Porsche Pajun: menší Panamera jen tak nebude, přijde nejdříve v roce 2019

Menšího sedanu Porsche se fandové jen tak nedočkají, jelikož je v žebříčku priorit až na posledních místech. Přednost před ním dostane i sportovní 718.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Pajun: menší Panamera jen tak nebude, přijde nejdříve v roce 2019

15.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Porsche Pajun: menší Panamera jen tak nebude, přijde nejdříve v roce 2019

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Menšího sedanu Porsche se fandové jen tak nedočkají, jelikož je v žebříčku priorit až na posledních místech. Přednost před ním dostane i sportovní 718.

Píšeme o tom pomalu bez ustání, ale je potřeba mít neustále na paměti, že automobilka Porsche v posledních letech prochází transformací, ze které se puristům ježí všechny chlupy na těle. Masy dostávají přednost před fajnšmekry, důraz je kladen na objem produkce, do toho musí v Zuffenhausenu počítat se stále přísnějšími regulacemi Evropské unie, které má pomoci vyřešit výrazná hybridizace či příchod přeplňovaných čtyřválců. Nejen, že s tím nic neuděláme, budeme muset polknout i další hořké informace, které naznačují nejnovější zprávy.

Vzpomínáte si jistě na menší vydání Panamery, na model pracovně nazývaný Pajun alias Panamera junior, o kterém jsme hovořili jako o novém konkurentovi pro vozy vyšší střední třídy typu BMW 5 a Mercedes E vznikajícího na nové platformě MSB. Ten se bohužel opozdí, jelikož je v žebříčku priorit značky evidentně níže než třeba Cayenne Coupe. Tato novinka pro nás není velkým překvapením, ale zpráva, že před ním dostane přednost i konkurent pro Ferrari 458 Italia, chystané Porsche 988, nás přesto zaskočila.

V rámci takzvané strategie „Porsche Product Strategy 2018“ to s příchodem Pajunu (zmíněným už v roce 2011) nevypadá na dříve než na konec současné dekády. Novinka slibovaná zhruba na rok 2017 se totiž ještě minimálně o dvě léta opozdí. Z produktového plánování nám Porsche jednoznačně dříve nabídne základní model 718, který se bude v portfoliu nacházet ještě pod současným Boxterem. A právě práce na něm budou jedním z hlavních důvodů zpoždění. Dalším je nutnost vypomáhat Volkswagenu s vývojem nových modelů tak, aby je obě automobilky mohly snadněji nabízet jen s vlastními logy.

Vraťme se ale ještě na skok k Pajunu. Automobilka ho popisuje jako pětidveřové kupé, které bude levnější a snad i „jezdivější” alternativou k Panameře. Recept, podle něhož bude vznikat, by šel přirovnat k vytváření Macanu na pozadí Cayenne. Po designové stránce bude vycházet z konceptu Panamera Sport Turismo, který symbolizoval novou verzi Shooting Brake pro Panameru.

Vůz odsunutý na rok 2019 bude poháněn vidlicovými šestiválcovými motory, které v nejsilnější přeplňované verzi nabídnou přes 500 koní výkonu. Evidentně je ještě dostatek času na zjišťování dalších informací, u Porsche teď jednoduše dostávají přednost vyšší prodeje, tedy masou žádanější modely.


Porsche Pajun: menší Panamera jen tak nebude, přijde nejdříve v roce 2019 - 1 - Porsche Pajun render 01Porsche Pajun: menší Panamera jen tak nebude, přijde nejdříve v roce 2019 - 2 - Porsche Pajun render 02Porsche Pajun: menší Panamera jen tak nebude, přijde nejdříve v roce 2019 - 3 - Porsche Pajun render 03
Porsche Pajun bude inspirován konceptem Panamera Sport Turismo, který nám automobilka ukazuje už od roku 2012

Zdroj: Car

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.