou vyrobeny z uhlíkových vláken.

V interiér zůstane pouze sedadlo řidiče, volant a plnohodnotná ochranná klec. Zapomenout přitom lze na jakékoliv asistenční systémy, vozu by jen navyšovaly hmotnost. Na přesné číslo v této oblasti musíme vyčkat, mnohé ovšem naznačují pravidla třídy Supercar WRX, do které Mégane zamíří.

Dle regulí je minimální hmotnost vozů 1 300 kilogramů, které podle prohlášení Prodrive doplní „zakázkový dvoulitrový přeplňovaný motor“. Ten by měl produkovat 600 koní a 900 Nm točivého momentu, což postačí ke zrychlení z klidu na stovku za pouhé 2 sekundy. Chicherit, známý hlavně jako někdejší lyžařský šampión, se tedy rozhodně má nač těšit.

Francouzský závodník ostatně již uvedl, že spolupráce se společností Prodrive, je vyvrcholením jeho dlouholetého snu. Ten přitom nesnil pouze na zasněžených kopcích, ale také během několika soutěží Rallye Dakar, jichž se zúčastnil. Mimo to vyhrál Cross Country Rally World Cup a zazářil také s backflipem, tedy saltem pozadu, který zvládl s Mini Countryman.

O Chicheritových schopnostech se zmiňuje i šéf firmy Prodrive David Richards, který uvedl, že rallyecross je „nejrychleji rostoucí motoristickou soutěží světa a dává nám příležitost využít zkušeností ke stvoření vozu, jenž bude moci vyhrát mistrovský titul. Guerlain je nesporný talent a my se již těšíme na spolupráci s ním a další vývoj vozu.“


Renault Mégane RX: karbonové monstrum dá stovku za 2 s, to váš Mégane neumí - 1 - Renault Megane RX Prodrive 2017 prvni foto 01Renault Mégane RX: karbonové monstrum dá stovku za 2 s, to váš Mégane neumí - 2 - Renault Megane RX Prodrive 2017 prvni foto 02Renault Mégane RX: karbonové monstrum dá stovku za 2 s, to váš Mégane neumí - 3 - Renault Megane RX Prodrive 2017 prvni foto 03Renault Mégane RX: karbonové monstrum dá stovku za 2 s, to váš Mégane neumí - 4 - Renault Megane RX Prodrive 2017 prvni foto 04Renault Mégane RX: karbonové monstrum dá stovku za 2 s, to váš Mégane neumí - 5 - Renault Megane RX Prodrive 2017 prvni foto 05Renault Mégane RX: karbonové monstrum dá stovku za 2 s, to váš Mégane neumí - 6 - Renault Megane RX Prodrive 2017 prvni foto 06
Renault Mégane RX dostal od firmy Prodrive rozšířenou karoserii, pod kterou se bude skrývat 600 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše