Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon
25.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oficiálně v Mnichově zatím jen zvažují, která platforma podepře nové generace řad 1 a 2. Rozhodnuto ale prý již bylo a dobrá zpráva to není.
Ještě před pár měsíci se zdálo, že BMW sice podlehlo vábení downsizingu a přeplňování, některým svodům ale nepodlehne. Tedy alespoň do jisté míry. Na mysli máme teď přechod od pohonu zadních kol k předokolkám, což je krok, který zatím postihl pouze mnichovská MPV. Nicméně jak si již špitají i vrabci na střeše, do budoucna bude platforma UKL podepírat řady 1 a 2 bez ohledu na karosářskou verzi. A to znamená, že všechna nejmenší BMW budou nabízena s pohonem předních kol.
Danou koncepci sice člen představenstva značky pro vývoj Klaus Fröhlich donedávna odmítal, připouštěl ale, že tlak jeho kolegů na tuto změnu je velký. Podle něj ovšem mnichovská automobilka stále jen přemýšlí, jakou cestou se vydat: „Řada 1 se zásadním způsobem podílí na prodejích, takže to musí být opravdové BMW,“ řekl šéf vývoje. „O její budoucnosti nemusíme rozhodnout do konce roku.“
Poslední vydání tištěného Autobildu ovšem konstatuje, že ono rozhodnutí již padlo a pozitivní není. Jak řada 1, tak odvozené kupé a kabriolety řady 2 mají disponovat pohonem předních popř. všech kol. A to není dobrá zpráva - jde o modely, které jsou momentálně možná nejzábavnějšími vozy, jaké značka produkuje a s předním pohonem už nikdy nebudou stejné.
Odpověď na otázku, proč se BMW takto rozhodlo, je nasnadě - náklady všeho druhu. Značka chce totiž celé své budoucí standardní portfolio usadit pouze na dvě platformy, přičemž vše od řady 3 výše má podepírat architektura CLAR známá dříve pod označením 35up. Pokud by tedy mělo dojít k její aplikaci na mnohem menší vůz, bylo by třeba nemalých úprav, jež se zřejmě vedení značky zdají být zbytečnými.
Nyní se dá očekávat ostrá kritika značky od puristických fanoušků, která ale BMW od zmíněné transformace těžko odradí. Preference BMW posledních let jsou jasné už z kroků jako je tříválcová řada 3 a další podobné „libůstky” - jde tu o spotřebu, emise, náklady a pak teprve o všechno ostatní.
Že tím BMW podřezává větev své image, říkáme dlouho. Pochopitelně, to, co budujete dekády, nezničíte za pár let. Pakliže ale automobilka bude řezat dál, jistě se dořeže. Ostatně, „úspěchy” jsou vidět už nyní, stačí se podívat na to, kolik bavorské modely stojí nyní a kolik stály před léty. Tříválcovou předokolku za milion prodávat nelze a není to jen o tom - že i současné ceny jsou příliš zjistili také v USA u modelu, který ani jeden tento technický prvek nemá. Ceny tak půjdou dolů dále, až tu bude o Volkswagen víc. Je to rozhodnutí BMW, za své jsme jej ale nikdy nepřijali...





















Platformu UKL s pohonem předních kol nedostane pouze chystané BMW 1 Sedan, ale rovněž i příští kupé a kabriolet řady 2
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 minutamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před hodinouTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 3 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 4 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva