Monster Sport Toyota Super 86: GT 86 s 670 koňmi, ukáže se na Pikes Peak 2013?

(+ videa) Nobuhiro Tajima vyměnil Suzuki SX4 za novodobou ikonu Toyotu GT 86. Tu pohání motor V6 turbo, startu na Pikes Peak ale jistý není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Monster Sport Toyota Super 86: GT 86 s 670 koňmi, ukáže se na Pikes Peak 2013?

25.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Monster Sport Toyota Super 86: GT 86 s 670 koňmi, ukáže se na Pikes Peak 2013?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Nobuhiro Tajima vyměnil Suzuki SX4 za novodobou ikonu Toyotu GT 86. Tu pohání motor V6 turbo, startu na Pikes Peak ale jistý není.

Představovat legendárního Nobuhiro „Monster“ Tajimu by zřejmě bylo jen nošením dříví do lesa. Dnes dvaašedesátiletý Japonec je totiž spjat s coloradskou horou Pikes Peak stejně jako ryba s vodou. V roce 2011 se stal dokonce prvním mužem, který na 12,42 mil (20 km) dlouhém „Závodu do oblak“ dosáhl času pod deset minut. Ten byl loni překonán další legendou Rhysem Millenem, ve prospěch amerického závodníka však hovořila zametená trať zbavená okolního písku. Je tedy možné, že Tajima letos navrátí rekord svému závodnímu týmu Monster. Otázkou však je, s jakým vozem vlastně na Pikes Peak nastoupí.

Jak napovídají fotografie i samotný název článku, měla by daným speciálem být notně upravená Toyota GT 86 (oblepená stejně jako předchozí Suzuki SX4 logy výrobce kamer GoPro, tradičním to Tajimovým sponzorem). Jenže prozatímní listina letošních přihlášených závodníků eviduje Tajimu v kategorii elektrických sporťáků, kde hodlá soutěžit se stejným vozem, s jakým na Pikes Peak nastoupil i loni. Organizátoři však uvádějí, že soupiska se do konce června, na kdy je závod naplánován (doufejme, že jeho termín opětovně neposunou požáry v Coloradu), ještě může změnit.

Je tedy možné, že Tajima nakonec nebude krotit cívky, ale 670 koní produkovaných přeplňovaným benzinovým třílitrem V6. I když ani to není jisté. Po představení Loebova Peugoetu 208 T16, vedle jehož výkonů působí takové Bugatti Veyron jako trpaslík vedle obra, se totiž v táboře týmu Monster Sport rozjela horečnatá diskuze a další úpravy. Výrazně upravená Toyota GT 86 (či spíše v tomto případě Scion FR-S) tak zřejmě nabídne daleko větší sílu, která by zaručila větší konkurenceschopnost proti devítinásobnému šampionovi WRC a jeho superstroji.

Na potvrzení obou nejasností zřejmě nebudeme muset čekat až do samotného závodu, prozatím však oficiální kanály ředitelství závodu i týmu Monster mlčí. My tak jen můžeme zkompletovat výčet specifikací, které původní japonskou zadokolku přeměnily ve speciál s pohonem všech kol. Dle prvotních vyjádření týmu jsou totiž se standardním modelem identické pouze některé panely karoserie, vše včetně interiéru a podvozku však bylo vyměněno za vlastní komponenty odpovídající specifikacím třídy Unlimited, ve které soutěží Sébastien Loeb i Rhys Millen. Jsme tedy opravdu zvědavi, zda se k nim Tajima přidá a zda oba dva zanechá daleko za sebou.


Monster Sport Toyota Super 86: GT 86 s 670 koňmi, ukáže se na Pikes Peak 2013? - 1 - Toyota GT 86 Monster Pikes Peak 01Monster Sport Toyota Super 86: GT 86 s 670 koňmi, ukáže se na Pikes Peak 2013? - 2 - Toyota GT 86 Monster Pikes Peak 02Monster Sport Toyota Super 86: GT 86 s 670 koňmi, ukáže se na Pikes Peak 2013? - 3 - Toyota GT 86 Monster Pikes Peak 03Monster Sport Toyota Super 86: GT 86 s 670 koňmi, ukáže se na Pikes Peak 2013? - 4 - Toyota GT 86 Monster Pikes Peak 04
Speciál Monster Sport Toyota Super 86 má s dárcovskou Toyotou GT 86 jen pramálo společného. Jistá navíc není ani jeho přítomnost na letošním Pikes Peak

Zdroje: Pikes Peak International Hill Climb, The Fast Lane Car, Autoblog.nl

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.