Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novou Škodu Octavia nafotili v Alpách, bude trochu jiná, než se obecně očekává
27.5.2019 | Petr Prokopec
Nejen špionážními fotkami, ale i informacemi od těch, kteří ji mohl spatřit na vlastní oči bez kamufláže, můžeme posloužit v dnešním doplnění informací k chystané nové Octavii.
Z pohledu Čecha neexistuje důležitější automobilová novinka letošního roku, než je Škoda Octavia čtvrté generace. Není to překvapivé, však jde o model, který se každým měsícem stará o zhruba jednu desetinu celkových registrací. A ačkoliv značná část vozů míří do firemních vozových parků, stále tu máme naprostou jedničku na trhu nových i ojetých vozů. Její další inkarnace by se měla ukázat na podzim, do showroomů ovšem hned tak nezamíří, na zahájení prodejů bychom si totiž měli počkat až do léta příštího roku.
To působí jako dosti dlouhá doba, zvláště když se může zdát, že vše potřebné jste již viděli. Média totiž v poslední době začínají obíhat snímky prototypů, jenž působí jako takřka nemaskované. I proto, že následně českému bestselleru dodali „sériovou“ podobu i neoficiální designéři. Nicméně naše zdroje zevnitř automobilky říkají, že přerod nakonec nebude tak dramatický, jak by se momentálně mohlo zdát - tak moc, že pokud prý budete stát u boku vozu, v prvé chvíli ani nezjistíte, že stojíte u něčeho nového.
S čím tedy můžeme počítat na přídi a zádi? V těchto ohledech se měnit již bude, a to vlastně poměrně zásadně. Maska chladiče totiž bude posazena o trochu níže než dosud a zároveň se rozšíří. Navázány pak na ni budou jednodílné světlomety, jenž ale chtějí navodit dojem „čtyř očí“. Dá se předpokládat, že stejně jako u modelu Scala či faceliftovaného Superbu půjde Škoda cestou „křišťálového” designu, Octavia by však měla dostat do vínku unikátní charakter. Své sourozence tak asi bude připomínat jen šklebem v nárazníku.
Přesunout se můžeme k zádi, která z fotek špionážních fotek vypadá opravdu kuriózně. Je ale třeba dodat, že ona výrazná odtrhová hrana je tu pouze kvůli zmatení publika. Sériový model se tak obejde zcela bez nástavce, jakkoliv však silueta vůči současnému provedení přece jen projde jistou proměnou. V případě liftbacku máme totiž počítat se zkosenějším oknem, stejně jako s minimální plochou pro „plechařinu“. Vůz tak bude mnohem více připomínat BMW 3 GT než sedan, jako tomu je nyní.
Tuto proměnu vám bohužel na fotkách ukázat nemůžeme, nicméně přechod směrem k vyšší stylovosti je patrný rovněž na kombíku. I v jeho případě je okenní linie mnohem zalomenější než dosud. Na praktičnost by ale tento krok vliv mít neměl, neboť Octavia čtvrté generace má narůst do délky i v rámci rozvoru. Oč tedy přijde na objemu zavazadelníku vinou přechodu na emotivnější design, to bude nahnáno posunem k vyšší střední třídě. I když již ne tolik na zadních sedadlech.
Další informace na sebe nenechají dlouho čekat, neboť jak jsme zmínili, nová Octavia je opravdu neskutečně vyhlíženým vozem. Kdy a kde ji ale na podzim uvidíme, to je zatím sporné. Spekuluje se totiž sice o debutu ve Frankfurtu, v takovém případě by ale český model předběhl osmou generaci Volkswagenu Golf. Ta pak sice půjde do prodeje jako první, a to v únoru 2020, ovšem to by k oslovení publika nemuselo stačit. Škoda tak možná bude debutovat až na konci října či v listopadu.
Na bližší informace si budeme muset ještě počkat, i když zrovna takový motorový prostor tajemstvím zahalený není. Dá se tedy pomalu s jistotou tvrdit, že z benzinových agregátů dorazí litrový tříválec a 1,5litrový a dvoulitrový čtyřválec. Svými výkony pak nejspíše pokryjí škálu od 95 do 190 koní, mezi tyto mantinely pak zamíří i nový turbodiesel 2,0 TDI Evo. Výše pak půjde provedení RS, na to ale velmi pravděpodobně budete čekat až do roku 2021.






Prototyp nové Škody Octavia byl nachytán v Alpách, kde značka své novinky testuje pravidelně
Zdroj: Motor 1
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:49 - Stepan
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 09:27 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle