Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Pajero Sport je venku, odvaha mu rozhodně nechybí
1.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ 90 foto, video) I když je Pajero Sport 2016 úplně nové, technicky překvapí snad jen 8st. automatem. Jeho design je ale vše, jen ne všední.
Není těžké nabýt dojmu, že Mitsubishi v posledních letech neví, kudy kam. Teprve nedávno se rozhodlo, že postaví nový Lancer, ve verzi Evolution jej ale letos vidíme naposledy. Místo něj je ve hře jakési ostré SUV, které navíc nebude spoléhat na konvenční techniku blízkou té z Eva, ale vsadí přinejmenším na hybridní pohon. Když si k tomu přidáme, že o těchto a dalších podobných krocích Mitsubishi hovoří už rok, aniž by cokoli podstatného udělalo, opravdu není těžké se v případě jeho automobilové divize začít křižovat v očekávání nejhoršího.
Jenže tohle se týká osobních aut značky, s nimiž se jí v posledních letech opravdu nedaří. Na off-roadů, pick-upů a SUV se ale nezdá, že by Japonci ztratili směr a snaží se přicházet s novými či vylepšenými modely známých jmen. Jedním z těch velmi důležitých je Pajero Sport, které automobilka několik týdnů oficiálně poodhalovala. Nedá se říci, že by to bylo zábavné, neboť vůz byl již v polovině celé této odhalovací mašinérie nafocen bez špetky maskování, Mitsubishi ale přesto vytrvalo a až dnes v Thajsku vůz oficiálně odhalilo. Tak se na něj pojďme podívat.
S trochou nadsázky bychom mohli říci, že výrobce ukázal hned asi pět nových vozů naráz, neboť stejný model nabízí na různých trzích s mnoha odlišnými označeními. Jmenujme třeba Challenger, Montero Sport, Nativa nebo Pajero Dakar - tak Pajero Sport mohou znát jinde. U nás by se ale jeho jméno měnit nemělo, a tak se podržme starého dobrého názvu „PS”.
Už dříve jsme zmínili, že technicky tento vůz nemá příliš čím překvapit. Bylo totiž známo, že stane na základech nového typu L200 (i ten má jinde odlišné pojmenování), z něj přebere většinu techniky. Aut tak stojí na stejné platformě s rozměrem náprav 2 800 mm a nepřekvapí ani svou šířkou, i když v trochu jiném smyslu - 1 815 mm je stejná hodnota jako u předchůdce. Jinak se Pajero Sport 2016 drží aktuálních trendů - je při 4 785 mm délky o 90 mm delší a při 1 805 mm výšky o 35 mm nižší než předchozí provedení. Zvýšila se ale světla výška, a to o 13 mm na 218 mm.
Pod kapotou novinky najdeme zatím jen jediný motor. Opět bez překvapení jde o turbodieselový čtyřválec 2,4 s výkonem až 134 kW (181 koní) a točivým momentem nejvýše 450 Nm. To je tentýž agregát jako u silnějšího provedení L200 a změnou je snad to, že o přenos výkonu na všechna čtyři kola se na rozdíl od pick-up stará osmistupňová automatická převodovka (L200 má pětistupňovou). Dynamické parametry vozu neznáme, Mitsu ale tvrdí, že i díky oné převodovce spotřeba mezigeneračně poklesla o 17 procent a emise CO2 se vejdou do 200 g/km (ekvivalent cca 7,5litrové spotřeby nafty).
Z čeho je ale spojitost s L200 nejvíce patrná, je interiér. Přístrojová deska je převzata beze změny a ta palubní je též velmi podobná. Z obrázků je patrné, že se automobilka snažila oba modely odlišit jiným obložením či řešením prostoru okolo řadící páky, přesto z obou interiérů budete mít na první pohled velmi podobný dojem. Je-li to dobře nebo špatně, posuďte sami.
V čem je naopak Pajero Sport úplně jiné, je design. Ten se opravdu nesnaží zapadnout do nezřídka nudného portfolia značky a po vzoru konceptu GR-HEV sází na docela komplikovanou příď označenou jako Dynamický Štít (Dynamic Shied, tak ji Mitsu říká) a snad ještě odvážnější záď. Sympatie k tomuto řešení projevte sami, my - pokud už něco máme dodat - zrovna neadorujeme zejména profil vozu s poněkud příliš protažením partie mezi koncem zadních dveří a sloupkem C.
Znovu zopakujme, že nové Pajero Sport se takto představilo v Thajsku a krom rozměrů či designu může být u evropské verze leccos jinak. Na další detaily o dostupných motorizacích, jejich dynamice, spotřebě a pochopitelně také dostupnosti a ceně na Starém kontinentu si tedy ještě nějaký čas počkejme.
Tohle je nové Mitsubishi Pajero Sport 2016, vypadá docela divoce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva