Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Rapid se rýsuje. Bude úplně jiná, přijde kvůli tomu i o své jméno
10.7.2018 | Petr Prokopec
Rapid se dnes v nabídce Škody spíše krčí v rohu, září jiné modely. Proto bude jeho druhá generace o hodně jiná než ta stávající a i v jediné karosářské verzi nabídne víc.
Škoda se nyní hřeje na výsluní. Během posledních pěti let zvýšila svůj odbyt o zhruba třetinu na loňských 1,2 milionu aut, navíc se může pochlubit vyšší marží, než jakou mají na svých vozech prémiové značky jako Audi či BMW. To je působivý posun na automobilku, které se ještě nedávno západní Evropa smála. Nyní je ovšem Škoda na koni, a ze sedla nehodlá hned tak slézt. I proto se během dvou let dočkáme takřka dvou desítek novinek.
Jedním z nových modelů bude i nový Rapid, který přijde již příští rok. Pokud ale čekáte evoluci, která je u koncernu VW Group nejobvyklejším přístupem, budete překvapeni. Novinka bude podle informaci britského Autocaru úplně jiná než stávající model. Škoda si je vědoma relativně nízkých prodejů, které jsou s tímto vozem na většině trhů, kde je nabízen, spojeny. Kromě toho ovšem eviduje i skutečnost, že na rozdíl od větší Octavie někteří zákazníci berou jako negativum jeho liftbackovou záď.
Reakcí na tyto dvě skutečnosti bude právě nový Rapid, který již dorazí jen v jedné karosářské verzi, jako Spaceback. Respektive Škoda se jej bude snažit více přiblížit definici klasického rodinného hatchbacku. Mimo to bude změněno i zacílení vozu, namísto důrazu kladeného na co nejnižší cenu, kde vedlejším efektem jsou lacině působící materiály, by se nově měla dostat do popředí vyšší užitná hodnota.
Jinými slovy, nový Rapid vytvoří mnohem kvalitnější most mezi Fabií a Octavií než jak tomu bylo v případě současného provedení. Značka jej postaví na modulární platformě MQB A0, se kterou bude spojena i příští generace prvního zmíněného modelu. Nicméně automobilka si u koncernu vybojovala právo na použití mnohem delšího rozvoru, než jaký byl s touto variantou dosud spojen.
Prodloužená verze platformy by kromě Škody Rapid měla sloužit také novému SUV, jež se zatím ukázalo pouze v koncepční formě jako Vision X. Tomuto vozu je přitom možné mezi nápravami naměřit 2 645 milimetrů, tedy o 25 mm více než u současného Volkswagenu Golf. Pokud by tedy tuto architekturu produkční verze dostala, pak je jisté, že oba modely (tedy i Rapid) Golf přerostou.
Právě slavný německý kompakt je prý pro nový Rapid vzorem. Octavie, která je dnes takovým českým Golfem, se má v nabídce značky posunout blíže středí třídě a část jejích zákazníků převzít právě nový Rapid - už ne chudší příbuzný, ale plnohodnotný kompakt nešizený technicky, kvalitativně ani jakkoli jinak.
Ač vůz míří po všech stránkách výše, pod kapotou můžeme očekávat hlavně maloobjemové jednotky. Základem se stane litrový tříválec, nad ním pak bude trůnit 1,5litrový čtyřválec. Dočkat bychom se měli i 1,6litrového turbodieselu, stejně jako má dorazit hybridní provedení. To ale nesáhne po elektromotoru, nýbrž pouze po 48voltovém elektrickém okruhu s integrovaným startérem/generátorem.
„Mezi modely Fabia a Octavia existuje propast, kterou jsme zkusili zaplnit Spacebackem, zrovna na jedničku to ale nevyšlo. Myslíme si ovšem, že s vozem, který přijde příští rok, budeme úspěšnější,“ uvedl na adresu novinky prodejní a marketingový šéf značky Alan Favey. Ten zároveň dodal, že ač trendy favorizují hlavně SUV, trh s tradičními hatchbacky je stále důležitý, hlavně v Evropě.
Rapid tedy čekají výrazné změny, které - jak jsme již naznačili - ovlivní i příští generaci Škody Octavia. Ta si nadále ponechá svůj „batoh na zádech“, tedy profil sedanu a faktické ztvárnění v podobě liftbacku, nicméně zároveň bude muset kvůli většímu sourozenci trochu povyrůst. A to nikoliv jen v rámci rozměrů, ale i co do významu - do vývoje nové generace, která dorazí v roce 2020, má být osobně zapojen i šéf automobilky Bernhard Maier.
Dle dostupných informací přitom nová Octavia dostane především sofistikovanější kabinu, ve které se dočká citelně kvalitnějších materiálů a s ohledem na nárůst venkovních rozměrů také většího prostoru pro pasažéry. Kromě toho jsou s ní spojována i jistá technologická prvenství pro značku. S těmi by měl být nyní spojen i nový Rapid, který by dle Faveyho měl právě proto dorazit pod zcela novým názvem. Jsme tedy zvědavi, co Škoda zkusí tentokrát. Že by Garde?


Chystaná Škoda Rapid se ve zcela nové formě už dříve ukázala na neoficiálních ilustracích. Teď můžeme posloužit i čerstvými informacemi, které hovoří také o změně jména
Zdroj: Autocar, Ilustrace: Auto Express
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 4 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
před hodinouZlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
před 3 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 4 hodinamiŠkoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
před 5 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva