Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept: tohle je rozlučkové Evo, má 480 koní
28.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dvoulitrové turbo naposledy rozezní výfuk Eva X kopyty 480 koní. Na věčné časy se odebere po rozprodání závěrečné série, která se ukáže v létě.
Už jste to od nás slyšeli několikrát, naposledy v testu Outlanderu PHEV. Japonská automobilka Mitsubishi končí bez náhrady s produkcí své sportovní legendy Lancer Evo, jelikož v budoucnu chce klást maximální možný důraz na segment crossoverů, off-roadů a SUV, stejně jako na hybridní technologie. V této souvislosti asi nepřekvapí, že dá vale modelu, který je sedanem a pod kapotou má dvoulitrové čtyřválcové turbo, třebaže celá sága modelů Lancer Evo dělala radost řidičům z celého světa.
Pokud se teď cítíte, jakoby vám ukradli nejmilejší hračku, jistě nebude od věci podívat se na náhrobní kámen, který bude při příležitosti ukončení produkce Eva vystaven na lednovém autosalonu v Tokiu. Jedná se o poslední limitovanou edici, které bude dělat předvoj koncepční podoba s příhodným názvem Final Concept, jenž bude vystavěna na základech varianty GSR. Už podle ní rozhodně půjde o jednu z nejzajímavějších sérií, jaké kdy vznikly.
Nebavíme se přitom o vzhledových úpravách v čele s matným černým lakem, lesklou střechou a zadním spoilerem či chromovanou maskou chladiče. To nejdůležitější se skrývá tradičně v útrobách vozu, kde je značně silnější motor upravovaný ve spolupráci s tunerem HKS. Zrovna od něho pochází velké turbodmychadlo, propustnější sání, výfuková i chladicí soustava korunované novou řídicí jednotkou, které se společně starají o navýšení výkonu čtyřválce až na hodnotu 480 koní (353 kW). Ten bude na všechna kola přenášen pomocí pohonu všech kol a nadále také prostřednictvím pětistupňové manuální skříně.
Tím však výčet úprav na epitafu nekončí. Změny se dotkly navíc také podvozku, který HKS zaměnilo za stavitelnou sportovní variantu, jiná jsou nakonec i devatenáctipalcová kovaná kola Rays a pneumatiky Yokohama Advan Neovas.
Není jisté, zda produkční kus bude disponovat stejným výkonem jako tento koncept, ale dá se to předpokládat. V létě 2015, kdy by se měl představit v produkční podobě, budeme jistě moudřejší, zatím vám můžeme ukázat alespoň první fotku.
Mitsubishi Evolution X Final Concept je posledním předvojem konečné edice, jejímž odchodem zanikne rod Eva po meči
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 4 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 6 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 7 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 8 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva