MAN TGE: teprve druhá dodávka v historii značky není tak úplně MAN

MAN je proslulý výrobou větších strojů, na pole dodávek se v historii vydal jen jednou. Teď se na něj vrací, ovšem ne tak úplně sám.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

MAN TGE: teprve druhá dodávka v historii značky není tak úplně MAN

12.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

MAN TGE: teprve druhá dodávka v historii značky není tak úplně MAN

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

MAN je proslulý výrobou větších strojů, na pole dodávek se v historii vydal jen jednou. Teď se na něj vrací, ovšem ne tak úplně sám.

Před dvěma týdny jsme si mohli představit druhou generaci Volkswagenu Crafter, která se od předchůdce neliší pouze designem, ale především jedním zásadním faktem. Německá automobilka totiž již nespolupracovala s Mercedesem, nýbrž veškerý vývoj odvedla pod vlastní střechou. Divize užitkových vozů však nezůstala ve své činnosti osamocena, pomocnou ruku jí totiž podala další koncernová značka MAN.

Ve světle této skutečnosti asi nepřekvapí, že si nově můžeme představit model TGE, tedy teprve druhou dodávku v historii jinak tradičního výrobce nákladních vozů a autobusů. Od sesterského Crafteru se přitom liší pouze jinou čelní maskou a logem, které bylo alternováno také vzadu. Lehce modifikována byla ještě vnitřní struktura předních světel, jejich tvar se však již neměnil. Dovnitř pak dorazil jen odlišný volant.

Změn tedy skutečně není mnoho, v motorovém prostoru pak nenajdeme žádnou. Také v tomto případě se totiž o pohon stará dvoulitrový turbodiesel, který byl naladěn na 102, 122 nebo 140 koní. V případě varianty BiTDI lze počítat se 177 koňmi, dále budete moci volit mezi manuálem či automatem a pohonem předních, zadních nebo všech čtyř kol 4Motion.

Další selekce je spojena s rozměry, kdy MAN nabídne tři rozdílné délky (7 388 mm, 6 833 mm, 5 983 mm), tři různé výšky (2 800 mm, 2 575 mm, 2 340 mm) a dva odlišné rozvory kol. Dále budou moci zákazníci vybírat mezi klasickou skříňovou dodávkou či variantou s korbou. Dorazí ovšem také kabina s podvozkem připraveným na montáž speciálních nástaveb.

Ve vrcholné formě by TGE mělo nabídnout až 18,3 metrů krychlových nákladového prostoru, celková povolená hmotnost se bude pohybovat mezi 3 a 5,5 tunami. Tažná kapacita pak počítá s dalšími 3,5 t. Stejně jako verze od Volkswagenu přitom bude i MAN vybaven také elektronickou stabilizací přívěsu či LEDkovým osvětlením zadního prostoru.

Dále je možné počítat s elektromechanickým posilovačem řízení či multikolizní brzdou, za příplatek dorazí adaptivní tempomat, parkovací senzory či zpětná kamera. První objednávky bude možné sepsat příští rok v březnu, v dubnu pak začne výroba (opět v Polsku jako u Crafteru) a v létě dorazí vozy k zákazníkům. Ceny budou upřesněny později.


MAN TGE: teprve druhá dodávka v historii značky není tak úplně MAN - 1 - MAN TGE 2016 prvni sada 01
Nový MAN TGE se ukázal ve společnosti svých větších sourozenců...

MAN TGE: teprve druhá dodávka v historii značky není tak úplně MAN - 2 - MAN TGE 2016 prvni sada 02MAN TGE: teprve druhá dodávka v historii značky není tak úplně MAN - 3 - MAN TGE 2016 prvni sada 03MAN TGE: teprve druhá dodávka v historii značky není tak úplně MAN - 4 - MAN TGE 2016 prvni sada 04MAN TGE: teprve druhá dodávka v historii značky není tak úplně MAN - 5 - MAN TGE 2016 prvni sada 05MAN TGE: teprve druhá dodávka v historii značky není tak úplně MAN - 6 - MAN TGE 2016 prvni sada 06MAN TGE: teprve druhá dodávka v historii značky není tak úplně MAN - 7 - MAN TGE 2016 prvni sada 07
...i v několika karosářských variantách

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.