Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Přijde vám Mazda MX-5 sympatická, ale slabá? S V8 má 532 k a je běžně k mání
1.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tahle hračka není levná, ale prý působí jako závoďák Trans Am. Pořád je malinká a pořád má necelých 1,2 tuny, takže bude opravdu rychlá.
Máte obavu, že když konečně dostanete svou novou Mazdu MX-5, bude příliš pomalá? V případě verze 2,0 to nebude až taková marnost, ale pochopitelně, nejrychlejší auto na světě to není. I této metě se ale může pořádně přiblížit, a to díky oblibě tohoto sporťáku nejen mezi zákazníky, ale firmami zabývajícími se jeho úpravami. Jednou z nich je i Flyin' Miata (česky „Létající MX-5”, řekněme), firma z amerického Colorada. Ta na nějaká turba či kompresory rovnou rezignovala a pod kapotu vecpala osmiválec.
Pokud jste si pustili video níže dřív než jste začali číst článek, to video není mix zvuku z muscle caru a obrázků malé Mazdy. Tahle MX-5 dostala LS3 V8, která standardně dává 436 koní z 6,2 litru objemu. Původní převodovku nahradil manuální šestikvalt Tremec T56 a zadní diferenciál je původně určen pro Chevrolet Camaro ročníku 2015, stejně jako motor.
Standardem jsou nové poloosy, hliníková kardanová hřídel, nerezové svody, nový výfuk, rychloprůchozí katalyzátory Magnaflow, vylepšený palivový systém, nastavitelné příčné stabilizátory, tlumiče Fox Racing apod. Puristy potěší konverze z elektrického na hydraulický posilovač řízení. Samozřejmostí jsou plně funkční budíky, klimatizace, kabeláž k motoru a řídící jednotka jsou nové kousky přímo od Chevroletu. Tenhle stroj má za cíl vypadat jako úplně sériové auto, jako by Mazda do MX-5 montovala tenhle osmiválec sama.
Firma Flyin' Miata k tomuto vozu zveřejnila i něco jako katalog příplatkové výbavy. Položek tu není moc, ale jsou o to zajímavější. Základem je zvýšení výkonu na 532 koní kitem LS376/525, který má zejména ostřejší vačku a prý autu promění charakter z grand toureru na závoďák Trans Am, který utekl na veřejné silnice. Pokračovat můžete karbonovou kardanovou hřídelí, hliníkovou olejovou vanou, keramický nástřik svodů nebo lepší brzdy, které budou mít šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní třmeny.
Samozřejmě, nic z toho není zadarmo. Samotná úprava, bez sériové MX-5 jako základ, přijde na 49 995 dolarů, tedy zhruba 1,2 milionu korun. Zvýšení výkonu a vylepšení brzd, asi nejzajímavější příplatky, jsou za 1 780 dolarů (cca 43 tisíc korun), resp. 725 dolarů (cca 18 tisíc korun). A když už jsme v tom, proč nepřihodit karbonový kardan za 520 dolarů (cca 13 tisíc korun).
Levný vůz to tedy zrovna nebude, ale je svým způsobem přitažlivý, zejména jste-li příznivci amerických osmiválců. Dobrou zprávou budiž, že hotový stroj je pořád velmi lehký, váží 1 176 kg, a rozložení hmotnosti je téměř stejné jako sériové - 53:47 na přední:zadní nápravu. A pokud vám nevyhovuje vzhled MX-5, Flyin' Miata umí stejným způsobem přestavět i Fiat 124 Spider.












Tohle auto je svým způsobem velmi lákavé
Zdroje: Flyin Miata
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Nejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
před 34 minutamiÚplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před 2 hodinamiMohutný úpadek nizozemského automobilového parku předem ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva