Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic
10.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Čtyřdveřové kupé” dostalo až 585 koní a pohon všech kol. Sprint na stovku zvládne za pouhých 3,6 sekundy, stejně tak i kombík Shooting Brake.
O pohonu všech kol, který pro své modely chystá AMG, jsme se již několikráte zmiňovali. Naposledy v souvislosti s faceliftovaným Mercedesem E 63, jehož představení najdete v jiném dnešním článku. Klasický sedan ale nebude na výstavišti Cabo jediným zástupcem svého druhu, identické změny totiž divize z Affalterbachu připravila také pro odvozené čtyřdveřové kupé CLS a stylový kombík CLS Shooting Brake. Oba modely tak nyní můžete koupit ve standardním provedení, kdy nabízejí 557 koní s pohonem zadních nebo všech kol 4Matic, popř v nové verzi S, která se mimo standardně dodávaného systému 4x4 pyšní výkonem až 585 koní a točivým momentem maximálně 800 Nm.
S ohledem na tento nárůst a doplnění pohonu všech kol se pochopitelně zlepšily i jízdní výkony. Stovku tak čtyřdveřové CLS pokoří za pouhých 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost ve standardu činí 250 km/h, za příplatek však můžete počítat s posunutím omezovače na magickou třístovku. Normovaná spotřeba by přitom z 9,9 l/100 km, kterých dosahuje základní model, měla narůst jen o půl litru. A to navzdory navýšení hmotnosti o 70 kg, kterou má na svědomí pohon všech kol. Vše tedy je v říši bruselských pohádek.
Systém 4x4 přitom dostal identické naladění jako u modelu E63 AMG. Což znamená, že počítat můžete s distribucí výkonu v poměru 33:67 ve prospěch zadní nápravy. Speciálně pro verzi S pak byla naladěna stabilizace, která zahrnuje tři úrovně. V režimu Sport Handling by přitom mělo docházet k přibrzďování jednotlivých kol a tím potlačení nedotáčivosti. Tedy věcem, jaké lze u pohonu všech kol s otevřenými diferenciály očekávat.
4Matic dokáže reagovat také na zasněženou či kluzkou vozovku, kdy v případě potřeby zamíří na přední kola až 50 % výkonu. Přenos má stejně jako u standardního modelu na starosti sedmistupňový automat AMG Speedshift MCT se čtyřmi režimy. Systém start/stop je aktivován pouze v komfortním módu, kdy navíc dochází k rozjezdu vozu na druhý převodový stupeň. Pro zbývající úrovně je k dispozici funkce Race Start.
Mimo to výčet mechanických komponentů zahrnuje sportovní podvozek AMG Ride Control s elektronicky stavitelnými tlumiči, diferenciál zadní nápravy, rozchod předních kol širší oproti standardnímu CLS o 24 mm nebo elektromechanické řízení. Již v základu pak modely AMG dostanou 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Verze S se navíc pyšní jejich unikátním designem.
V případě brzd jsou obě nápravy osazeny odvrtávanými kotouči o průměru 360 mm, za příplatek je však k dispozici karbon-keramika s průměrem 402 mm a speciálně lakovanými šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Tento systém přitom nezlepšuje pouze schopnost vozu zastavit, ale také o 40 % (ve srovnání s ocelovými kotouči) redukuje neodpruženou hmotnost.
Uvnitř nabídne modernizované CLS dle typu karoserie čtyři nebo pět sedadel (přední jsou sportovní), volant se zploštělou spodní částí, tachometr cejchovaný do hodnoty 320 km/h, podsvícené lišty bočních prahů, čalounění v kombinaci kůže nappa a Alcantary nebo kontrastní šedé prošívání. Mezi příplatky figuruje audio systém Bang & Olufsen, pro kombi je k mání dřevěná podlaha zavazadelníku.
Prodej nového Mercedesu CLS bude zahájen v dubnu, k dispozici však zpočátku bude jen základní model s pohonem zadních kol a výkonem 557 koní. Čtyřkolka a verze S dorazí v červnu, přičemž ceny německá značka odhalí nejpozději na Ženevě.

















Mercedes-Benz CLS AMG je druhým modelem sportovní divize z Affalterbachu, který bude profitovat z pohonu všech kol. A to dokonce ve verzi S s výkonem 585 koní. Standardní zadokolka však nadále zůstává v prodeji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle