Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Alfieri 2016: sériová verze si ponechá jméno studie, její motor nikoli
2.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Produkční Alfieri bude pohánět přeplňovaný šestiválec o výkonu 410 až 520 koní, dorazí s pohonem zadních i všech kol. Totéž čeká chystané kabrio.
O produkční verzi Maserati Alfieri si vrabci na střeše štěbetali prakticky ve stejné chvíli, kdy došlo k odhalení konceptu. Dosud jsme však měli k dispozici pouze spekulace, nyní však přicházejí na řadu oficiální informace. Italská automobilka totiž odhalila svůj produkční plán, který pokrývá následujících osmačtyřicet měsíců. Nás přitom zajímají hlavně roky 2016 a 2017, kdy dorazí nejen produkční verze kupé, ale také kabriolet.
Obě karosářské verze počítají pouze s přeplňovaným šestiválcem, který bude v základním provedení naladěn na 410 koní. Tento výkon zamíří pouze na zadní kola, zatímco obě nápravy budou do hry zapojeny u silnějších specifikací. Ty již počítají s výkonem 450 a 520 koní, přičemž snahou Maserati je postavit skutečného konkurenta Jaguaru F-Type a Porsche 911. Oproti nim však bude Alfieri vzácnější.
„Nepočítáme s tím, že by se oba modely prodávaly jak na běžícím páse. Značce mají spíše pomoci okouzlit zákazníky a přivábit je do showroomů,“ říká k chystaným novinkám šéf britské divize značky James Cowan. Ten zároveň dodal, že Alfieri bude středobodem celé nabídky Maserati a má ztělesnit vše, čím automobilka v minulosti dokázala okouzlit. Bude tedy exkluzivní, řidičsky zajímavé i vizuálně přitažlivé.
Důvodem, proč přitom nedostane osmiválcovou pohonnou jednotku, je ten fakt, že daný agregát je vyhrazen příští generaci modelu GranTurismo. Ta má dorazit v roce 2018, přičemž použije platformu sedanu Quattroporte. Pohonná jednotka má produkovat minimálně 560 koní, přičemž veškerý výkon zamíří pouze na zadní kola. Zajímavé přitom je, že dle daného plánu nedorazí nové GranCabrio.
Zmiňované Quattroporte by se ovšem do roku 2018 mělo dočkat modernizace, se kterou dorazí také více pohonných jednotek. Osmiválec bude spřažen pouze s pohonem všech kol, zatímco u šestiválce a dieselu lze čekat také možnost spárování s jednou nápravou. Výkonem bude v takové chvíli pokryto pásmo od 250 do 450 koní.
Tytéž pohonné jednotky můžeme očekávat také u modelů Ghibli a Levante, přičemž první SUV značky dorazí na trh již v příštím roce. Je samozřejmě otázkou, jaké pohonné jednotky Maserati nabídne hned během premiéry, spíše ovšem počítáme s těmi výkonnějšími.
Všechny tyto kroky by pak logicky měly vést k navýšení produkce. Zatímco přitom v roce 2018 by Maserati chtělo prodávat minimálně 75 000 kusů, letos má být překročena kvóta 40 tisíc. Příští rok pak mají být registrace ještě o dalších 10 000 vozů vyšší.



Plán Maserati odhaluje celou řadu novinek, jichž se dočkáme během příštích čtyř let
Jednou z nich je i produkční verze konceptu Alfieri, která se od svého předobrazu vizuálně příliš nevzdálí. Pod kapotou však nabídne pouze přeplňované šestiválce
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 11 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva