Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci ukázali nové kombi schopné uhánět přes 300 km/h, sveze tak až 1 510 l nákladu
10.9.2019 | Mirek Mazal
Německá posedlost rychlými kombíky je známá, automobilku BMW ale po většinu času míjí. Naštěstí je tu její pravá ruka z Buchloe, aby nedostatek napravila. Seznamte se neoficiální M3 Touring.
Alpina formálně funguje jako samostatná automobilka, fakticky je však spíše dvorním úpravcem BMW. Navzdory dlouhodobé spolupráci se v Buchloe zařekli, že nikdy nesáhnou na mnichovský vůz s předním náhonem a slib zatím dodržují. Místo nové řady 1 se tak jejich pozornosti nová generace kombíku řady 3.
Podobně jako si Alpina nechce „špinit ruce” s předním pohonem, tak BMW tvrdošíjně odmítá vyrobit jakýkoli ostrý kombík, a to navzdory mnohým úspěchům Audi a Mercedesu právě s takovými stroji. Týká se to i potenciální M3 Touring, jejíž budoucí vznik byl již oficiálně vyloučen. Mnoho zákazníků to nedokáže dlouhá léta pochopit, zvláště s ohledem na to, že M3 se stále více blíží jen rychlému rodinnému autu. Alpina s takto smýšlejícími idi soucítí, proto na zahájený frankfurtský autosalon dovezla ukázat novou B3 Touring namířenou proti úspěšným alternativám jako Audi RS4 Avant nebo Mercedes-AMG C63 Kombi.
Novinku pohání třílitrový šestiválec S58 vyladěný na 340 kW (462 koní) výkonu a 700 Nm točivého momentu. Síla motoru putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky od ověřeného ZF. Trakci zadní nápravy jistí samosvorný diferenciál a funkce Launch Control, která byla optimalizována pro sprint z 0 na 200 km/h. Výrobce neudal konkrétní hodnoty zrychlení, ale nejvyšší rychlost přesahuje číslici 300 na tachometru zmínil. Takto sveze až 500 litrů nákladu v základním uspořádání nebo až 1 510 litrů po sklopení zadních sedadel.
Nejlepší jízdní zážitky se očekávají v režimu Sport +, zbytek obstarají volby Comfort, Comfort + a Sport. Dobré držení stopy rychlého kombíku slibují pružiny Eibach, větší stabilizátory a adaptivní tlumení podvozku. Větší brzdové kotouče mají velikost 395 mm vpředu a 345 mm vzadu, desky ovládají čtyřpístkové třmeny natřené modrou barvou s bílým logem dílny. Litá kola jsou k dispozici v rozměrech 255/35 pro předek a 265/35 R19 pro zadek, za tučnější příplatek je možné osadit větší 255/30 a 265/30 R20.
Dalším zvýrazněním exteriérového designu je řada aerodynamických vylepšení, která usměrňují větší množství nasávaného vzduchu a snižují vztlak vozu při vysokých rychlostech. Do zadního difuzoru je integrován pár dvojitých koncovek výfuku přidušeného dnes už nevyhnutelným filtrem pevných částic.
Kokpit je k dispozici ve více konfiguracích. Patří mezi ně kůže Lavalina spojena s několika podobami lemování, vyšívání a obložení. Digitální přístrojový štít opět dostal modrou barvu podle zvyklosti Alpiny. Výroba by měla být spuštěna v prvním kvartále roku 2020, nedočkavci mohou počítat s prvními najetými kilometry během léta. Ceny zatím neznáme, nečekejme ale dramaticky odlišné sumy oproti odcházející generaci.
Alpina B3 Touring debutovala na letošním autosalonu ve Frankfurtu jako náhrada za neexistující BMW M3 Touring
Zdroj: Alpina
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR včera 18:36
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 včera 16:00
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha včera 10:00
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech 20.12.2024
- MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi 20.12.2024
Nejnovější články
- Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
před hodinou - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
včera - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
včera - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
včera - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 12.22. 07:38 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.22. 03:24 - Truck Daškam
- Škoda Auto obecně 12.21. 19:44 - Zajda
- Fiat a vše kolem nich 12.20. 18:03 - Zajda
- BMW Divize 12.20. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 14:33 - Stepan
- Volkswagen obecne 12.20. 12:39 - řidičBOB
- Politický koutek 12.19. 15:07 - řidičBOB