Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept: tohle je rozlučkové Evo, má 480 koní

Dvoulitrové turbo naposledy rozezní výfuk Eva X kopyty 480 koní. Na věčné časy se odebere po rozprodání závěrečné série, která se ukáže v létě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept: tohle je rozlučkové Evo, má 480 koní

28.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept: tohle je rozlučkové Evo, má 480 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dvoulitrové turbo naposledy rozezní výfuk Eva X kopyty 480 koní. Na věčné časy se odebere po rozprodání závěrečné série, která se ukáže v létě.

Už jste to od nás slyšeli několikrát, naposledy v testu Outlanderu PHEV. Japonská automobilka Mitsubishi končí bez náhrady s produkcí své sportovní legendy Lancer Evo, jelikož v budoucnu chce klást maximální možný důraz na segment crossoverů, off-roadů a SUV, stejně jako na hybridní technologie. V této souvislosti asi nepřekvapí, že dá vale modelu, který je sedanem a pod kapotou má dvoulitrové čtyřválcové turbo, třebaže celá sága modelů Lancer Evo dělala radost řidičům z celého světa.

Pokud se teď cítíte, jakoby vám ukradli nejmilejší hračku, jistě nebude od věci podívat se na náhrobní kámen, který bude při příležitosti ukončení produkce Eva vystaven na lednovém autosalonu v Tokiu. Jedná se o poslední limitovanou edici, které bude dělat předvoj koncepční podoba s příhodným názvem Final Concept, jenž bude vystavěna na základech varianty GSR. Už podle ní rozhodně půjde o jednu z nejzajímavějších sérií, jaké kdy vznikly.

Nebavíme se přitom o vzhledových úpravách v čele s matným černým lakem, lesklou střechou a zadním spoilerem či chromovanou maskou chladiče. To nejdůležitější se skrývá tradičně v útrobách vozu, kde je značně silnější motor upravovaný ve spolupráci s tunerem HKS. Zrovna od něho pochází velké turbodmychadlo, propustnější sání, výfuková i chladicí soustava korunované novou řídicí jednotkou, které se společně starají o navýšení výkonu čtyřválce až na hodnotu 480 koní (353 kW). Ten bude na všechna kola přenášen pomocí pohonu všech kol a nadále také prostřednictvím pětistupňové manuální skříně.

Tím však výčet úprav na epitafu nekončí. Změny se dotkly navíc také podvozku, který HKS zaměnilo za stavitelnou sportovní variantu, jiná jsou nakonec i devatenáctipalcová kovaná kola Rays a pneumatiky Yokohama Advan Neovas.

Není jisté, zda produkční kus bude disponovat stejným výkonem jako tento koncept, ale dá se to předpokládat. V létě 2015, kdy by se měl představit v produkční podobě, budeme jistě moudřejší, zatím vám můžeme ukázat alespoň první fotku.


Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept: tohle je rozlučkové Evo, má 480 koní - 1 - Mitsubishi Lancer Evo X Concept final 2015 01

Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept: tohle je rozlučkové Evo, má 480 koní - 2 - Mitsubishi Lancer Evo nastupce avizo 2014 01Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept: tohle je rozlučkové Evo, má 480 koní - 3 - Mitsubishi Lancer Evo X 2014 01Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept: tohle je rozlučkové Evo, má 480 koní - 4 - Mitsubishi Lancer Evo X 2014 02Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept: tohle je rozlučkové Evo, má 480 koní - 5 - Mitsubishi Lancer Evo X 2014 03Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept: tohle je rozlučkové Evo, má 480 koní - 6 - Mitsubishi Lancer Evo X 2014 04
Mitsubishi Evolution X Final Concept je posledním předvojem konečné edice, jejímž odchodem zanikne rod Eva po meči

Zdroj: Indian Autos Blog

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.