Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu
16.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ener-G-Force bude na autosalonu v L.A. nejen součástí tamní Design Challenge. Předznamenávat má také budoucí třídu G, tu pro 2025.
Aktuální úspěch Range Roveru Evoque je trnem v oku všem ostatním automobilkám. Land Rover navíc již prohlásil, že svou nabídku hodlá do roku 2020 patřičně rozšířit, a to nejen o další karosářské variace své luxusnější řady, ale také o modely zaměřené daleko více na užitnou stránku věci. Nový Defender tak rozhodně nedorazí pouze ve formě, která bude odkazovat na klasické tvary, ale i jako produkční verze odvážně stylizovaného konceptu DC100.
To očividně ještě více popíchlo Mercedes-Benz, jehož třída G může jako jediná na světě s Land Roverem Defender soupeřit. Na autosalonu v Los Angeles se tak objeví koncept Ener-G-Force, který by budoucnost pravověrného off-roadu s třícípou hvězdou ve znaku měl přivést do nových perspektiv. Otázkou samozřejmě zůstává, nakolik se tento krok Mercedesu povede uskutečnit.
Vůbec poprvé se totiž značka rozhodla třídu G, která byla představena v roce 1979, nahradit před pár lety modelem GL. Díky negativním reakcím odborné i laické veřejnosti však nakonec od záměru sešlo a třída GL se stala luxusnější verzí klasického géčka. Což je stav, který rozhodně ještě pár let potrvá, neboť letos byla do prodeje uvedena druhá generace.
Budoucnost je však značně otevřená, neboť Mercedes počítá s tím, že třída G by se měla rozrůst na tři různě zaměřené modely. Všechny budou založené na stávajících platformách a hnacích ústrojích, odlišný tak bude především vzhled a výbava. Odvážné křivky konceptu však zřejmě neponese jediná verze.
Stejně tak se nedá počítat ani s tím, že by sériový model dostal koncepční pohon. Mercedes-Benz Ener-G-Force totiž pohání čtyři elektromotory, které najdeme v každém kole. Sílu jim ovšem nedodává benzinový či dieselový motor, nýbrž vodíkové články.
Systém zvaný Hydro-Tech Converter přitom vodu čerpá ze zásobníků na střeše a mění ji na energii, která je skladována v bateriích, jež na sebe vzaly formu výrazně tvarovaných bočních prahů. Dojezd má činit 800 km, systém je dnes ovšem prakticky nerealizovatelný a jestli za 13 let bude, to je velká otázka.
Produkční verze tak zřejmě přiveze klasické spalovací jednotky a pokud dojde na elektromotor, tak leda v nějaké hybridní soustavě. To je ostatně i záležitost, nad kterou přemýšlí (a příští rok uvede do provozu) také Range Rover a třícípá hvězda jistě nebude chtít stát stranou.
Koncept Mercedes-Benz Ener-G-Force se na autosalonu v Los Angeles zúčastní soutěže Design Challenge. Kromě předobrazu policejního vozu budoucnosti by přitom měl naznačovat, jakým směrem se bude ubírat třída G
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva