Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc

Takhle vypadá „ruskij sport”. Lada představila své vůbec nejrychlejší silniční auto. Stačilo ji na to 120 koní a maximálka 197 km/h, cena ale bude odpovídat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc

2.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Takhle vypadá „ruskij sport”. Lada představila své vůbec nejrychlejší silniční auto. Stačilo ji na to 120 koní a maximálka 197 km/h, cena ale bude odpovídat.

Letošní moskevský autosalon můžeme směle zařadit mezi desítku vůbec nejvýznamnějších akcí tohoto druhu. Kompletní výčet světových premiér by si zasloužil vlastní článek, ale už jen to, že zde Mazda poprvé ukázala novou šestku, Jaguar Land Rover inovovaný Defender nebo vylepšení pro XFR nebo Chevrolet celou plejádu svých novinek je něco, na co jsme dosud nebyli zvyklí. Konec konců i česká Škoda Rapid si odbyla svou výstavní premiéru právě v Moskvě a také tam se lidé z automobilky poprvé pořádně rozpovídali o nové Octavii.

Přes veškerou svou „světovost” ale Moskva patřila i domácím výrobcům, především pak AvtoVazu a jeho značce Lada. Již před autosalonem avizoval několik premiér - staronové MPV Largus už známe z dřívějška, faceliftovaná Kalina II 2012 nebo její produkční elektrická verze ale byly žhavými novinkami. Vedle toho Rusové překvapili konceptem XRAY, naopak očekáváno bylo odhalení silniční Granty Sport. A právě té se dnes podíváme na zoubek.

Slovo „Sport” mohlo zvláště po představení závodního provedení slibovat pořádný uragán, realita je ale o mnoho mírnější. Pokud si ovšem uvědomíme, co Lada dosud prodávala za silniční auta, nebylo možné doufat v nějaký dvousetkoňový hot hatch. Představený vůz je tak spíše jen lehce vysportovaným subkompaktním sedanem, který více než čím jiným zaujme poměrem výkon/cena. Samotné výkony ale ohromující jednoduše nejsou.

Začneme-li u vzhledu, pak se vůz dočkal o něco agresivnějšího vzezření, za které vděčí hlavně novým nárazníkům, výraznějším vnějším prahům a menšímu spojleru na víku kufru. Zaujmou i nová kola, mnohapaprskové „šestnáctky” z lehkých slitin s pneumatikami 195/60 R16. Ta se spolu se sníženým (a jinak nezměněným - McPherson vpředu a torzní příčka vzadu) podvozkem dozajista zaslouží nejen o zajímavější vzhled, ale i jiný jízdní projev.

Menší změny se odehrály také v interiéru. Tou nejnepřehlédnutelnější jsou nová sportovní sedadla s polokoženým čalouněním, červeným stehováním a Lada Sport. Podobné ladění dostal kůží obšitý volant a okolí řadičky, z přiložených snímků nejsou úplně patrné hliníkové nášlapy pedálů, ale jsou tam.

Pod kapotou najdeme atmosféricky plněný benzinový motor 1,6 16V s výkonem až 120 koní a maximem točivého momentu 160 Nm. Převodovka je pětistupňová mechanická a to vše se spolu s pohonem předních kol postará o zrychlení na stovku za 9,5 sekundy a maximální rychlost 197 km/h. Možná se budete divit, ale Lada říká, že tohle je nejrychlejší silniční auto, které kdy vyrobila a asi není důvod ji nevěřit. O jeho zpomalení se pak starají výkonnější kotoučové brzdy na všech kolem o průměru 280 mm vpředu a 240 mm vzadu.

To jsou relativně skromná čísla, cena jim ale má odpovídat. Konkrétní cifru zatím neznáme, Lada ale hovoří o částce pohybující se kolem 400 tisíc rublů, tedy asi 245 tisíc Kč. A to by za podobné auto určitě nebylo příliš.

Do prodeje vstoupí Granta Sport na přelomu letošního a příštího roku, zprvu v pětisetkusové výrobní sérii, výroba jako taková by omezena být neměla. Naopak, automobilka již avizuje i silnější provedení - nejprve se 135 a později až s 200 koňmi výkonu. Že by nový úsvit Lady?


Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 1 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 01Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 2 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 02Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 3 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 03Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 4 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 04Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 5 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 05Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 6 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 06Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 7 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 07Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 8 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 08Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 9 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 09Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 10 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 10Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 11 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 11Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 12 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 12Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 13 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 13Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 14 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 14Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 15 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 15Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 16 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 16Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 17 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 17Lada Granta Sport: silniční verze jede skoro 200 km/h, stát bude 245 tisíc - 18 - Lada Granta Sport 2012 silnicni 18
Takhle vypadá nejrychlejší silniční Lada všech dob. Krása to vyloženě není, za 245 tisíc ale nemůžete chtít zázraky

Zdroje: Motor.ru, Drom.ru, Drive.ru

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.