Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání

(+ video) Tahle hračka není levná, ale prý působí jako závoďák Trans Am. Pořád je malinká a pořád má necelých 1,2 tuny, takže bude opravdu rychlá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání

1.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Tahle hračka není levná, ale prý působí jako závoďák Trans Am. Pořád je malinká a pořád má necelých 1,2 tuny, takže bude opravdu rychlá.

Máte obavu, že když konečně dostanete svou novou Mazdu MX-5, bude příliš pomalá? V případě verze 2,0 to nebude až taková marnost, ale pochopitelně, nejrychlejší auto na světě to není. I této metě se ale může pořádně přiblížit, a to díky oblibě tohoto sporťáku nejen mezi zákazníky, ale firmami zabývajícími se jeho úpravami. Jednou z nich je i Flyin' Miata (česky „Létající MX-5”, řekněme), firma z amerického Colorada. Ta na nějaká turba či kompresory rovnou rezignovala a pod kapotu vecpala osmiválec.

Pokud jste si pustili video níže dřív než jste začali číst článek, to video není mix zvuku z muscle caru a obrázků malé Mazdy. Tahle MX-5 dostala LS3 V8, která standardně dává 436 koní z 6,2 litru objemu. Původní převodovku nahradil manuální šestikvalt Tremec T56 a zadní diferenciál je původně určen pro Chevrolet Camaro ročníku 2015, stejně jako motor.

Standardem jsou nové poloosy, hliníková kardanová hřídel, nerezové svody, nový výfuk, rychloprůchozí katalyzátory Magnaflow, vylepšený palivový systém, nastavitelné příčné stabilizátory, tlumiče Fox Racing apod. Puristy potěší konverze z elektrického na hydraulický posilovač řízení. Samozřejmostí jsou plně funkční budíky, klimatizace, kabeláž k motoru a řídící jednotka jsou nové kousky přímo od Chevroletu. Tenhle stroj má za cíl vypadat jako úplně sériové auto, jako by Mazda do MX-5 montovala tenhle osmiválec sama.

Firma Flyin' Miata k tomuto vozu zveřejnila i něco jako katalog příplatkové výbavy. Položek tu není moc, ale jsou o to zajímavější. Základem je zvýšení výkonu na 532 koní kitem LS376/525, který má zejména ostřejší vačku a prý autu promění charakter z grand toureru na závoďák Trans Am, který utekl na veřejné silnice. Pokračovat můžete karbonovou kardanovou hřídelí, hliníkovou olejovou vanou, keramický nástřik svodů nebo lepší brzdy, které budou mít šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní třmeny.

Samozřejmě, nic z toho není zadarmo. Samotná úprava, bez sériové MX-5 jako základ, přijde na 49 995 dolarů, tedy zhruba 1,2 milionu korun. Zvýšení výkonu a vylepšení brzd, asi nejzajímavější příplatky, jsou za 1 780 dolarů (cca 43 tisíc korun), resp. 725 dolarů (cca 18 tisíc korun). A když už jsme v tom, proč nepřihodit karbonový kardan za 520 dolarů (cca 13 tisíc korun).

Levný vůz to tedy zrovna nebude, ale je svým způsobem přitažlivý, zejména jste-li příznivci amerických osmiválců. Dobrou zprávou budiž, že hotový stroj je pořád velmi lehký, váží 1 176 kg, a rozložení hmotnosti je téměř stejné jako sériové - 53:47 na přední:zadní nápravu. A pokud vám nevyhovuje vzhled MX-5, Flyin' Miata umí stejným způsobem přestavět i Fiat 124 Spider.


Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání - 1 - flyin miata ls3 v8 04Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání - 2 - flyin miata ls3 v8 03Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání - 3 - Mazda MX-5 Flyin Miata LS3 dalsi 01Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání - 4 - flyin miata ls3 v8 08Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání - 5 - flyin miata ls3 v8 01Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání - 6 - flyin miata ls3 v8 05Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání - 7 - flyin miata ls3 v8 06Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání - 8 - flyin miata ls3 v8 07Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání - 9 - flyin miata ls3 v8 09Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání - 10 - flyin miata ls3 v8 10Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání - 11 - flyin miata ls3 v8 11Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání - 12 - flyin miata ls3 v8 12
Tohle auto je svým způsobem velmi lákavé

Zdroje: Flyin Miata

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.