Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche 911: víme ještě více, máme i fotky manuálního sedmikvaltu
24.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Oficiální odhalení nové 911 mělo zastavit zveřejňování dalších dílčích materiálů. Stal se ale pravý opak. Máme další fotky, detaily i specifikace.
Na odhalování 911 s kódovým označením 991 u Porsche zřejmě nebudou vzpomínat rádi. Všemožné úniky a pozvolné uvolňování oficiálních materiálů mohou vypadat jako kalkul, ale události, které obchází odhalování nové 911, se tak v žádném případě nejeví. Míchání pátého přes deváté prostě nevypadá jako dílo precizního zuffenhausenského marketéra, který mlátí fotografy starými kalendáři po hlavě pokaždé, když mu přinesou záběr interiéru vozu s hodinkami nastavenými na jiný čas než 9:11 (a to není až takový žert, jak se může na první pohled zdát, stačí se podívat na přiložené fotky). Tohle se podle nás prostě nepovedlo a nejásáme z toho ani my. Psát asi tři sta postupně aktualizovaných článků na téma „nová 911” také není záživné a ani účelné, však kdo se v tom má vyznat.
I přes složitou situaci se vám v tom snažíme dělat jasno a ne naopak, a tak jsme vám po včerejším oficiálním „polopředstavení” (automobilka řekla leccos, ale očividně ne vše) přinesli komplexní shrnutí všeho známého. Dojem, že bychom s tímto článkem mohli pár dní vydržet, ale vyprchal velmi záhy. Uvolnění představených dat automobilkou totiž odstartovalo další vlnu neoficiálního odhalování dalších dat, a to hlavně ze strany dealerů, kteří po tomto kroku evidentně ztratili motivaci držet cokoli pod pokličkou. Co tu tedy nově máme? Další fotky, specifikace, ceny, zkrátka zase od všeho trochu.




Interiér nové 911 s manuální sedmistupňovou převodovkou
Abychom tomu dali nějaký řád, je třeba říci, že veřejným tajemstvím se staly hlavně dealerské prodejní materiály. V prvé řadě je venku kompletní katalog vozu, jehož části ale mají dealeři evidentně k dispozici i v jiných formátech než v jediném PDF, které si budete moci stáhnout níže. Do světa si tak našla cestu další dvacítka fotek, která nově zachycuje vůz hlavně v modré metalíze, v němž jsme jej dosud vidět nemohli. Co je ale nejzajímavější, poprvé můžeme nahlédnout do interiéru modelu vybaveného tolikrát omílanou sedmistupňovou manuální převodovkou.
Snímky potvrzují, že sedmikvalt využije klasického uspořádání rychlostí ve tvaru písmene H se zpětným chodem vedle prvního a sedmičkou vedle pátého převodového stupně. Žádné mechanické manuální jištění jejího zařazení není viditelné (ale může být řešeno stejně jako u zpátečky stlačením páky), a tak bude pravděpodobně realizováno automaticky. Další nové fotky už tak objevné nejsou, i když spatřit řadu dalších detailů vozu nebo interiér v jiné než maximální výbavě není k zahození.
Všechny fotografie více či méně souvisejí s německým prodejním katalogem vozu, který si můžete stáhnout zde (PDF, 5,9 MB). V tom nenajdete jen spoustu pochvalného povídání a mraky dalších záběrů včetně pohledů na specifická provedení z programu Porsche Exclusive (všimněte si také „personalizovaného” provedení na straně 51 s hliníkovým obložením bočních oken, to je u 911 úplná novinka), ale i kompletní technické specifikace. Projít si tak můžete třeba kompletní data o dynamice verzí s manuálními převodovkami (u akcelerace na stovku jsou vždy o 2 desetiny sekundy horší než u varianty s automatem PDK, „manuální verze” mají pro změnu vždy o 2 km/h vyšší maximální rychlost) nebo konečně i informace o hmotnosti vozu.
Základní 911 Carrera tak i s 75 kg eurozátěže váží nejméně 1 455 kilogramů, Carrera S pak začíná na 1 470 kg. O žádném dramatickém mezigeneračním snížení hmotnosti tedy nemůže být řeč, rozdíly se pohybují okolo 20 až 30 kilogramů v závislosti na verzi. Podobných dat můžete z katalogu vyčíst nespočet, my pro úplnost přidáme už jen úplné grafy průběhu výkonu a točivého momentu obou motorů, jenž jsou též k dispozici.
Do třetice všeho dobrého i zlého - stáhnout si můžete i úplný německý ceník 911 (PDF, 5 MB), kde najdete ceny nejen výchozích provedení, ale i veškeré příplatkové výbavy. Je jí tradičně pořádný balík...
To je pro dnešek vše, tedy alespoň doufáme. Přiznáme se, že by nás ani ve snu nenapadlo, že ještě týden před koncem srpna, tedy plné tři týdny před avizovanou frankfurtskou premiérou, budeme o nové 911 vědět prakticky všechno včetně kompletního ceníku. Ale srpen je zkrátka měsíc plný úniků a je otázku, co nás ještě ve Frankfurtu vůbec může překvapit. Uvidíme.
Grafy průběhu výkonu nové 911 Carrera i Carrera S
Další dostupné fotografie nového Porsche 911 991
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
včeraBMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Elektromobily i podle nejnovějších dat ztrácí hodnotu mnohonásobně rychleji než ostatní auta, jsou pětkrát horší než diesely
před 27 minutamiChorvaté ukázali auto snů, které v roce 2025 už nikdo nečekal. Má motor V10 bez turba zvládající 10 tisíc otáček
před hodinouTesla Cybertruck prošla crash testy s téměř dokonalým hodnocením, je to skutečně pevnost na kolech
před 3 hodinamiProdeje elektromobilů půjdou i letos do kopru, říká Allianz. Nezájem, nepoužitelnost a konce dotací nepřemůžou ani dumpingové ceny
před 4 hodinamiLidmi milované Punto se mělo dočkat nástupce, šéf Fiatu ho zaříznul hned po nástupu. A ucuknout nechce
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.20. 11:47 - petr_riha
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.18. 12:46 - petr_riha
- Onboard videa 02.16. 10:08 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.16. 10:02 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.15. 18:45 - Brus
- IT poradna 02.15. 11:50 - pavproch