Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrý VW Passat se možná vrátí, nové R může dostat i diesel s 300 k
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabídku stávající generace Passatu prozatím nekorunuje žádná vrcholná sportovní verze. Šéftechnik Volkswagenu ovšem po jejím příchodu volá.
Nová generace Volkswagenu Passat je rok po své premiéře jedním z nejlépe prodávaných vozů Evropy. To je na jednu stranu více než překvapivé, neboť jde o model střední třídy ne zrovna prémiové značky, který je k mání za poněkud větší ceny. Navíc se nemůže pochlubit extra nízkými emisemi CO2, což by mu v řadě zemí nemělo také přidat na popularitě. Nicméně i přesto zákazníci proudí do showroomů německé automobilky v nemalém počtu a jejich zájem zřejmě hned tak neopadne.
Daný stav je nadmíru působivý také z toho důvodu, že nabídku Volkswagenu Passat nekorunuje nějaká speciální sportovní verze, jako je tomu třeba v rámci modelů Golf či Polo. První zmíněný zástupce značky dokonce v tomto ohledu nabízí hned několik variant, přičemž tou nejnovější je Golf GTI Clubsport, který se představí zřejmě již dnes na „koncernovém večeru” autosalonu ve Frankfurtu. Passat je však možné pořídit maximálně ve výbavě R-Line, která sportovní verzi pouze předstírá.
Automobilka si je daného nedostatku vědoma, přičemž s nostalgií vzpomíná na předchozí generaci, kde bylo možné pořídit variantu R36. Ta v motorovém prostoru počítala s 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem, který dával k dobru 300 koní a 350 Nm točivého momentu. S tímto výkonem se přitom vůz osazený šestistupňovým automatem DSG a pohonem všech kol rozjet na stovku za nikoli marných 5,6 sekundy.
Vyjma silného agregátu se tato varianta mohla pochlubit rovněž poladěným podvozkem, sportovním bodykitem a šmrncovním interiérem. Její éra sice netrvala dlouho, nicméně i tak zanechal VW Passat R36 dostatečný dojem na to, aby po jeho návratu volala řada zákazníků. Mimo to po něm touží rovněž Heiko Nause, šéftechnik projektu standardního sedanu a kombíku.
„Věřím, že nemůžeme jen tak postávat. Musíme se zabývat vývojem a posunout se k budoucnosti,“ říká Nause. A dodává, že hodně lidí o návratu sportovní verze mluví. Zatím však takový model nebyl schválen oficiálně. Navíc není jisté, s jakým motorem by se taková varianta měla objevit, v případě standardu lze totiž počítat maximálně s benzinovým nebo dieselovým dvoulitrem.
Zejména druhá možnost se jeví být pozoruhodnou, neboť dieselové R jsme tu ještě neměli. Nemusí to ale být fantasmagorie, VW už vyvinul 2,0 TDI s výkonem 300 koní, který by v takovém provedení ostudu nejspíše nedělal, navzdory nutně vyšší hmotnosti. Jednotka 2,0 TSI pak aktuálně končí na 300 koních (v Passatu je dnes nejvýše 280koňová verze), jistě by se ale mohla s výkonem podívat i dále.
Sportovní model by nejspíše dostal jeden z těchto agregátů, zda se ovšem stane realitou, to je ve hvězdách. Nause na konkrétní otázky reaguje pouze gestem, že musí mlčet jako hrob, záhy ovšem prohlašuje: „Já bych jej rád udělal. Jsem rozhodně pro. Budoucnost ale jistá není.“
Volkswagen Passat je prozatím k mání pouze se sportovně vyhlížející výbavou R-Line, více nenabízí
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:23 - M.Z.
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch