Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg chystá svůj první sedan, bude také nejrychlejší na světě?
8.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to zvláštní, ale už pěkných pár let leze proslulým výrobcům aut do zelí švédská firmička, která loni vyrobila 11 aut. A chce jim do něj lézt ještě více.
Když se tři hádají, čtvrtý se směje, chce se nám zvolat. Zatímco svět sleduje maškarádu okolo možného srovnání LaFerrari, P1 a 918 v Top Gearu, Koenigsegg v Ženevě vystavuje model Regera, který s 1 500 koňmi výkonu zvládá akceleraci z 0 na 400 km/h za 20 sekund. Nikde pochopitelně není psáno, že excelentní papírové parametry budou fungovat také v praxi a Koenigsegg Regera celou „Svatou trojici” italsko-německo-britských hypersportů překoná. Jenže Christian von Koenigsegg a lidé kolem něj nejsou není žádná začínající parta naivních nadšenců - jejich auta už nejednou dokázala, že extrémně rychlá jsou také ve skutečnosti, však se podívejte třeba na srovnání Veyronu Vitesse a Agery R nebo Porsche 918 a téhož Koenigseggu. A Agera R je dnes v nabídce Koenigseggu něco jako Fabia 1,2 TSI v nabídce Škody - není to žádný základ, jsou tu i citelně rychlejší modely.
Christian von Koenigsegg prostě umí udělat fungující rychlé auto a pokud Regera nezklame, půjde jeho kredit ještě výše. Sám o tom nepochybuje a ačkoli letošek bude pro jeho firmu zlomový, neboť bude poprvé vyrábět souběžně více než jeden model (produkci tak zvýší z 11 na 22 aut ročně), věří, že zvládne i více. Jednak chce letos pokořit rekord Nordschleife s One:1, to znovu potvrdil, ale jen tím trávit čas nehodlá.
Chtěl by postavit čtyřdvéřové hyperauto, dost možná nejrychlejší sedan světa. „Ano, takové auto si dokážu představit. Možná do pěti let, pravděpodobně o něco dříve,” konstatuje odhodlaně von Koenigsegg pro Top Gear na ženevském autosalonu. Majitel, šéf a hlavní mozek celé firmy vcelku pochopitelně nedodal žádné další detaily, můžeme si ale představit, co by skrýval. Dozajista objemný, přeplňovaný motor vlastní konstrukce, kterému by v případě úspěchu Regery mohla asistovat i elektřina. Nečekejme ale jen technickou vyspělost a extrémní výkony, automobilka pracuje i s luxusem, výjimečnými materiály a vcelku pozoruhodný designem. To všechno by se sedan snažil skloubit ještě více než všechna dosavadní kupé.
Sedan ale není jediná věc, o které ve Švédsku přemýšleli či přemýšlejí. Christian von Koenigsegg také říká, že zavrhl myšlenku menšího sportovního modelu vyráběného ve větším počtu. „Pro mě v posledních pár letech tento sektor - 911, McLaren, Ferrari 458 a další - je sršní hnízdo od kterého se chci držet dál. Každý se snaží zabít toho druhého,” říká švédský automobilový guru s tím, že je rád, že je od této řeži dál ve svém malém modrém oceánu aut kopajících v docela jiné lize.
Co naopak chce dostat do produkce, a nejen pod svou značkou, je bezvačkový motor. Ne až tak novátorská myšlenka by při své materializaci umožnila naprosto libovolné časování ventilů a to by skýtalo spoustu výhod. Říká, že ovládat ventily vačkou je jak hrát na piáno násadou od koštěte a po 14 letech práce je prý velmi blízko dotažení této myšlenky do konce. „Jsme blízko uskutečnění a nejen v Koenigseggu. Spolupracujeme s několika velkými výrobci aut a chystáme se na implementaci,” řekl.
Ve Švédsku se tedy chystají zajímavé věci a i když výjimečné schopnosti Koenigseggu nejsou novým objevem, zdají se být stále viditelnější i hmatatelnější. Na severu Itálie mají z této firmy dost možná už teď těžkou hlavu a může být ještě hůře - Koenigsegg dnes při své velikosti není zdaleka tolik svázán regulacemi jako větší souputníci a může si dovolit jít do mnohem větších extrémů. Schopnosti novinek „starých značek” by se tak v zrcadle s trilobitem na pozadí mohly jednou snadno vyjevit jak nedostačující. Ostatně zmiňovaná Regera to dost možná činí už nyní...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Koenigsegg Regera ohromil Ženevu. Další chystané novinky značky mají podobný potenciál...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 26 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:46 - GeneHawkins
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch