Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus IS-F Circuit Club Sport: japonská M3 s Competition paketem
29.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Sportovní divize Toyota Racing Development (TRD) se pustila do továrního tuningu konkurenta BMW M3 a Mercedesu C 63 AMG.
Ačkoli Lexus IS-F zrovna nepatří mezi automobily, které by nutně vyžadovaly odbornou péči ladičů motoru nebo podvozku, hlavně potom, co se po faceliftu objevil u zadní nápravy mechanický samosvorný diferenciál místo elektronického přibrzďování kol, sportovní divize Toyoty jménem TRD mezi svými auty rozdíly nedělá. Akorát ten vývoj trval trochu déle.
Svůj výtvor nazvali Lexus IS-F Circuit Club Sport alias CCS a vychází ze stejnojmenného konceptu představeného na tokijském autosalonu v roce 2012. Na rozdíl od něj sice nemá karbonové víko zavazadelníku, ale pár dílů z uhlíkového kompozitu - včetně přední kapoty lakované v barvě vozu - se povedlo adaptovat i tady. Starají se o zvýšení přítlaku, omezení objemu vzduchu vstupujícího pod vůz, a když už se tam dostane, tak urychlují jeho odsávání. K vylepšení/zhoršení (nehodící se ignorujte) vzhledu ještě můžete přispět výběrem jednoho ze dvou typů nových kovaných kol. Jedna sada je z hliníku, druhá hořčíková.
Jinak vůz není pouze o kosmetických změnách (to neberte hanlivě, Toyota Racing Development nemá ve zvyku používat nefunkční cinkrlátka), ale můžete vybírat též ze dvou druhů podvozkových kitů, přičemž jeden z nich je stavitelný se samostatnými nádržkami tlumičů, tužší stabilizátory nebo LSD s vyšší svorností, A s dostatkem prostředků lze vyměnit původní tlumič výfuku za nový z titanu.
Zklamáni budou pouze ti, kteří čekali více invence v oblasti pod kapotou. V tomto směru TRD nemůže sloužit, ačkoli před třemi lety se na fórech Lexusu vedly zasvěcené debaty o přípravě výkonového paketu obsahujícího mechanický kompresor.
Nebyl to tak velký nesmysl, jak by se mohlo zdát. Toyota ve Spojených státech nabízí tento typ přeplňování pro velkoobjemovou Toyotu Tundra a pár lidí dokonce navrhovalo, že by stálo za to vyzkoušet, jestli by to fungovalo. Management severoamerického Lexusu nicméně podobné úvahy striktně zavrhl. Ne ale někteří majitelé, kteří se s úspěchem obrátili na firmu GReddy, jenž takovou úpravu nabízí.
Zdali se v České republice objeví nově nabízený paket CCS, v této chvíli není ještě jasné. První dodávky začnou výlučně pro japonskou klientelu a brzy se dočkají také v USA. V Evropě bude možné nové díly koupit nejdříve v Británii, kde třeba přední spoiler s křídlem a difuzorem vyjdou na cirka 1 600 liber, stavitelný podvozek na 1 200 a titanový výfuk kolem pětistovky.
Tip: Přečtěte si náš test Lexusu IS-F z roku 2008.
















Lexus IS-F CCS alias Circuit Club Sport
Záběry jsou k dispozici pouze v omezeném rozlišení, pro ilustraci ale snad postačí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025
Nejnovější články
Mercedes definitivně otočil. Do 2 let představí víc spalovacích aut než elektrických, jen elektrické dodávky odpískal úplně
před hodinouElektromobily stále víc kupuje jediný typ zákazníků, jejich prodeje mezi obyčejnými lidmi výrazně klesají i v Nizozemsku
před 3 hodinamiZlatan měl pravdu, Volvo je skutečně čínské. Zákazníci ho nachytali, jak auta prodává s plagiáty dílů slavných dodavatelů
před 4 hodinamiSlyšte pohádku o světě plném elektrických aut, kterému jsme se už teď měli blížit. Má překvapivě dobrý konec
včeraVolvo zapomnělo přijít s novou generací svého klíčového SUV, po 8 letech na trhu mu dopřálo jen další facelift
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva