Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno
21.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(67 foto, video, ceny) Mini nám o svém novém Coupe řeklo již mnohé a i snímků jsme mohli vidět dost. Vůz na nich byl ale částečně maskován, teď si vše můžeme projít bez zábran.
Nejsme si jisti, jestli se právě tento způsob odhalování nového modelu v minulosti setkal s nadšenými ovacemi publika, Mini potažmo BMW po něm ale sáhlo znovu. Již před čtrnácti dny jsme vám tak mohli nabídnout jakési odhalení-neodhalení tohoto modelu, když nám výrobce dal k dispozici takřka kompletní technické údaje a doprovodil je více než stovkou snímků, vůz na nich ale měl své nejzajímavější partie skryt pod typickým, opravdu matoucícm maskováním BMW.
Automobilka si plné představení své nejžhavější novinky schovávala na blížící se Festival rychlosti v Goodwoodu, kde se Mini Coupe jistě objeví, pokud jste ale bedlivě sledovali naše vydání, mohli jste si vůz prohlédnout bez špetky maskování již minulý týden, kdy byl nafocen jedním ze čtenářů holandského AutoWeeku. Dnešní představení je tedy spíše jakousi rekapitulací a také pěknou podívanou, neboť automobilka uvolnila přes 60 snímků již opravdu nezahaleného vozu ve vizuálně poutavé specifikaci. Pojďme tedy rovnou k jádru věci.
I když to po již zmíněných, teprve v pátek publikovaných špionážních fotografiích tak docela neplatí, největší novinkou dnešního článku o Mini Coupe je plné odhalení střešních a zadních partií sériového provedení. Už minulý týden jsme byli trochu zklamáni z toho, že BMW před našimi zraky skrývalo něco, co vůbec skrývat nemuselo, neboť podobě střechy a navazujících částí je prakticky totožná jako u někdejšího konceptu. Střecha se tak vyznačuje především jakýmsi prolnutím samotné střešní části s navazujícím spojlerem, což spolu s vizuálním zvýrazněním druhém jmenované části v rámci sloupků B dotváří opravdu svérázný vzhled. Mnohokrát jsme konstatovali, že vrchní partie Coupe vypadají tak trochu jako hlava s kšiltem otočeným směrem dozadu. Pro nové Mini je též jedinečný větší sklon sloupků A, ale aspoň dle uvolněných fotografií je o něco menší než u téměř tři roky starého konceptu. Nepochybujeme o tom, že celé toto pojetí neučaruje každému, je svým způsobem kontroverzní. Rozhodně je ale originální a o to u Mini jde vždy až v první řadě.
Zbylé části vozu oproti dalším Mini nenabízejí mnoho nového - příď je až na specifický nárazník úplně stejná a o zádi bychom mohli říci totéž s tím rozdílem, že ji pochopitelně odlišuje jiný přechod mezi koncovými a střešními partiemi. Novinkou je též výsuvný spojler na hraně víka „kufru”, který se začne rozhlížet po okolí, když rychlost vozu překročí 80 km/h, a zase zmizí do svého příbytku, pokud klesne pod 60 km/h. Tento prvek je možné ovládat i ručně pomocí zvláštního tlačítka, takže s ním určitě bude možné i dělat dojem na kolemjdoucí při stání na křižovatce.
Menší upřesnění je třeba u rozměrů vozu. Výsledné dílo má nakonec na délku 3 734 mm, na šířku 1 683 mm a vysoké je 1 384 mm. U rozvoru kol svítí hodnota 2 467 mm a sluší se dodat, že pouze ten je spolu se šířkou shodný pro vrcholné provedení John Cooper Works, které je jinak díky sníženému podvozku a jiným aerodynamickým kratší a nižší, v obou případech o 6 mm. V prvotním představení jsme tyto údaje otočili.
Mnho nového oproti jiným verzím Mini neočekávejte ani v interiéru, který se vyznačuje hlavně tím, že je ryze dvoumístný. Eliminace zadních sedadel umožnila přidat trochu zavazadlovému prostoru, který u kupé nabízí až 280 litrů prostoru a je dostupný nejen skrze své víko, ale i z místa řidiče nebo spolujezdce. Na notu praktičnosti hrají i zvětšené odkládací prostory ve dveřích, tři držáky na nápoje v interiéru a další úložné prostory za předními sedadly, které můžete vidět na přiložených snímcích.
Přesuneme-li se k ryze technickým faktům, můžeme jen zopakovat dříve zmíněné. Pod kapotou novinky najdou místo pouze ty lepší z dostupných motorů, když agregát základního Mini One se v nabídce neobjeví a pořídit si tak budete moci nejméně Mini Cooper Coupe s atmosféricky plněnou jedna-šestkou o výkonu 122 koní. Pokud by vám to bylo málo, můžete sáhnout i po výkonnějším Mini Cooper S Coupe, které se pochlubí až 184 koňmi výkonu z přeplňovaného čtyřválce stejného objemu.
