Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Stonic naživo a detailně: není to převlečené Hyundai Kona, ani trochu
20.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské SUV je často titulováno jako sourozenec Hyundai Kona, jenže není tomu tak. S tímto vozem nemá překvapivě společného vůbec nic.
Představení nového Hyundai Kona předcházela marketingová kampaň, která nás postupně seznamovala s extravagantním zevnějškem i relativně konzervativní kabinou. Oproti tomu Kiu Stonic jsme si dosud mohli představit jen na dvou oficiálních ilustracích, které doplnila velmi krátká tisková zpráva. Nedivili jsme se, všeobecně byly obě korejské novinky považovány pomalu za dvojčata. Jak se však ukázalo během dnešní premiéry Kie, rozdílů je daleko více.
Nejzásadnější rozdíl, pomineme-li vzhled, spočívá v tom, že Stonic používá stejnou platformu jako nové Rio. Hyundai Kona naproti tomu stojí na starší architektuře. Oficiální data na potvrzení této skutečnosti sice zatím publikována nebyla, nicméně stačí pohled na ty rozměry. Rio má rozvor 2 580 milimetrů, což Kona o 20 mm přesahuje.
Samozřejmě nikde není psáno, že povyrůst nemohla ani Kia Stonic. Nicméně v jejím případě má základní provedení vážit pouhých 1 069 kg, zatímco Kona startuje na 1 233 kilogramech. Nové malé SUV je tedy blíže modelu Rio, se kterým sdílí i pohonné jednotky. Za nízkou hmotností se přitom skrývá rozsáhlejší využití vysokopevnostní oceli, ze které je 51 procent karoserie a platformy.
Ač tedy obě novinky vyrukovaly ve stejnou dobu, Kona je o trochu větší i těžší. Zároveň ale nabídne také přeplňovanou jedna-šestku se 177 koňmi, zatímco v případě Kie lze očekávat méně objemné pohonné jednotky - de facto vlastně přesně takové, jaké jsme odhadovali také u Hyundai. Základem se tedy stanou atmosférické motory, zatímco u modelu Kona dostanete jen přeplňované.
Nejníže leží 1,25litrový čtyřválec, který produkuje 84 koní a 121 Nm točivého momentu a s nímž je spárován pětistupňový manuál. Šestistupňový manuál pak dělá společnost atmosférické jedna-čtyřce (99 koní, 133 Nm) i přeplňovanému litrovému tříválci produkujícímu 120 koní a 171 Nm. Kromě toho dorazí ještě diesel 1,6 CRDi se 110 koňmi.
Ten bude ještě v roce 2018 nahrazen modernějším dieselovým motorem - nejspíše jedna-čtyřkou, kterou taktéž dostalo nové Rio. V jeho případě však výkon vrcholí 90 koňmi, zatímco u SUV ona stovka dozajista padne. Tím ale máme první vlnu motorů pokrytou, hybridní verzi Kia nenabídne.
Otázkou je příchod pohonu všech kol, v tiskové zprávě ale Korejci zatím tuto možnost nezmiňují. Aktuálně tedy je vždy poháněna přední náprava, přičemž máme pocit, že tak to i zůstane. Než ale dorazí podrobnější oficiální informace, raději nebudeme spekulovat. Přesuneme se tedy raději k zavazadelníku, který standardně pobere 352 litrů.
Kia zároveň hodlá oslnit i prostorností kabiny. Dostatek místa pro nohy i hlavu budou mít cestující v obou řadách - vzadu se má vejít bez problémů doprostřed i dospělý, a to díky rovné podlaze. Sedadla jsou ukotvena výše než u modelu Rio, což zároveň zlepšuje i výhled zpoza volantu. Řízení pak má být vyvážené a precizní.
Nakolik tomu skutečně bude, to nám řeknou až první kilometry za volantem. Kia zdůrazňuje, že nový Stonic bude k mání již od počátku ve 20 různých dvoubarevných kombinacích, přičemž střecha (dostupná v pěti odstínech) má navodit dojem, že jde o Targu.
Se stejnými barvami, s jakými si můžete hrát zvenčí, lze počítat také uvnitř. Společnost jim bude dělat poslední generace multimediálního systému s dotykovým displejem, která již standardně počítá s Apple CarPlay a Android Auto. Dorazí ale třeba i vyhřívaná přední sedadla či bezklíčový vstup, o bezdrátovém dobíjení mobilů se ale značka nezmiňuje.
Tím nám úvodní představení korejské novinky končí, v závěru jen zmíníme rozsáhlou nabídku bezpečnostních a asistenčních technologií. Mezi ně přitom patří nejen autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů, ale také detekce aut ve slepém úhlu, která je spojena s monitorováním vzadu jedoucí dopravy či stojících překážek.
Prodej vozu odstartuje ještě před závěrem roku, veškerá technická data se pak dozvíme nejpozději na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Již nyní ovšem značka dodává, že také u tohoto modelu platí standardní a víceméně stále unikátní sedmiletá záruční doba.

















Nová Kia Stonic se ukázala naživo v Amsterdamu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
před 4 hodinamiNěmci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
před 5 hodinamiJeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
před 7 hodinamiPeugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
před 8 hodinamiMajitel zveřejnil ceny servisu a náhradních dílů na silniční F1 Mercedesu, už roční prohlídka zruinuje i bohatého člověka
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 03.28. 21:26 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 20:22 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.28. 17:37 - řidičBOB
- Politický koutek 03.28. 12:52 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 03.27. 13:04 - pavproch
- Přituhuje 03.27. 10:36 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.26. 17:50 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 03.26. 16:33 - Předseda