Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejsilnější tahač světa fascinuje výkonem, hmotností i spotřebou, míří na ropná pole
14.5.2019 | Petr Prokopec
Volat MZKT-741351 bude k mání i v mimovojenské verzi. Se dvěma přívěsy a nákladem váží 211 tun, které dostalo na starosti 812 koní a 3 300 Nm.
Před necelými třemi měsíci jsme si mohli představit nové běloruské monstrum. Za tahačem MZKT-741351 stojí značka Volat, která reagovala na objednávku saudskoarabské armády, jež toužila po nahrazení speciálu tahajícího těžkou vojenskou techniku. V tomto ohledu Bělorusové splnili zakázku na jedničku s hvězdičkou. Jejich nový stroj aktuálně je nejsilnějším sériově vyráběným tahačem světa, neboť připojit za něj lze hned dva přívěsy - jeden o nosnosti až 76 tun, druhý usazený na konci pak zvládá tun 60.
V této konfiguraci byl tahač k dispozici pouze armádě, o stejný stroj ale u Volatu projevili zájem i jiní. Proto firma oznámila, že nový model MZKT-741351 bude k dispozici komukoliv, kdo jej dokáže zaplatit. Oproti vojenské verzi se přitom bude lišit pouze v několika detailech, z nichž tím nejviditelnějším je nahrazení žlutého „pouštního“ laku černo-bílou barevnou kombinací. Chybět budou i veškeré úchyty na zbraně, ať již ty venkovní, tak i ty vnitřní.
Tím jsou zásadní rozdíly u konce, ve zbytku tu máme shodnou techniku s armádním speciálem. Pohon tahače má tedy na starosti šestiválcový motor Caterpillar C18, který produkuje 812 koní v 2 100 otáčkách a 3 300 Nm točivého momentu při 1 400 ot./min. To jsou jistě ohromující čísla, která ovšem vyvažuje enormní hmotnost tohoto silničního vlaku. O nosnosti obou přívěsů již řeč byla, samotný tahač pak bez veškerých náplní váží 28,8 tuny a celá souprava až 211 tun.
S ohledem na tyto hodnoty není překvapivé, že na rychlý přesun tento stroj určen není. S jedním přívěsem tahač zvládá dosáhnout maximálně 70, se dvěma pak 60 km/h. Palivová nádrž vozu pobere nemalých 1 550 litrů, což vystačí až na tisíc kilometrů v případě dvoudílné soupravy. Jakmile jsou ale zapojeny přívěsy oba, rádius klesá na 800 km - normovaná spotřeba se v takovou chvíli blíží 200 litrů nafty na 100 km.
Přesunout se můžeme do kabiny, která může hostit buď osm sedadel, nebo tři křesla spárovaná s ležením pro celou posádku. O její komfort se dále stará třeba automatická klimatizace, k dispozici má i systém centrálního dofukování pneumatik či automatickou převodovku Allison se šesti dopřednými a dvěma zpětnými převody. Standardem je pak i centrální hasící systém či dva venkovní navijáky s dosahem až 100 metrů.
Cena speciálu prozatím oznámena nebyla, nicméně se počítá s tím, že Volat MZKT-741351 budou kupovat hlavně společnosti zabývající se těžbou ropy či jiných surovin. V jejich rozpočtu se pořízení takového stroje jistě bude ztrácet, což ovšem není případ tahače ve chvíli, kdy se před něj postaví vodní tok. Kromě již zmíněného disponuje pohonem všech čtyř náprav i 1,6metrovou brodivostí. Vskutku mimořádný stroj.





Volat MZKT-741351 je nyní k dispozici i civilistům...
...přičemž oproti armádní verzi nabídne delší dojezd
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 11 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 9 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 11 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
dnesUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva