Nová Škoda Scala ohromila interiérem, s tímto opravdu může konkurovat VW Golf

Digitální přístrojový štít, volně stojící 9,2palcový displej uprostřed a detaily inspirované křišťálem. Takový je kokpit nástupce stárnoucího Rapidu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Škoda Scala ohromila interiérem, s tímto opravdu může konkurovat VW Golf

29.11.2018 | Petr Prokopec

Nová Škoda Scala ohromila interiérem, s tímto opravdu může konkurovat VW Golf

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Digitální přístrojový štít, volně stojící 9,2palcový displej uprostřed a detaily inspirované křišťálem. Takový je kokpit nástupce stárnoucího Rapidu.

Už několik měsíců Škoda opakuje, že chystaný nový model Scala míří o poznání výše než předchozí Rapid, proto také dostal jméno, které dostal. Mladoboleslavská automobilka jej dokonce považuje za konkurenci pro Volkswagen Golf, což by se mnohému i přes technologickou příbuznost mohlo zdát být přehnané. Jenže dnes značka přišla se snímky interiéru novinky, které posouvají její slova na docela jinou úroveň.

Scala je oproti současnému Rapidu skutečně výš, a to o parník. Pokud byste totiž vyměnili znak na středu tříramenného volantu, pak pomalu jen použitý font písma odkáže na mladoboleslavské. Ve všech ostatních ohledech tu ovšem máme vůz plně srovnatelný se „západní“ produkcí, jíž pak ostatně hodlá deklasovat praktičností a prostorností. Vlastně tedy není překvapivé, že do něj Škoda vkládá nemalé naděje.

Pokud máte v této chvíli pocit, že jsme se až příliš nadchli, vlastně se nemýlíte. Nikoliv však proto, že by nám Škoda poslala patřičně tučné „všimné“, ale s ohledem na posun, ke kterému tu zjevně opravdu došlo. Jakkoliv totiž sice ještě spodní část středové konzole, stejně jako centrální tunel, působí jistou laciností, která je spojena s danou volbou plastů, tlačítek a již zmiňovaného fontu písmen, vrcholek palubní desky je již úplně jiná liga.

Scala jako první vůz značky disponuje volně stojícím displejem, jehož uhlopříčka narostla na 9,2 palce, tedy na největší rozměr v daném segmentu. Toto provedení by sice mělo být k mání za příplatek, neboť standard velmi pravděpodobně zůstane u menšího osmipalcového provedení, nicméně samotný styl kombinovaný s novou architekturou palubky jednoduše musí ohromit, i když Škodě až tak moc nefandíte.

Automobilka dodává, že nová koncepce má daleko více probudit vaše emoce, kromě toho však došlo i na vylepšení ergonomie. Posunutí displeje do zorného pole řidiče totiž napomáhá silniční bezpečnosti. Boční výdechy klimatizace sahající až ke dveřím pro změnu navozují pocit ještě prostornějšího vozu, než jakým Scala ve skutečnosti je. Ve všech detailech je pak navíc odkázáno na český křišťál.

Zatím lze tedy Škodě dát palec nahoru, i přesto, že název Scala nám nadále neleze příliš přes rty. Je tak vlastně poněkud smutné, že kvůli bruselskému diktátu prozatím pod kapotu nezamíří takové jednotky, které by v nás vzbudily stejně pozitivní pocity jako kabina. Počítat totiž bude možné pouze s litrovým tříválcem, 1,5litrovým čtyřválcem, 1,6litrovým turbodieselem a maximálně 150 koňmi.


Nová Škoda Scala ohromila interiérem, s tímto opravdu může konkurovat VW Golf - 1 - Skoda Scala 2019 interier prvni oficialni foto 01Nová Škoda Scala ohromila interiérem, s tímto opravdu může konkurovat VW Golf - 2 - Skoda Scala 2019 interier prvni oficialni foto 02Nová Škoda Scala ohromila interiérem, s tímto opravdu může konkurovat VW Golf - 3 - Skoda Scala 2019 interier prvni oficialni foto 03Nová Škoda Scala ohromila interiérem, s tímto opravdu může konkurovat VW Golf - 4 - Skoda Scala 2019 interier prvni oficialni foto 04Nová Škoda Scala ohromila interiérem, s tímto opravdu může konkurovat VW Golf - 5 - Skoda Scala 2019 interier prvni oficialni foto 05
Interiér nové Škody Scala působí opravdu hodnotně a moderně. Skoro se ani nechce věřit, že za ním stojí právě mladoboleslavská automobilka

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.