Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na nová pravidla EU doplatí jen obyčejní lidé, přístup Bugatti to jasně ukazuje
29.1.2020 | Petr Prokopec
Nová pravidla EU tlačící automobilky pod hrozbou vysokých pokud do co nejúspornějších motorů či elektrických aut straší většinu výrobců. Bugatti jsou ale zjevnĚ úplně ukradené.
Boj o záchranu planetu má občas zcela iracionální dopady. Jedním z nich je to, že jeho důsledky v prvé řadě ekonomicky pociťují lidé, kteří nemají zrovna peněz na rozdávání. Kvůli tlaku Evropské unie na výrobce z trhu mizí malá a tudíž levná auta, která v budoucnosti logicky zmizí i z nabídky ojetin. Nemajetní budou muset udržovat při životě starší vozy, nebo vlastní auto nebudou mít vůbec.
I ve středu trhu budou zákazníci biti. Už teď se proslýchá, že výkonnější verze obyčejných aut budou „na příděl”, tedy kusově omezované pro každý trh, aby se výrobce s průměrnými emisemi CO2 vešel do stanovených mezí. Taková Škoda Octavia RS tak jednou může být nedostatkové zboží a i prémiové značky se musí uskromnit.
Audi už si nemůže dovolit nabízet modely jako S4, S5, S6 a S7 s benzinovým šestiválcem, muselo přejít na naftu. Diesely mají nižší spotřebu a tedy nižší emise CO2, takže se prodejem takových vozů čtyři kruhy nemusí příliš trápit. Zákazníci pak při zájmu o S4 s benzinovým V6 jako dosud prostě ostrouhají - Audi si v obavách o ztrátu konkurenceschopnosti netroufne zdražit ani tyto relativně drahé o statisíce. Buď je udělá jinak, nebo vůbec, tedy alespoň v Evropě, v USA se nic nezměnilo.
Hrozba vysokých pokut CO2 zkrátka děsí všechny, jen výrobcům aut pro bohaté může být ukradená. Auta s vysokými emisemi CO2 totiž nejsou zakázaná jako třeba ta s vysokými emisemi NOx, jsou „jen” zatížená oněmi pokutami. To je nepřímo zakazuje ve většině sfér trhu, nejbohatší zákazníci opravdu prestižních značek ale nebudou mít problém si připlatit i za ně.
Potvrzují to slova šéfa Bugatti Stephana Winkelmanna, který nejnověji uvedl, že šestnáctiválcový motor, který pohání Chiron a roztáčel i všechna čtyři kola předchozího Veyronu, tu s námi zůstane ještě celou další dekádu. Má přitom emise 516 gramů CO2 na kilometr, což značku jasně předurčuje k pokutám ze strany Evropské unie - je to 421 gramů nad limit, to znamená pokutu 39 995 Eur za každý prodaný vůz. Jde o přes 1 milion Kč, u čehokoli normálního likvidační kvóta. Většina Bugatti se ale prodává za sumy okolo 60 nebo 70 milionů a lidé si připlácí miliony za jinak lakované kusy karoserie. Bude je tedy trápit 1 milion navíc za pokutu Bruselu? Ani omylem, ani nebudou vnímat, že do ceny se promítá i to.
Průměrným majitelem vozu z Molsheimu je podle slov samotné automobilky člověk, který má ještě dalších osmdesát aut, tři soukromé tryskáče a minimálně jednu jachtu. O realitách ani nemluvě. Pro někoho takového 1 milion korun není skoro nic.
Winkelmann přitom dodává, že řada lidí bere koupi Bugatti jako investici. A stejně tak se zakrátko začnou dívat i na jeho samotné hnací ústrojí. „Pokud půjde o poslední spalovací motor svého druhu, pak to znamená, že se stane vyhledávaným sběratelským artiklem.“ A to znamená, že cena půjde nahoru, alespoň dle šéfa značky. „EB110 je ve hvězdných výšinách, nahoru jde i Veyron. Nemusím tak být věštec, abych věděl, že se tak stane i v případě Chironu.“
Bugatti tedy s propadem hodnoty nepočítá, stejně jako zákazníci. Naopak předpokládá, že Chiron bude i jako ojetina stále dražší, a to právě kvůli spalovacímu ústrojí, které by v současné době mělo být vnímáno spíše jako negativum. Není tedy nelogické se domnívat, že v Molsheimu již s emisními pokutami prostě počítají a jednoduše je promítnou do ceny. Zákazníci si toho ani nevšimnou a firma zároveň zajistí, že Chiron skutečně bude jen růst na ceně.
Jelikož Winkelmann uvedl, že hodnotu šestnáctiválce vnímá i šéf koncernu Herbert Diess, je prakticky jisté, že Bugatti dostalo oficiální požehnání k zachování osmilitrového agregátu bez ohledu na CO2. To znamená, že si jej skutečně budete moci koupit i v době, kdy většina Evropanů bude donucena jezdit maximálně tak půllitrovými dvouválci, jimž podpůrnou ruku podávají elektrické jednotky spotřebovávající stále dražší elektrickou energii. Jak moc fér vám to přijde, posuďte sami.





Osmilitrový šestnáctiválec Bugatti se dle šéfa značky na odpočinek rozhodně nechystá, nezastaví ho ani milionová pokuta spojená s prodejem každého exempláře
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Mercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 23 minutamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včeraKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.21. 20:53 - Kavis
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie