Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Stonic naživo a detailně: není to převlečené Hyundai Kona, ani trochu
20.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské SUV je často titulováno jako sourozenec Hyundai Kona, jenže není tomu tak. S tímto vozem nemá překvapivě společného vůbec nic.
Představení nového Hyundai Kona předcházela marketingová kampaň, která nás postupně seznamovala s extravagantním zevnějškem i relativně konzervativní kabinou. Oproti tomu Kiu Stonic jsme si dosud mohli představit jen na dvou oficiálních ilustracích, které doplnila velmi krátká tisková zpráva. Nedivili jsme se, všeobecně byly obě korejské novinky považovány pomalu za dvojčata. Jak se však ukázalo během dnešní premiéry Kie, rozdílů je daleko více.
Nejzásadnější rozdíl, pomineme-li vzhled, spočívá v tom, že Stonic používá stejnou platformu jako nové Rio. Hyundai Kona naproti tomu stojí na starší architektuře. Oficiální data na potvrzení této skutečnosti sice zatím publikována nebyla, nicméně stačí pohled na ty rozměry. Rio má rozvor 2 580 milimetrů, což Kona o 20 mm přesahuje.
Samozřejmě nikde není psáno, že povyrůst nemohla ani Kia Stonic. Nicméně v jejím případě má základní provedení vážit pouhých 1 069 kg, zatímco Kona startuje na 1 233 kilogramech. Nové malé SUV je tedy blíže modelu Rio, se kterým sdílí i pohonné jednotky. Za nízkou hmotností se přitom skrývá rozsáhlejší využití vysokopevnostní oceli, ze které je 51 procent karoserie a platformy.
Ač tedy obě novinky vyrukovaly ve stejnou dobu, Kona je o trochu větší i těžší. Zároveň ale nabídne také přeplňovanou jedna-šestku se 177 koňmi, zatímco v případě Kie lze očekávat méně objemné pohonné jednotky - de facto vlastně přesně takové, jaké jsme odhadovali také u Hyundai. Základem se tedy stanou atmosférické motory, zatímco u modelu Kona dostanete jen přeplňované.
Nejníže leží 1,25litrový čtyřválec, který produkuje 84 koní a 121 Nm točivého momentu a s nímž je spárován pětistupňový manuál. Šestistupňový manuál pak dělá společnost atmosférické jedna-čtyřce (99 koní, 133 Nm) i přeplňovanému litrovému tříválci produkujícímu 120 koní a 171 Nm. Kromě toho dorazí ještě diesel 1,6 CRDi se 110 koňmi.
Ten bude ještě v roce 2018 nahrazen modernějším dieselovým motorem - nejspíše jedna-čtyřkou, kterou taktéž dostalo nové Rio. V jeho případě však výkon vrcholí 90 koňmi, zatímco u SUV ona stovka dozajista padne. Tím ale máme první vlnu motorů pokrytou, hybridní verzi Kia nenabídne.
Otázkou je příchod pohonu všech kol, v tiskové zprávě ale Korejci zatím tuto možnost nezmiňují. Aktuálně tedy je vždy poháněna přední náprava, přičemž máme pocit, že tak to i zůstane. Než ale dorazí podrobnější oficiální informace, raději nebudeme spekulovat. Přesuneme se tedy raději k zavazadelníku, který standardně pobere 352 litrů.
Kia zároveň hodlá oslnit i prostorností kabiny. Dostatek místa pro nohy i hlavu budou mít cestující v obou řadách - vzadu se má vejít bez problémů doprostřed i dospělý, a to díky rovné podlaze. Sedadla jsou ukotvena výše než u modelu Rio, což zároveň zlepšuje i výhled zpoza volantu. Řízení pak má být vyvážené a precizní.
Nakolik tomu skutečně bude, to nám řeknou až první kilometry za volantem. Kia zdůrazňuje, že nový Stonic bude k mání již od počátku ve 20 různých dvoubarevných kombinacích, přičemž střecha (dostupná v pěti odstínech) má navodit dojem, že jde o Targu.
Se stejnými barvami, s jakými si můžete hrát zvenčí, lze počítat také uvnitř. Společnost jim bude dělat poslední generace multimediálního systému s dotykovým displejem, která již standardně počítá s Apple CarPlay a Android Auto. Dorazí ale třeba i vyhřívaná přední sedadla či bezklíčový vstup, o bezdrátovém dobíjení mobilů se ale značka nezmiňuje.
Tím nám úvodní představení korejské novinky končí, v závěru jen zmíníme rozsáhlou nabídku bezpečnostních a asistenčních technologií. Mezi ně přitom patří nejen autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů, ale také detekce aut ve slepém úhlu, která je spojena s monitorováním vzadu jedoucí dopravy či stojících překážek.
Prodej vozu odstartuje ještě před závěrem roku, veškerá technická data se pak dozvíme nejpozději na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Již nyní ovšem značka dodává, že také u tohoto modelu platí standardní a víceméně stále unikátní sedmiletá záruční doba.
Nová Kia Stonic se ukázala naživo v Amsterdamu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nejnovější články
- Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
před hodinou - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
před 2 hodinami - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
před 4 hodinami - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
před 5 hodinami - Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 12.18. 14:27 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 11:51 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 07:49 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 12.17. 22:54 - mattonecz
- Rychlodotazy 12.17. 21:13 - TomyTom
- Volkswagen obecne 12.17. 12:52 - Brus
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.17. 11:52 - pavproch
- Politický koutek 12.16. 21:18 - Stepan