Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia odhodila část kamufláže, nafotili ji zvenčí i zevnitř
11.9.2019 | Petr Prokopec
Čtvrtá generace českého bestselleru již není potažena krycí fólií od podlahy po střechu a odhaluje více ze svého konečného vzhledu. Přesto se její polepy stále snaží obecenstvo mást.
Škoda se sice na aktuálně probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu chlubí elektrifikovanými modely Citigo iV a Superb iV, tou nejstěžejnější novinkou mladoboleslavské automobilky pro letošní rok je ale Octavia čtvrté generace. Ta bude představena v listopadu, značka tedy premiérou ještě stihne oslavit šedesáté jubileum tohoto modelu. Zároveň se vůz ukáže pouhý měsíc po debutu spřízněného Volkswagenu Golf VIII, který tak nebude mít zrovna velký náskok.
Před pár dny jsme si přitom mohli zcela bez kamufláže prohlédnout inovovanou čelní masku a přední nárazník, nyní můžeme v postupném odhalování pokročit. Špionážním fotografům se povedlo zachytit vývojový prototyp, který se již chlubí menší kamufláží než dosavadní exempláře. Jakkoli je třeba stále počítat s tím, že to, co vidíte na fotkách, není úplně to, co se za dva měsíce na celosvětové premiéře v Česku ukáže. Škoda si totiž s maskováním zkouší hrát, aby zmátla obecenstvo.
Části čelní masky i nárazníku tak zakrývá po obou stranách speciální kryt, trochu jinak budou u produkční verze vypadat i světlomety. Nicméně je jasně patrné, že ty jsou daleko štíhlejší než dosud. A co je jisté, rozdělené budou už jen opticky, nikoli plastovým výliskem. Automobilka navíc příď spustila poněkud dolů, což vozu dodává sportovnější nádech. Zmiňovaná maska je kromě toho užší a širší než nyní, což Octavii pro změnu opticky rozšiřuje. Novinka je mimo to také fakticky delší.
Boční pohled je v případě kombíku výrazně ovlivněn kamufláží v oblasti zadního sloupku. Jeho tvar je zatím nejistý, neboť značka se snaží navodit dojem, že poslední okénko je mnohem menší, než tomu ve skutečnosti bude. Nicméně naše zdroje již dříve potvrdily, že zrovna v této části Octavia vůči třetí generaci projde jen minimální proměnou.
Nejvíce pak zůstává zakryta záď, v jejímž případě stále není jisté, co nakonec můžeme čekat. Nicméně i v tomto případě jsou lampy zakryté a jejich skutečný tvar bude odlišný, zasahovat totiž budou až do víka. Navíc lze předpokládat, že automobilka u vyšších úrovní výbavy nabídne i „divadélko“ s postupným rozsvěcením blinkrů. „Hrb“ pod okenní linií pak nejspíše zmizí a na jeho místo se nastěhuje nápis Škoda, který nahradí tradiční logo.
Kromě zevnějšku se znovu ukázal také interiér, který se sice automobilka taktéž snaží maskovat, ovšem v tomto případě jsou již věci jasnější. Octavia bude totiž inspirována Škodou Scala, po jejímž vzoru nabídne uprostřed palubky rozměrný displej. Výdechy klimatizace se proto přesunou až pod něj, minimalizován bude také počet ovládacích tlačítek. I z toho důvodu, že značka počítá s virtuálním přístrojovým štítem, jakkoli není jisté, zda i v základu.
Povšimnout si můžeme také chybějícího madla ruční brzdy, místo toho dorazí ta elektronická parkovací. „Uklizeněji” tak bude vypadat i středový tunel. Vše je samozřejmě záměr, neboť Scala do značné míry nepřebírá jen roli předchozí Škody Rapid, ale částečně zaskočí i na třetí generaci Octavia. Ta čtvrtá se totiž posune o trochu výše, a to nikoli jen venkovními rozměry, vnitřním prostorem či kvalitou materiálů, ale také cenou. Na detaily v tomto ohledu si ale nejspíše budeme muset počkat až do příštího roku.






Škoda u prototypů nové Octavie nahradila krycí fólii pouze několika kryty a fóliemi v barvě karoserie. Mnohem více je tak patrné, co nakonec bude odhaleno v listopadu
Zdroj: Motor1
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 8 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 1300 R: svalnatý roadster 12:25
- V Kataru bez Máximo Quilese včera 23:09
- 23 posádek při premiéře MS-side 2025 v Le Mans včera 14:53
- Boj o každý bodík mezi Kalexem a Boscoscuro včera 10:00
- Pre Grand Prix «Qatar Airways Grand Prix of Qatar» 9.4.2025
Nejčtenější články
„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
12.3.2025U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Šéf Nissanu skončil, situace firmy už je neúnosná. Jeho náhrada by si měla hlídat záda
12.3.2025Němci radí krajanům: Elektromobil si teď rozhodně nekupujte, sází ale na velmi ošidnou kartu
12.3.2025Focus už na některých trzích skončil a nejde ho objednat. Ford ho má zabít všude, to pak teprve pozná „nudu”
12.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 14:21 - GeneHawkins
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.11. 14:02 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.