Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot a Citroën končí s renomovanými japonskými převodovkami. Náhrada je kontroverzní
13.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nebudeme si nic nalhávat, francouzská auta neplatí za nejspolehlivější, ať už právem nebo ne. Vale převodovkám Aisinu tak vyvolává rozpaky.
S ohledem na mnohaleté životní cykly automobilky nemění své klíčové dodavatele často, nicméně u jedné firmy ani v případě konkrétních komponentů obvykle nezůstávají věčně. Přesto málokterý výrobce vzbudil během podobné rošády takové pozdvižení jako nyní koncern PSA sdružující značky Peugeot, Citroën, DS a nyní i Opel. Francouzi se totiž rozhodli, že již nebudou používat automatické převodovky renomované japonské společnosti Aisin. Místo toho budou od roku 2022 výlučně spoléhat na služby a produkty značky Punch Powertrain.
Pokud vám jméno této firmy nic neříká, nemusíte se tím trápit, my jsme na tom ještě před pár dny byli stejně. Punch Powertrain skutečně nemá ve světě aut vybudovanou žádnou reputaci, ostatně před pár desítkami let šlo o přidruženou divizi nizozemské automobilky DAF. S příchodem nového milénia bylo toto oddělení separováno a zaměřilo se na dodávky převodovek Číňanům. Ti byli s jeho službami natolik spokojeni, že firmu koupili.
Punch Powertrain je tedy nyní ryze čínskou společností, přestože centrála zůstává nadále lokalizována v Belgii a vývojová centra lze nalézt také v Nizozemí či Německu. V loňském roce pak firma otevřela tři nové továrny (dvě v Číně, jednu v Íránu) a zároveň oznámila, že dosáhla dvoumilionového milníku v dodávkách automatických převodovek CVT - jen v roce 2017 jich bylo vyrobeno 750 tisíc.
Loňský rok byl ostatně pro firmu nadmíru důležitý, představena byla i nová sedmistupňová dvouspojková převodovka D1. Ta dostala soustavu planetových spojek, díky kterým jsou tři rychlostní stupně v podstatě virtuální. To umožnilo využívat pouze jednu stranu hřídele, což pro změnu vedlo ke zmenšení velikosti a hmotnosti automatu. Snad nejpodstatnější na celé věci je ovšem redukce nákladů.
Právě tato převodovka oslovila koncern PSA natolik, že byla uzavřena dohoda o spolupráci. Punch Powertrain ostatně kvůli tomu zakoupil firmu Apojee, která se specializuje na vývoj elektroniky a dodávky komponentů týmům Formule 1 a Formule E. Od roku 2022 pak bude pro Francouze montovat dvouspojkový automat.
Souvisí to s plánem PSA od roku 2025 začít náležitě „zelenat“. Kompletní portfolio koncernu mají tvořit pouze elektromobily, plug-in hybridy a mild hybridy, u nichž dojde na využití 48voltového elektrického okruhu a integrovaného startéru/generátoru. Právě ten bude součástí nového dvouspojkového automatu DT2. Kromě toho ovšem Francouzi budou mít přístup také k dalším firemním automatům, konvertorům a variátorům.
Pochopitelně, krok PSA vyvolal obavy ze spolehlivosti. Převodovky Aisinu platí za velmi spolehlivé a obvykle jsou označovány za jeden z těch lepších kusů techniky, které PSA používá. De facto čínská náhrada nezní jako krok správným směrem, proto vyvolala rozpaky, ale nepředbíhejme událostem - teprve čas ukáže, co tato změna skutečně přinese.
Čínská firma Punch Powertrain bude od roku 2022 dodávat novou dvouspojkovou převodovku pro mild hybridy koncernu PSA. Francouzi budou dále odebírat i klasické automaty, konvertory a variátory, a to na úkor japonských převodovek od Aisinu
Nový Peugeot 508 by měl mít ještě převodovku Aisinu, u budoucích modelů Peugetou a Citroënu už to očekávat nelze. Jak se změna dotkne Opelu, teprve uvidíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nejnovější články
- Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
před 2 hodinami - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
před 3 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 4 hodinami - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
před 5 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva