Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Pajun: menší Panamera jen tak nebude, přijde nejdříve v roce 2019
15.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Menšího sedanu Porsche se fandové jen tak nedočkají, jelikož je v žebříčku priorit až na posledních místech. Přednost před ním dostane i sportovní 718.
Píšeme o tom pomalu bez ustání, ale je potřeba mít neustále na paměti, že automobilka Porsche v posledních letech prochází transformací, ze které se puristům ježí všechny chlupy na těle. Masy dostávají přednost před fajnšmekry, důraz je kladen na objem produkce, do toho musí v Zuffenhausenu počítat se stále přísnějšími regulacemi Evropské unie, které má pomoci vyřešit výrazná hybridizace či příchod přeplňovaných čtyřválců. Nejen, že s tím nic neuděláme, budeme muset polknout i další hořké informace, které naznačují nejnovější zprávy.
Vzpomínáte si jistě na menší vydání Panamery, na model pracovně nazývaný Pajun alias Panamera junior, o kterém jsme hovořili jako o novém konkurentovi pro vozy vyšší střední třídy typu BMW 5 a Mercedes E vznikajícího na nové platformě MSB. Ten se bohužel opozdí, jelikož je v žebříčku priorit značky evidentně níže než třeba Cayenne Coupe. Tato novinka pro nás není velkým překvapením, ale zpráva, že před ním dostane přednost i konkurent pro Ferrari 458 Italia, chystané Porsche 988, nás přesto zaskočila.
V rámci takzvané strategie „Porsche Product Strategy 2018“ to s příchodem Pajunu (zmíněným už v roce 2011) nevypadá na dříve než na konec současné dekády. Novinka slibovaná zhruba na rok 2017 se totiž ještě minimálně o dvě léta opozdí. Z produktového plánování nám Porsche jednoznačně dříve nabídne základní model 718, který se bude v portfoliu nacházet ještě pod současným Boxterem. A právě práce na něm budou jedním z hlavních důvodů zpoždění. Dalším je nutnost vypomáhat Volkswagenu s vývojem nových modelů tak, aby je obě automobilky mohly snadněji nabízet jen s vlastními logy.
Vraťme se ale ještě na skok k Pajunu. Automobilka ho popisuje jako pětidveřové kupé, které bude levnější a snad i „jezdivější” alternativou k Panameře. Recept, podle něhož bude vznikat, by šel přirovnat k vytváření Macanu na pozadí Cayenne. Po designové stránce bude vycházet z konceptu Panamera Sport Turismo, který symbolizoval novou verzi Shooting Brake pro Panameru.
Vůz odsunutý na rok 2019 bude poháněn vidlicovými šestiválcovými motory, které v nejsilnější přeplňované verzi nabídnou přes 500 koní výkonu. Evidentně je ještě dostatek času na zjišťování dalších informací, u Porsche teď jednoduše dostávají přednost vyšší prodeje, tedy masou žádanější modely.
Porsche Pajun bude inspirován konceptem Panamera Sport Turismo, který nám automobilka ukazuje už od roku 2012
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva