Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R LM Nismo: předokolka s 1 250 k detailně, tohle má vyhrát Le Mans
18.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Z 1 250 koní kombinovaného výkonu jediné předokolky v LMP1 je 550 produktem V6 twin turbo, zbytek dodává mechanický hybridní systém.
Předokolka Nissanu, která má porci koní pěti rychlých hot hatchů, je první pokus získat prvenství v Le Mans s autem s předním náhonem. Tenhle stroj se nedávno ukázal na videu, které vysvětlovalo, proč jsou hnána přední kola. Nyní tu máme detailnější technické specifikace, které potvrzují mimo jiné i to, že většina z oněch 1 250 koní je produkována hybridní částí pohonného systému.
Základem pohonu Nissanu GT-R LM Nismo, jak se tento stroj jmenuje, je třílitrový benzínový šestiválec VRX 30A o dvou turbodmychadlech, který dává výkon 550 koní. Je umístěný před řidičem podélně, ale pochopitelně za přední nápravou, a to docela výrazně, jak ukazují některé fotografie. Je spojen se sekvenční převodovkou, která má pět stupňů, nikoliv šest či více, jak je obvyklé. Samozřejmostí je samosvorný diferenciál.
Motor pohání přední kola a také to je přední náprava, odkud mechanický hybridní systém bere energii a kam ji zase vrací. Setrvačník, ve kterém se energie ukládá, je umístěn v kabině, ale před řidičem. Ten sedí vpravo, nikoliv vlevo, protože to je v zatáčkách na okruhu de la Sarthe výhodnější. Hybridní systém dává zbylých 700 koní a je tu proto, aby pomáhal akceleraci - a pomůže jí skutečně hodně, můžeme-li soudit dle čísel.
Za jakou dobu zrychlí GT-R LM Nismo na stovku či dvoustovku, sice nevíme, ale vůz má díky širokému použití karbonu 870 kilogramů, což s výkonem 1 250 koní dává 1 436,8 koní na tunu. Pokud setrvačník výkon zrovna nedává a můžeme tak počítat jen s 550 k, je poměr 632,2 k/t, což je už výrazně méně, ale pořád to je více než u prvního Veyronu.
Co se týče podvozku, je klíčových detailů několik. Zadní kola, hořčíkové kované kousky značky BBS, jsou menší než ta přední; vpředu je jejich průměr 18" a obouvají slicky Michelin o šíři 355 mm, vzadu je průměr 16" a pneumatiky jsou široké 230 mm. Tlumiče jsou pochopitelně všemožně nastavitelné, vpředu pracují Öhlinsy, vzadu najdeme značku Penske a také hydraulický stabilizátor. Brzdy mají vpředu šest pístků, vzadu čtyři.
Elektroniku pro tento stroj připravila firma Cosworth, která představení asi nepotřebuje, a stojí jak za řídící elektronikou motoru, tak i za tou pro hybridní systém nebo třeba za možností odpojit dodávku benzínu při uvolnění plynu, aby se šetřilo palivo. Toho je v nádrži 68 litrů a pro vytrvalostní závody je to důležitý parametr, protože čím větší máte nádrž a čím menší je spotřeba paliva, tím méně času ztrácíte tankováním.
Jak experiment s předním pohonem Nissanu vyjde, se dozvíme už za necelý měsíc - proslulý závod s názvem 24 Heures du Mans se jede o víkendu 13. - 14. června.
































Kromě technických detailů pustil Nissan do světa také hromadu fotografií auta...
... a můžeme se podívat také na tým
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Co se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 3 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
před 4 hodinamiSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
před 6 hodinamiU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před 7 hodinamiČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva