Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Stonic naživo a detailně: není to převlečené Hyundai Kona, ani trochu
20.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské SUV je často titulováno jako sourozenec Hyundai Kona, jenže není tomu tak. S tímto vozem nemá překvapivě společného vůbec nic.
Představení nového Hyundai Kona předcházela marketingová kampaň, která nás postupně seznamovala s extravagantním zevnějškem i relativně konzervativní kabinou. Oproti tomu Kiu Stonic jsme si dosud mohli představit jen na dvou oficiálních ilustracích, které doplnila velmi krátká tisková zpráva. Nedivili jsme se, všeobecně byly obě korejské novinky považovány pomalu za dvojčata. Jak se však ukázalo během dnešní premiéry Kie, rozdílů je daleko více.
Nejzásadnější rozdíl, pomineme-li vzhled, spočívá v tom, že Stonic používá stejnou platformu jako nové Rio. Hyundai Kona naproti tomu stojí na starší architektuře. Oficiální data na potvrzení této skutečnosti sice zatím publikována nebyla, nicméně stačí pohled na ty rozměry. Rio má rozvor 2 580 milimetrů, což Kona o 20 mm přesahuje.
Samozřejmě nikde není psáno, že povyrůst nemohla ani Kia Stonic. Nicméně v jejím případě má základní provedení vážit pouhých 1 069 kg, zatímco Kona startuje na 1 233 kilogramech. Nové malé SUV je tedy blíže modelu Rio, se kterým sdílí i pohonné jednotky. Za nízkou hmotností se přitom skrývá rozsáhlejší využití vysokopevnostní oceli, ze které je 51 procent karoserie a platformy.
Ač tedy obě novinky vyrukovaly ve stejnou dobu, Kona je o trochu větší i těžší. Zároveň ale nabídne také přeplňovanou jedna-šestku se 177 koňmi, zatímco v případě Kie lze očekávat méně objemné pohonné jednotky - de facto vlastně přesně takové, jaké jsme odhadovali také u Hyundai. Základem se tedy stanou atmosférické motory, zatímco u modelu Kona dostanete jen přeplňované.
Nejníže leží 1,25litrový čtyřválec, který produkuje 84 koní a 121 Nm točivého momentu a s nímž je spárován pětistupňový manuál. Šestistupňový manuál pak dělá společnost atmosférické jedna-čtyřce (99 koní, 133 Nm) i přeplňovanému litrovému tříválci produkujícímu 120 koní a 171 Nm. Kromě toho dorazí ještě diesel 1,6 CRDi se 110 koňmi.
Ten bude ještě v roce 2018 nahrazen modernějším dieselovým motorem - nejspíše jedna-čtyřkou, kterou taktéž dostalo nové Rio. V jeho případě však výkon vrcholí 90 koňmi, zatímco u SUV ona stovka dozajista padne. Tím ale máme první vlnu motorů pokrytou, hybridní verzi Kia nenabídne.
Otázkou je příchod pohonu všech kol, v tiskové zprávě ale Korejci zatím tuto možnost nezmiňují. Aktuálně tedy je vždy poháněna přední náprava, přičemž máme pocit, že tak to i zůstane. Než ale dorazí podrobnější oficiální informace, raději nebudeme spekulovat. Přesuneme se tedy raději k zavazadelníku, který standardně pobere 352 litrů.
Kia zároveň hodlá oslnit i prostorností kabiny. Dostatek místa pro nohy i hlavu budou mít cestující v obou řadách - vzadu se má vejít bez problémů doprostřed i dospělý, a to díky rovné podlaze. Sedadla jsou ukotvena výše než u modelu Rio, což zároveň zlepšuje i výhled zpoza volantu. Řízení pak má být vyvážené a precizní.
Nakolik tomu skutečně bude, to nám řeknou až první kilometry za volantem. Kia zdůrazňuje, že nový Stonic bude k mání již od počátku ve 20 různých dvoubarevných kombinacích, přičemž střecha (dostupná v pěti odstínech) má navodit dojem, že jde o Targu.
Se stejnými barvami, s jakými si můžete hrát zvenčí, lze počítat také uvnitř. Společnost jim bude dělat poslední generace multimediálního systému s dotykovým displejem, která již standardně počítá s Apple CarPlay a Android Auto. Dorazí ale třeba i vyhřívaná přední sedadla či bezklíčový vstup, o bezdrátovém dobíjení mobilů se ale značka nezmiňuje.
Tím nám úvodní představení korejské novinky končí, v závěru jen zmíníme rozsáhlou nabídku bezpečnostních a asistenčních technologií. Mezi ně přitom patří nejen autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů, ale také detekce aut ve slepém úhlu, která je spojena s monitorováním vzadu jedoucí dopravy či stojících překážek.
Prodej vozu odstartuje ještě před závěrem roku, veškerá technická data se pak dozvíme nejpozději na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Již nyní ovšem značka dodává, že také u tohoto modelu platí standardní a víceméně stále unikátní sedmiletá záruční doba.
Nová Kia Stonic se ukázala naživo v Amsterdamu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
před 7 hodinami - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
dnes - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
včera
Nejnovější články
- Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
před 5 hodinami - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
před 6 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
před 7 hodinami - Lada chystá hned dvě nová SUV a dokonce i jedno MPV, Putinovi už je ukázala
před 8 hodinami - Někdo nabídl dodnes novou, legendární Zmiji z roku 2002 na „americkém Bazoši”, prodala se hned
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva