Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu
4.12.2018 | Mirek Mazal
Nejen zvenčí, ale i zevnitř byl z mnoha úhlů nafocen model, který BMW označuje za nový absolutní vrchol své nabídky. Nešetřilo se tu ničím, možná ale právě to může být na škodu.
Nové BMW řady 8 známe už nějaký pátek, dosud ale stále nebyla známá podoba sportovní verze M. Že přijde, bylo jasné už v momentě premiéry výchozí osmičky a a M8 jsme od té doby mohli vidět několikrát maskovanou při testech, teď si ji ale můžeme prohlédnout bez jakékoli kamufláže. A dokonce hned v dále posílené variantě s přídomkem Competition.
Na fotografiích můžeme vidět nový agresivní přední nárazník, který má tři velké otvory pro vstup chladicího vzduchu s voštinovou strukturou a karbonovým lemováním. Matně modrý exemplář dále disponuje typickými výdechy na předních blatnících, které jsou opatřeny karbonovými doplňky s odznaky M8, lesklou černou mřížkou chladiče s typickými tvary ledvinek a relativně nenápadným předním lízátkem. To je ale jedna z mála věcí, která je na autě decentní, jinak dává své svaly nepokrytě najevo.
Mohutné kupé obouvá pneumatiky Michelin (275 mm vpředu...) na členitých 20palcových kolech, která odhalují karbon-keramické brzdy se zlatými třmeny. Mezi další výrazné prvky patří dvojitě prohnutá střecha s přiznanými uhlíkovými vlákny. Přehled o dění za automobilem řidiči zajistí velká aerodynamická zpětná zrcátka v černém lesku.
Na zádi je patrný upravený zadní nárazník a malá karbonová odtrhová hrana kufru. Největší změnou proti modelu M850i je originální difuzor z karbonu a tradiční sportovní výfukový systém se čtyřmi koncovkami kulatého tvaru.
Uniklé fotky dovolují nahlédnout i do interiéru, kde jsou změny vcelku drobné. Snímky naznačují, že M8 Competition bude mít lehce upravený kulatý volant s červenými tlačítky paměti nastavení. Můžeme si všimnout obložení z uhlíkových vláken, jistě zaujme volič automatu s logem sportovní divize či dvoubarevná sedadla anatomického tvaru.
Je neobvyklé, že výkonnější verze Competition se představuje světu dříve než standardní M8, možná to tak udělá i samo BMW. Očekává se, že vůz bude mít pohonnou jednotku podobnou M5 Competition. Královský sedan pohání 4,4 V8 se dvěma turby o výkonu 460 kW (625 koní) a točivém momentu 750 Nm. Na osmiválec navazuje osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol. Tato technika by měla umožnit zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy předtím, než dosáhne omezené maximální rychlosti až 305 km/h, jsou to ale zatím jen spekulativní data.
Neoficiálně odhalený typ M8 Competition by mohl být ve skutečnosti ještě schopnější, sám šéf BMW M Frank van Meel loni prozradil, kam míří. Tehdy vysvětlil: „BMW M8 bude na samém vrcholu modelové řady a prozatím nemáme žádné potvrzené plány na jakýkoli sériového modelu nad ním. Proto musí nabídnout specifikace, které bude odpovídat pozici v naší hierarchii.“ Výše zmíněná data by tomu odpovídala...
Konečně známe reálnou podobu BMW M8 dokonce hned ve verzi Competition. Vrchol nabídky divize M vypadá atraktivně, na jízdní dojmy si ještě musíme počkat
Zdroj: German Car Forum
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
včera - Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
včera - Suzuki se omlouvá, po pouhých 4 dnech muselo zastavit prodej nové verze své současné ikony
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Porsche chystá čistku v nejvyšším vedení firmy, téměř na hodinu mají letět všichni, kteří horovali za elektrické orgie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva