Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Adam Edition Bitter: návrat slavné značky má poněkud hořký nádech
4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Erich Bitter kdysi měnil modely Opelu na žádoucí sportovní vozy. Jeho nová kreace ale zlatem a brokátem zaujme snad jen zhýčkané seniory.
Automobilku Bitter jsme na stránkách Autoforum.cz kupodivu ještě nezmiňovali, přestože tato firma byla založena již v roce 1971. Tomu bychom se ale neměli divit, neboť velkou popularitu tato značka zažila v 70. a 80. letech minulého století. Tehdy totiž mohla těžit z reputace svého zakladatele a bývalého závodního jezdce Ericha Bittera i ze vcelku povedených kreací, které snadno dokázaly zamaskovat, že základem jsou mnohdy poněkud plebejské modely Opelu. Tento přístup však právě na sklonku osmdesátek narazil, kvůli čemuž osud firmy začal plně odpovídat anglickému překladu jejího názvu (bitter znamená hořký či trpký).
Vcelku působivý comeback přišel zhruba před sedmi lety, kdy se objevil model Vero postavený na základech Holdenu Caprice. Ten o dva roky později doplnila verze Vero Sport, jež pro změnu převzala komponenty Holdenu Commodore. V obou případech jste přitom mohli profitovat z osmiválcového motoru, snad ještě lepší zprávou ovšem bylo, že Bitter byl de facto jediným legálním importérem těchto modelů do kontinentální Evropy.
Jelikož ovšem cena těchto speciálů narostla někam k 3,5 milionům korun, asi nikoho nepřekvapí, že prodané exempláře se daly počítat na prstech jedné či maximálně i druhé ruky. V roce 2012 byla proto jejich výroba ukončena, mnoho úspěchů ovšem Erich Bitter nezaznamenal ani se svou verzí Opelu Insignia. Ta byla nabízena od roku 2010 za mnohem nižší peníze, ani tento fakt však kupce nenasměřoval do showroomů.
Mohlo by se tedy zdát, že s kdysi slavnou značkou je amen. Jak se ovšem ukázalo na veletrhu Techno Classica, který proběhl nedávno v Essenu, Bitter je zpátky. A opět při tom nechybí značka Opel, oproti minulosti však byl jako základ přestavby zvolen malý městský model Adam. Jiný je pak i samotný přístup značky, neboť zvenčí se změnily víceméně jen nárazníky a střešní spoiler. V interiéru ale nezůstal kámen na kameni.
Tou asi nejzásadnější změnou je přítomnost brokátové látky, kterou je čalouněna palubní deska, vnitřní dveřní panely či středy sedadel. Díky tomu Adam vypadá spíše jako vůz pro důchodce, což má dost možná důvod v samotném Erichu Bitterovi (v Essenu kromě novinky představil i knihu a video mapující jeho životní osudy). Loni totiž oslavil osmdesátiny, a tak zřejmě koncipoval vůz pro sebe a sobě podobné.
Kromě tohoto prvku se pak uvnitř objevuje béžová kůže Nappa či rámeček na středovém tunelu z pravého zlata. To je ovšem v rámci návratu kdysi slavné značky vše, přičemž veškeré zmíněné komponenty prodává Bitter samostatně a mohou být naistalovány v kterémkoliv dealerství. Zvolit ovšem můžete i kompletní vůz, který vás v kombinaci s benzinovou Jedna-Čtyřkou o výkonu 100 koní vyjde na 24 200 Eur (cca 665 500 Kč).
Opel Adam byl firmou Bitter upraven především uvnitř. Otázkou ovšem je, koho zlatem a brokátem vykládaný interiér má zaujmout
Zdroj: CarPassion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 7 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nejnovější články
- Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
před 2 hodinami - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
před 3 hodinami - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
před 5 hodinami - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
před 6 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.26. 13:30 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.26. 13:07 - GeneHawkins
- OT - ski a horo vybavení 11.26. 12:35 - pavproch
- BMW Divize 11.26. 10:17 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.26. 10:02 - delphin
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis