Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Magna Steyr Mila Plus detailně: zajímavé kupé skrývá technologie Mercedesu SLS AMG
6.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinka výrobce součástek Magna Steyr má hliníkový prostorový rám, jehož součástí je baterie hybridního systému. Karoserie je z hliníku a plastu.
Hybridní automobily můžou mít různou formu. Buď, jako Toyota Prius, můžou být spíš vyjádřením navenek, že se snažíte něco dělat pro planetu. Anebo můžou elektřinu využívat k pohonu té druhé nápravy a k rychlejší jízdě, jako spousta ostatních, včetně novinky firmy Magna Steyr, nazvané Mila Plus. Je to zatím jen koncept, ale na rozdíl od Mily Coupic není produkce tak nereálná.
Magna Steyr je obrovským dodavatelem součástek pro automobily, takže je toto jméno známé spíše v odborných kruzích. Spolupracuje ale snad se všemi velkými značkami - je mezi nimi například Aston Martin nebo Mercedes-Benz. A Mila Plus je jejím pokusem o stavbu celého auta ve vlastní režii, a nutno dodat, je to pokus dost zajímavý. Stroj se ukázal v Ženevě a spolu s představením přišly nové informace, které jsme koncem února, kdy svět Milu Plus poprvé spatřil, neměli.
Výrobce potvrdil náš předpoklad - tento stroj je elektrickou čtyřkolkou a jeho spalovací motor, přeplňovaný tříválec, je umístěn uprostřed. Jeden elektromotor je mezi tříválcem a převodovkou a pomáhá se zadní nápravou, druhý roztáčí přední kola. Kombinovaný výkon vůbec není marný - systém nabídne 272 koní a 580 Nm, takže i přes hmotnost 1 520 kilogramů zvládne stovku za 4,9 vteřiny. V čistě elektrickém režimu se rozjede na 80 km/h za 3,6 s. Maximálka stále není známa, ale počítali bychom s hodnotou někde v okolí 230 kilometrů v hodině.
Díly konstrukce a karoserie tohoto stroje jsou spojovány studenou cestou, bez svařování, podobně, jako to firma Magna Steyr udělala u Mercedesu SLS AMG nebo Astonu Martin Rapide. Stroj je založený na hliníkovém prostorovém rámu, který je lehčí než ocel a je údajně schopen pojmout různá pohonná ústrojí.
Pokud vás napadá nějaký vidlicový šestiválec, nejste sami, ale onen prostorový rám má jednu klíčovou vlastnost - akumulátor hybridního systému je jeho integrální součástí, což údajně zlepšuje jeho torzní tuhost. Udělat z Mily Plus konvenční auto by tedy nejspíš nebylo tak jednoduché, hybrid má doslova v kostech. Karoserie je kombinací hliníku a plastů, čehož hlavním přínosem je úspora hmotnosti.
Již jsme psali o udávané spotřebě 1,4 litru benzínu na 100 km a jak to není příliš reálná hodnota. Dalším přínosem tohoto stroje pro udržitelnost má být fakt, že karoserie je kompletně recyklovatelná. V každém případě tento stroj vypadá zajímavě, ať už jste zastánci hybridů, sporťáků či obojího - přeci jen, chce-li člověk hybrid s motorem uprostřed, moc na výběr nemá. Jen se asi nedá počítat s manuální převodovkou.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.








Magna Steyr Mila Plus kombinuje na karoserii hliník a plast
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 10 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha