Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon
25.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oficiálně v Mnichově zatím jen zvažují, která platforma podepře nové generace řad 1 a 2. Rozhodnuto ale prý již bylo a dobrá zpráva to není.
Ještě před pár měsíci se zdálo, že BMW sice podlehlo vábení downsizingu a přeplňování, některým svodům ale nepodlehne. Tedy alespoň do jisté míry. Na mysli máme teď přechod od pohonu zadních kol k předokolkám, což je krok, který zatím postihl pouze mnichovská MPV. Nicméně jak si již špitají i vrabci na střeše, do budoucna bude platforma UKL podepírat řady 1 a 2 bez ohledu na karosářskou verzi. A to znamená, že všechna nejmenší BMW budou nabízena s pohonem předních kol.
Danou koncepci sice člen představenstva značky pro vývoj Klaus Fröhlich donedávna odmítal, připouštěl ale, že tlak jeho kolegů na tuto změnu je velký. Podle něj ovšem mnichovská automobilka stále jen přemýšlí, jakou cestou se vydat: „Řada 1 se zásadním způsobem podílí na prodejích, takže to musí být opravdové BMW,“ řekl šéf vývoje. „O její budoucnosti nemusíme rozhodnout do konce roku.“
Poslední vydání tištěného Autobildu ovšem konstatuje, že ono rozhodnutí již padlo a pozitivní není. Jak řada 1, tak odvozené kupé a kabriolety řady 2 mají disponovat pohonem předních popř. všech kol. A to není dobrá zpráva - jde o modely, které jsou momentálně možná nejzábavnějšími vozy, jaké značka produkuje a s předním pohonem už nikdy nebudou stejné.
Odpověď na otázku, proč se BMW takto rozhodlo, je nasnadě - náklady všeho druhu. Značka chce totiž celé své budoucí standardní portfolio usadit pouze na dvě platformy, přičemž vše od řady 3 výše má podepírat architektura CLAR známá dříve pod označením 35up. Pokud by tedy mělo dojít k její aplikaci na mnohem menší vůz, bylo by třeba nemalých úprav, jež se zřejmě vedení značky zdají být zbytečnými.
Nyní se dá očekávat ostrá kritika značky od puristických fanoušků, která ale BMW od zmíněné transformace těžko odradí. Preference BMW posledních let jsou jasné už z kroků jako je tříválcová řada 3 a další podobné „libůstky” - jde tu o spotřebu, emise, náklady a pak teprve o všechno ostatní.
Že tím BMW podřezává větev své image, říkáme dlouho. Pochopitelně, to, co budujete dekády, nezničíte za pár let. Pakliže ale automobilka bude řezat dál, jistě se dořeže. Ostatně, „úspěchy” jsou vidět už nyní, stačí se podívat na to, kolik bavorské modely stojí nyní a kolik stály před léty. Tříválcovou předokolku za milion prodávat nelze a není to jen o tom - že i současné ceny jsou příliš zjistili také v USA u modelu, který ani jeden tento technický prvek nemá. Ceny tak půjdou dolů dále, až tu bude o Volkswagen víc. Je to rozhodnutí BMW, za své jsme jej ale nikdy nepřijali...





















Platformu UKL s pohonem předních kol nedostane pouze chystané BMW 1 Sedan, ale rovněž i příští kupé a kabriolet řady 2
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nejnovější články
Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
včeraVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včeraNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva