Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka začala dávat záruku na motor na 1 milion km, u nás ale nepůsobí
30.12.2018 | Petr Prokopec
Ne 100 nebo 200 tisíc km, ale rovný 1 milion kilometrů bez závad má vydržet tento motor. A pokud to nezvládne, výrobce zaplatí opravu. Čekáte něco japonského? Jste vedle, tohle auto je z Číny.
Na čínské automobily v Evropě stále koukáme přes prsty, jejich výrobci si za to ale do značné míry mohou sami. První útok Asiatů na starý kontinent dopadl naprosto tragicky - jejich auta měla design kopírující zavedené značky a nízkou bezpečnost doplněnou interiérem prosyceným výpary z lepidel. Není proto divu, že navzdory nízkým cenám zákazníci nad Číňany zlomili hůl a auta z Číny jsou dodnes symbolem něčeho velmi špatného. Nad elektronikou, bicykly nebo hračkami z Číny skoro nikdo nos neohrnuje.
Taková je ale situace jen u nás. Automobilky z největšího trhu světa jsou doma velmi úspěšné, ziskové a poučeny z prvotního nezdaru vedou nový útok na Evropu mnohem sofistikovanější cestou. Na jedné straně investují do zavedených značek, na straně druhé (i díky tomu) zvyšují kvalitu svých vlastních produktů. Ztracená důvěra se ale nezískává snadno, a tak musí přicházet s něčím, co dokáže zákazníky přesvědčit o tom, že jsou hodny pozornosti.
V čele těchto snah se momentálně rozhodlo kráčet Chery, které se letos v prosinci po menší odmlce naplno vrátilo na ruský trh. Právě tam láká zákazníky program s názvem „Milion kilometrů důvěry“. Jeho podstatou je přesně to, co je zmíněno v názvu. Chery se rozhodlo, že zákazníky osloví záruční lhůtou, která není omezena sto, stopadesáti nebo dvěma sty tisíci kilometry. Místo toho můžete opravdu počítat s milionem, byť zatím pouze v případě pohonné jednotky. Jelikož však ta je u aut se spalovacím motorem daleko nejdražším dílem, je třeba před Číňany smeknout klobouk.
Chery si samozřejmě něco takového může dovolit zejména proto, že není svázáno bruselským diktátem jako evropští výrobci. Jakkoliv tedy automobilka má ve svém výrobním programu i přeplňované motory, záruka na milion kilometrů se týká jen atmosférických jednotek (což také něco naznačuje). Konkrétně jde o 1,6litrový čtyřválec SQRE4G16, který produkuje 118 koní a největší úspěchy slaví pod kapotou modelu Chery Tiggo 3.
Tato pohonná jednotka je v branži všeobecně považována za jednu z nejspolehlivějších vůbec, krok čínské automobilky tak ve výsledku není až tak překvapivý. Otázkou pak je, zda časem do programu zamíří i atmosférická jedna-osma a dvoulitr. V případě přeplňovaného 1,5litrového čtyřválce s tím ale kvůli vyšší komplexnosti příliš nepočítáme.
Pokud se během onoho milionu kilometrů s 1,6litrovým motorem cokoliv stane (výjimkou je samozřejmě poničení úmyslem či nesprávnou údržbou), Chery jej na vlastní náklady opraví či rovnou vymění. Čínská automobilka je v rámci záruky poměrně velkorysá také u zbytku vozu, který kryje po dobu pěti let nebo do najetí 150 tisíc kilometrů. I to je meta, jíž mnozí evropští výrobci nedosahují.
Chery Tiggo 3 je možné spárovat hned se čtyřmi pohonnými jednotkami. Pouze u nejslabší jedna-šestky lze však nově počítat se zárukou prodlouženou na neskutečných milion kilometrů
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel