PSA Peugeot Citroën VeLV 2013: elektrická podivnost se znovu hlásí o slovo

(+ video) Technologie Hybrid Air naznačuje, že budoucnost aut PSA může být pneumatická, elektromobilů se však Francouzi vzdát nechtějí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

PSA Peugeot Citroën VeLV 2013: elektrická podivnost se znovu hlásí o slovo

23.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

PSA Peugeot Citroën VeLV 2013: elektrická podivnost se znovu hlásí o slovo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Technologie Hybrid Air naznačuje, že budoucnost aut PSA může být pneumatická, elektromobilů se však Francouzi vzdát nechtějí.

Francouzský koncern PSA představil v roce 2011 koncept malého městského automobilu VeLV, vyvíjený ve spolupráci se státní agenturou pro životní prostředí a řízení energetiky ADEME. Vzhledem k malému zájmu tamních motoristů o elektromobily i přes jejich masivní dotace nebyl osud baterkami poháněného vozítka známý, jak se však ukazuje, žije ze státního rozpočtu a příspěvků několika soukromých společností dál.

Lidé od Peugeotu a Citroënu stvořili jeho další vývojové verzi, která je nadále koncipována jako přibližovadlo v městských aglomeracích. Elektromobil měří na délku jen 2,81 metru, v kabině prý dokáže nabídnout místo trojici cestujících ve standardní konfiguraci sedadel ve dvou řadách a podle oficiální tiskové zprávy váží „pod 700 kg“ - což zhruba odpovídá Smartu ForTwo.

VeLV má základní buňku vyrobenou z lehkého laminátu, ke které je připojen přední hliníkový deformační rám, sloužící rovněž jako nosný prvek pro elektromotor o výkonu 41 koní a řídící elektronické prvky. Vnější panely karoserie jsou vyrobené z plastů. Vzhledem k použitým materiálům je zřejmé, že se o hmotnost auta ve značné míře postarala především paket blíže nedefinovaných akumulátorů. Jejich kapacita činí jen 8,5 kWh, což je přibližný ekvivalent jen 3,2 litru benzínu. PSA tvrdí, že to stačí na dojez 100 kilometrů. Maximálku udává 110 km/h.

O dodávku několika dalších komponentů se postaraly známé firmy jako Valeo, Michelin nebo Leoni. Informace o možné výrobě nebo ceně PSA nezveřejnilo, ale asi si je dokážeme představit sami. Ostatně nejde o první vůz podobného ražení, o který se nějaká automobilka pokouší.


PSA Peugeot Citroën VeLV 2013: elektrická podivnost se znovu hlásí o slovo - 1 - PSA Peugeot Citroën VeLV 01PSA Peugeot Citroën VeLV 2013: elektrická podivnost se znovu hlásí o slovo - 2 - PSA Peugeot Citroën VeLV 02PSA Peugeot Citroën VeLV 2013: elektrická podivnost se znovu hlásí o slovo - 3 - PSA Peugeot Citroën VeLV 04PSA Peugeot Citroën VeLV 2013: elektrická podivnost se znovu hlásí o slovo - 4 - PSA Peugeot Citroën VeLV 05
Francouzská socialistická vláda dotuje každý nákup elektromobilu částkou 7 000 Eur, získanou převážně z kapes jiných motoristů pokutováním emisí, zbytek doplácí z daní občanů. Alespoň ve Francii je tak budoucnost podobných aut docela růžová, tedy minimálně do příštích voleb...

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.