Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu

Konkurence pro Focus ST dostala dva motory, dvě karosářské verze, snížený podvozek či upravený vzhled. Do prodeje zamíří již na konci října.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu

8.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Konkurence pro Focus ST dostala dva motory, dvě karosářské verze, snížený podvozek či upravený vzhled. Do prodeje zamíří již na konci října.

Již v květnu jsme naznačovali, že letošní rok je rokem hot hatchů. Objevila se jich totiž celá řada od Mercedesu A 45 AMG přes Seat Leon Cupra až po Volkswagen Golf R. Nyní se do skupiny přidává také Peugeot 308 GT, ten však oproti výše jmenované trojce hraje „druhou“ ligu. Soupeřit má totiž spíše s Fordem Focus ST nebo Golfem GTI/GTD, neboť k mání je v benzinové či dieselové verzi, přičemž maximálně na přední kola pošle 205 koní.

Za tuto porci je zodpovědný 1,6litrový motor THP, který je spárován se šestistupňovým manuálem. Jízdní dynamiku Peugeot zatím nezveřejnil (data tedy zjevně můžeme očekávat až v Paříži), v rámci spotřeby ovšem máme počítat s 5,6litrovým průměrem. Dieselová verze osazená dvoulitrovým čtyřválcem BlueHDI o výkonu 180 koní, chce však být ještě úspornější, jezdit prý má za 4 l/100 km. K mání přitom bude i s automatem.

Kromě vyššího výkonu se ovšem „GéTéčka“ liší od standardu také přepracovaným podvozkem, který byl snížen o 7 milimetrů vpředu a 10 mm vzadu. Zachována pak byla koncepce vzpěr MacPherson vpředu a torzní příčky vzadu, nově ovšem můžeme počítat s 18palcovými koly obutými do pneumatik Michelin. Za nimi se skrývají větší brzdové kotouče, počkat však musíme na informace o jejich průměru.

Přesunout se tedy můžeme k samotnému vzhledu, který těží z aerodynamického bodykitu. Jiná je také čelní maska, do jejíhož středu se přesunulo logo lva z kapoty. Zmínit pak můžeme i černě lakovaný zadní difuzor, zatímco karoserie vozu na snímcích je vyvedena v odstínu Magnetic Blue. Ten je určen právě pouze Peugeotu 308 GT.

Uvnitř se francouzská novinka pyšní hlavně novými detaily, mezi něž patří třeba červené kontrastní švy, sada hliníkových pedálů nebo šachovnicový motiv na přístrojích. Opomenout nesmíme ani zvukový generátor či poladěný posilovač řízení, tím ale výčet informací končí. Dodat tedy můžeme pouze tolik, že do prodeje novinka zamíří na konci října.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 1 - Peugeot 308 GT prvni foto 00Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 2 - Peugeot 308 GT prvni foto 01Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 3 - Peugeot 308 GT prvni foto 00aPeugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 4 - Peugeot 308 GT prvni foto 01aPeugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 5 - Peugeot 308 GT prvni foto 02Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 6 - Peugeot 308 GT prvni foto 03Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 7 - Peugeot 308 GT prvni foto 04Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 8 - Peugeot 308 GT prvni foto 05Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 9 - Peugeot 308 GT prvni foto 06Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 10 - Peugeot 308 GT prvni foto 07Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 11 - Peugeot 308 GT prvni foto 08Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 12 - Peugeot 308 GT prvni foto 09Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 13 - Peugeot 308 GT prvni foto 09aPeugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 14 - Peugeot 308 GT prvni foto 10Peugeot 308 GT 2015 je venku. Nabídne 205 koní a spolyká i naftu - 15 - Peugeot 308 GT prvni foto 11
Peugeot 308 GT bude k mání nejen v benzinové či dieselové verzi, ale také jako hatchback nebo kombík

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.