Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E: projděte si další chystané motory, E 43 AMG dostane 401 k
26.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Druhá vlna pohonných jednotek dorazí v červnu a bude výrazně širší než ta stávající. Osmiválce z Affalterbachu se ale dočkáme až později.
Momentálně pomalu neuplyne den, abychom se nezmínili o novém Mercedesu třídy E. Po samotném oficiálním představení jsme si tak mohli posvítit na české ceny, mimo to jsme novinku ze Stuttgartu rovněž srovnali s jejími příbuznými. Dnes se pro změnu přesuneme pod kapotu, kde zatím najdeme jen velmi omezenou nabídku motorů. V první fázi je totiž možné vybírat pouze mezi modely E 200, E 220d a E 350d, přičemž všechny tyto varianty ve standardu počítají s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol.
Od června se ovšem nabídka jaksepatří rozroste, neboť dorazit má hned několik modelů. Základem se stane již zmiňovaná verze E 200, nyní ovšem 184 koní dostane na starosti šestistupňový manuál. Se stejnou převodovkou dorazí také Mercedes E 220d, v jehož případě dvoulitrový turbodiesel produkuje 194 koní. Oba modely navíc bude možné spřáhnout se systém 4Matic, aktuálně však není jisté, jaká převodovka u toho bude asistovat. Automat jako jediná volba je ale velmi pravděpodobná možnost.
Dalšími novinkami budou varianty E 250 (211 koní) a E 300 (245 koní) s čtyřválcovým turbobenzinem, v jejichž případě již manuální převodovku nedostanete zcela určitě. To samé ostatně platí také o hybridním provedení E 350e, v jehož případě benzinový dvoulitr produkuje 211 koní a elektromotor přihazuje dalších 82. Aby toho navíc nebylo málo, pak očekávat lze ještě šestiválcovou variantu E 400 4Matic (333 koní) a základní dieselový model E 200d (150 koní).
Tím nám druhá vlna pohonných jednotek kupodivu ještě nekončí, posledním „pánem na holení“ je totiž zcela nový Mercedes-AMG E 43. Tedy verze osazená třílitrovým šestiválcem, která je jakýmsi polovičním modelem z Affalterbachu nahrazující odpískané AMG Sporty. Ve srovnání s již nabízenými vozy třícípé hvězdy však pohonná jednotka v jejích útrobách nemá produkovat 367 koní, ale poněkud vyšších 401. Doplněna přitom opět bude automatem 9G-Tronic.
Stejnou převodovku, jen výrazně přepracovanou a zesílenou, můžeme vůbec poprvé očekávat také u plnohodnotného AMG, tedy modelu E 63. Ten dorazí v první půli příštího roku v základní verzi a variantě S, přičemž v obou případech se o pohon bude starat čtyřlitrový osmiválec BiTurbo. Jaký výkon však pohonná jednotka bude produkovat, to aktuálně není jisté, ačkoliv neoficiálně se hovoří až o šesti stovkách koní.
Závěrem pak musíme zmínit ještě provedení E 350 4Matic (258 koní), které vcelku nečekaně bude k dispozici až ve druhém pololetí příštího roku. Tím nám sice přehlídka potvrzených agregátů končí, nicméně neočekáváme, že do faceliftu vydrží nová třída E pouze s těmito motory. Očekávat lze především větší snahu na poli hybridních jednotek, zvláště v souvislosti se stále přísnějšími emisními normami.
Nic bližšího ale již aktuálně nemůžeme dodat, z „vizuálních novinek“ pak můžeme přihodit do placu pouze video odhalující paletu barev karoserie nového Éčka. Ta zahrnuje dvanáct odstínů, kdy standardem jsou černá a bílá. Za ostatní laky je třeba připlácet, přičemž vaši pozornost by si mohla získat hnědá nebo netradiční zelená varianta.


















































Nový Mercedes třídy E je aktuálně možné pořídit pouze ve třech variantách, od června se však nabídne pořádně rozroste
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva