Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer to ještě nebalí, razantní facelift ho změnil k nepoznání
25.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovovaný Lancer se podařilo nafotit v Číně bez špetky maskování. Má novou čelní masku, výraznější boční prolisy a přepracovanou záď.
V 80. a 90. letech minulého století jsme díky úspěchům v motorsportu znali dvě velké automobilové ikony ze Země vycházejícího slunce - Subaru Impreza STI a Mitsubishi Lancer Evo. Zástupce značky s hvězdokupou ve znaku příznivce rychlých vozů láká dodnes, přičemž k dispozici je jako sedan i hatchback. A možná se časem dočkáme i návratu kupé. U tří diamantů je ale situace o poznání tristnější.
V prvé řadě je třeba zmínit fakt, že varianta Evolution je minulostí. V budoucnu se sice vrátit může, nicméně čistě ke sportování zrozený sedan již zdobit nebude. Mitsubishi se totiž - ještě před svou aférou, kvůli které značka spadla pod Nissan - rozhodlo stát se králem SUV, hlavně pak těch hybridních a elektrických. Přídomek Evo tak možná bude zdobit nějakého takového mastodonta.
Dobře na tom ovšem není - na rozdíl od Imprezy - ani standardní Lancer. Ten je pouhým stínem své minulosti, zvláště v porovnání s konkurencí. Důvodem je fakt, že na trh přišel již v roce 2007. Logicky tak extrémně zastaral, zejména v interiéru. Loni se sice dočkal faceliftu, ten však byl poplatný především americkému trhu. Dále totiž lehké oživení čekalo jen australskou verzi.
Ani to nebylo poslední slovo. Lancer byl nafocen v Číně, a sice s opravdu výrazně přepracovanou karoserií. Ta je ovlivněna aktuálním stylem značky zvaným Dynamic Shield, pročež tu máme čelní masku ve tvaru písmene „X“, nepřehlédnutelné boční prolisy a modifikovanou záď.
Kromě toho prošel proměnou také interiér, i když zde již zásahy nejsou tak extrémní. Víceméně se totiž jedná pouze o přepracovanou středovou konzoli. Tím jsme ale na konci novinek, pod kapotou nejspíše již zůstává vše při starém. I tak ovšem výsledek vypadá o poznání zajímavěji než dnes, načež nám nezbývá nic jiného, než se začít ptát, zda tato modernizace bude k mání také u nás.
Zcela jasnou odpovědí vás prozatím nepotěšíme, momentálně se totiž mluví spíše o tom, že přepracování karoserie je dílem hlavně čínské joint-venture japonské značky. Jinými slovy tedy má být k dispozici jen největšímu trhu na světě. Vše samozřejmě může skončit zcela opačně - i když v tu chvíli je třeba se dále ptát, zda by to vůbec ještě někoho zajímalo.
Vše tak vlastně můžeme uzavřít smutným konstatováním faktu, že Lancer je opravdu po smrti, byť v showroomech ho ještě najdete. Za první půlrok přitom zvládl oslovit pouze 127 lidí, což v dobách největší slávy byla pomalu týdenní kvóta. Nezbývá tedy nic jiného, než zamáčknout slzu a vyrazit na YouTube skouknout nějaká ta videa z rallye.





Mitsubishi Lancer se dočkalo zajímavého vizuálního faceliftu, možná však pouze na čínském trhu
Zdroj: Auto Ifeng
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 9 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejčtenější články
Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025Drsná úprava už tak drsného SUV skoro nahání strach, víc než co jiného vypadá jako tank na kolech
11.3.2025Faceliftovaný VW Golf kombi v testu Němců zabodoval i se „špatným” motorem, jeho největší dnešní problém je jinde
11.3.202514 let v prodeji bez nové generace: Nejstarší auta na evropském trhu smutně připomínají postupující úpadek kontinentu
11.3.2025K mání je velevzácná Škoda 110 LS ve stavu, který bere dech. Zasloužila by si „repatriovat” se vším všudy
11.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva