Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novou Škodu Scala ve skutečném základu si u nás díky bohu nekoupíte
14.4.2019 | Petr Miler
Scala u nás začíná na 395 tisících Kč a o nijak úchvatně vyhlížející ani vybavenou verzi se nejedná. V zahraničí ale lze jít ještě níž - tehdy vypadá vůz lacině, i když je dražší.
Nejnovější kompaktní škodovka už se začíná dostávat do reálného prodeje a na světě jsou tak i první recenze. V cenících značky a jejím konfigurátoru se ale vůz objevil ještě mnohem dříve a díky tomu jsme vám mohli ukázal, jak Scala vypadá nejen v automobilkou přirozeně preferovaných vrcholných provedení, ale jak vyhlíží i v základu. To byl ale „český základ”, nikoli skutečný základ.
Jak je to možné? Navzdory tradovaným lidovým „pravdám” neplatí, že by chudí Češi obraceli každou korunu a kupovali si s oblibou auta s minimální výbavou, zatímco bohatí lidé ze západních cípů Evropy s lehkostí sahali po „nabušených” variantách s výkonnými motory. Je to naopak. Snad právě stigmatizovaní obyvatelé bývalých komunistických zemích se základním provedením prakticky vyhýbají a chtějí v naprosté většině případů alespoň nějakou výbavu, lepší motor či hezčí kola. Třeba Němcům je to jedno - BMW 316i na ocelových kolech není na západ od našich hranic nic výjimečného ani ostudného.
Motivace k těmto preferencím je komplikovanější, faktem nicméně je, že „oholená” auta jsou u nás žádána tak raritně, že je některé automobilky ani nenabízí. Typické je to u Škody, kde má hned u několika modelů základní provedení Active trochu jinou podobu, pokud Active v nabídce vůbec figuruje. V případě Scaly absentuje a za základní cenu 395 tisíc Kč dostanete alespoň výše stojící Ambition. Není to žádná vizuální nádhera, ale dostanete alespoň lakované kliky dveří nebo čalounění sedadel připomínající oblečení ze sekáče.
Škoda Scala Active nicméně existuje, v České republice se vyrábí, jen se v ní jaksi neprodává. Abychom se tedy podívali na úplný spodní okraj nabídky, musíme poslechnout Pet Shop Boys a vyrazit na západ. Pohled do nizozemského konfigurátoru odhalí Scalu Active v celé její svérázné kráse, navíc ji přidá neméně pozoruhodnou cenovku
Nizozemský základ si celým jménem říká Škoda Scala 1,0 TSI Greentech Active a smysly skutečně nelaská. Zejména černá zrcátka, černé kliky dveří a jediný kus chromu na masce chladiče dělá z vozu vskutku smutnou podívanou, a to i v kombinaci s modrou barvou. „Plechová” kola zůstávají a zadní nárazník s černo-černým spodkem, který ani chromem nedotahuje náznak falešných výfuků, oči rovněž nepotěší.
Kapitolou samou pro sebe je interiér, který lacině působí i na oficiálních vizualizacích stvořených lidmi, kterým Škoda platí za to, aby tak nepůsobily. Zjevně nevábné čalounění, některé levnější plasty či minimální výbava dělající z výstupu infotainmentu displejový rybník s plastovým břehem mají rovněž daleko k tomu, po čem by kdokoli soudný mohl toužit.
Dobře, tak je tu ale nízká cena, říkáte si. Nízká ano, ovšem jen relativně, neboť tříválcová Scala Active v Nizozemsku začíná na 21 990 Eur, tedy 564 tisících Kč. Je to dáno i specifickým zdaněním, zrovna to ale u Scaly takový význam nehraje, v Nizozemsku je prostě obecně dráže. Samozřejmě, tamní minimální mzda je vyšší než česká průměrná a průměr v přepočtu přes 110 tisíc korun dělá i z oholené Scaly za 564 tisíc relativně dostupnou věc. Přesto bychom si nestěžovali na to, že u nás dostanete skoro o 170 tisíc levněji o dost zajímavější auto...








Škoda Scala v absolutním základu vypadá opravdu lacině, v ČR ale k mání není
Toto je český základ, který nabízí za méně o dost více
Pro srovnání vrcholné provedení vozu
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... před hodinou - rhinos
- Cyklistické vlákno před 2 hodinami - Kavis
- Detektory policejních radarů před 8 hodinami - Michalll
- S větrem ve vlasech.... před 8 hodinami - pavproch
- BMW Divize včera - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 včera - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321