Na vrcholu nabídky stojí Mini John Cooper Works Coupe (na snímcích) se stejným, ale notně upraveným motorem, který dodá vozu výkon až 211 koní a zacvičí s ním tak, že se sprint z nuly na sto km/h stane minulostí za 6,4 sekundy a akcelerace ustane až při dosažení rychlosti 240 km/h. To z něj činí vůbec nejrychlejší sériově vyráběné Mini všech dob Naopak pro vyznavače klidnější jízdy je v nabídce varianta Mini Cooper SD Coupe s naftovým dvoulitrem se 143 koňmi.
Kompletní parametry všech motorizací najdete níže, na tomto místě už dodáme jen tolik, že všechny agregáty budou posílat svůj výkon na přední kola vozu přes standardně dodávanou manuální šestistupňovou převodovku. Dvě slabší benzinové verze pak budou k mání i s šestistupňovým automatem.
Zatímco nabídka motorů více či méně odpovídá tomu, co si můžete pořídit do jiných modelů Mini, nastavení podvozku Coupe je více specifické. Vůz používá vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu, které doplňují podélné hliníkové vzpěry a stabilizátor pro každou z náprav. Pro verzi John Cooper Works je podvozek dále snížen o půl palce (asi 1,25 cm), pro ostatní provedení je tato úprava k mání za příplatek.
Na rozdíl od hatchbacku má Coupe jinak nastavený elektrický posilovač řízení a systémy kontroly stability, zesíleno bylo též celé řešení přenosu výkonu na přední kola tak, aby se vůz mohl pochlubit větší torzní tuhostí. Dvoudvéřák disponuje i odolnějšími brzdami, když u Cooperu najdeme vpředu 11" chlazené kotouče, u Cooperu S již mají průměr 11,6 palce a u verze JCW dokonce 12,4 palce. Zadní brzdy pak používají kotouče o průměru 10,2 palce pro modely Cooper a Cooper S, JCW má opět něco extra - 11 palců v průměru.
Standardně Cooper Coupe obouvá 15" kola, silnější Cooper S dostal „šestnáctky” a u verze JCW jsou standardem 17" disky. Jistotou jsou též nepopulární, ale koncernem BMW stále mocně protěžované pneumatiky typu runflat.
Když už jsme zmínili jinak nastavené ESP (u BMW a Mini DSC), je třeba dodat, že všechny verze Coupe jej dostanou jako standardní výbavu, u verze John Cooper Works je pak standardně k dispozici i omezený režim DTC (známý též z BMW) a tzv. EDLC neboli elektronická uzávěrka diferenciálu, což není nic jiného než přibrzďování odlehčeného kola v zatáčce.
Tajemstvím už nejsou ani ceny vozu, byť zatím jde jen o ty britské. Za kanálem La Manche si tedy na nejlevnější provedení s jedna-šestkou se 122 koňmi musíte připravit 16 640 liber (cca 460 000 Kč), za silnější Cooper S s benzinovým turbem 19 775 liber (cca 540 000 Kč) a pokud byste zatoužili po naftovém Cooperu SD, pak se bez 20 510 liber (cca 560 000 Kč) neobejdete. Konečně vrcholné provedení John Cooper Works je k mání za 23 795 liber, 211 koní v ostrém balení vás tedy „v českých” vyjde přibližně na 750 000 Kč.
A kdybyste si chtěli novinku nejprve prohlédnout naživo, pak si naplánujte cestu do zmíněného Goodwoodu, nebo se připravte na zářijový výlet do Frankfurtu. I tam bude poslední novinka Mini k vidění.
Podrobná technická data jednotlivých motorizací Mini Coupe
Mini Cooper Coupe
Zážehový řadový čtyřválec s variabilním ovládáním sacích i výfukových ventilů založeným na technologii BMW Valtvetronic.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 90 kW/122 koní při 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 160 Nm při 4 250 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 9 s
Nejvyšší rychlost: 204 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva: 5,4 l/100 km
Emise CO2: 127 g/km
Mini Cooper S Coupe
Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll s variabilním ovládáním sacích i výfukových ventilů založeným na technologii BMW Valtvetronic.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 135 kW/184 koní při 5 500 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 240 Nm při 1 600 - 5 000 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 6,9 s
Nejvyšší rychlost: 230 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva: 5,8 l/100 km
Emise CO2: 136 g/km
Mini John Cooper Work Coupe
Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, přímé vstřikování paliva do válce a „řadou technických detailů přenesených z motoristického sportu na silnice,” tak praví technický popis BMW Group.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 155 kW/211 koní při 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 260 Nm při 1 850 - 5 600 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 6,4 s
Nejvyšší rychlost: 240 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva: 7,1 l/100 km
Emise CO2: 165 g/km
Mini Cooper SD Coupe
Vznětový řadový čtyřválec s hliníkovou klikovou skříní přeplňovaný jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, přímé vstřikování paliva typu common-rail.
Objem: 1 995 cm2
Nejvyšší výkon: 105 kW/143 koní při 4 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 305 Nm při 1 750 - 2 700 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,9 s
Nejvyšší rychlost: 216 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva: 4,3 l/100 km
Emise CO2: 114 g/km
První oficiální video s Mini Coupe
Kompletní fotogalerie Mini Coupe v provedení John Cooper Works
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 9 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 46 minutami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 2 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 3 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 5 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva