Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvinuli geniální systém, který sám vysvobodí zapadlé auto
12.6.2019 | Petr Prokopec
Pokud jste si s auty už něco užili, asi víte, jak nepříjemné je zapadnout třeba do hlubšího sněhu, bláta či písku. Vysvobodit se není snadné, nový Mercedes GLS to zvládne sám.
Mercedesy mají tendenci kráčet v čele vývoje automobilové techniky a jeho SUV zjevně nechtějí být výjimkou. Nová generace modelu GLS, kterou automobilka vytáhla na světlo světa před pár měsíci, tak nabízí aktivní hydropneumatické odpružení E-Active Body Control, které dovoluje nezávisle na sobě nastavovat světlou výšku i způsob odpružení každého z kol.
Právě v rámci tohoto systému dostalo nové GLS speciální řešení, které velmi usnadňuje situace, kdy s vozem zapadnete bahna, písku, závějí a dalších podobných nástrah. Systém je to geniálně jednoduchý - vůz v takovém případě po vydání pokynu tlačítkem automaticky využije aktivní podvozek k rozhoupání synchronizovanému se záběrem kol. A zapadlé auto má během chvíle zpět svou hrdost, aniž byste museli opouštět místo řidiče.
Efekt má ve výsledku velmi podobný, jako když zkoušíte vyjet z takové šlamastyky opakovaným mírným popojížděním vpřed a vzad, ideálně za pomoci pár lidí okolo. Obvykle se podobného výsledku dá dosáhnout jen u aut s manuální převodovkou, u automatů to ale moc nejde. Takto i GLS s povinným automatem dá šanci kolům se „chytit” na trochu jiném povrchu a z pasti se dostat, jak můžete vidět na přiloženém videu v čase okolo jeho třetí minuty.
Dodejme, že GLS není prvním Mercedesem, který tuto funkci dostal, v minulosti se ji dočkalo i nové GLE. Řešení v GLS je ale díky pokročilejšímu odpružení ještě schopnější a z písečné duny se dostává - vzhledem ke své velikosti a hmotnosti - s ohromnou lehkostí. Podívejte se sami, co tento vůz dovede, na videu nakonec uvidíte i jiné kejkle...
Nový Mercedes GLS ukázal jednu ze svých výjimečných funkcí, sám se vyhrabe ze závěje, bláta, písku a podobných situací
Zdroj: Aircar@Youtube
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 11 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nejnovější články
- Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
před 7 hodinami - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
před 9 hodinami - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
před 10 hodinami - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 11 hodinami - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva