Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti
22.12.2019 | Petr Prokopec
Automobilka už vítězoslavně oznámila, že zahájila výrobu, jenže všechny dosud vyrobené exempláře modelu ID.3 sjíždí z linky bez kompletního softwaru. Ten má být doladěn až na jaře příštího roku.
Na počátku listopadu Volkswagen spustil výrobu dlouho očekávaného elektrického hatchbacku ID.3. Německá automobilka však zároveň s tím oznámila, že první exempláře dorazí k zákazníkům až v polovině příštího roku. To znamená, že mezi oběma termíny figuruje zhruba osmiměsíční propast, což je velmi neobvyklé - běžně výrobci odstartují sériovou výrobu maximálně pár měsíců před tím, než si auta můžete odvézt ze showroomů. A až nyní se ukazuje, co za tím vězí.
Původně jsme si mysleli, že VW jen uměle odkládá příchod na trh kvůli nástupu nových pravidel EU, pravý důvod ale má ležet jinde, v problémech se sladěním softwaru vozu. ID.3 je totiž jedním z prvních dvou vozů značky, který je neustále připojen na internet, což pro automobilku znamená vstup na pole neprobádané. Ostatně, VW již při zpoždění osmé generace Golfu, která je oním druhým vozem, uváděl, že vývojáři mají nyní na starosti stovky milionů řádků kódů namísto předchozích desítek. U ID.3 mělo jít vše hladčeji, ale nejde.
Dle informací německého Manager Magazinu se i v případeěID.3 objevily „masivní problémy”, které nyní Volkswagen neumí vyřešit. Automobilka si proto pronajala parkovací plochy, na kterých uskladňuje již vyrobené kusy ID.3 místo toho, aby s nimi jezdila a dolaďovala porodní bolístky. Software elektrického hatchbacku je totiž nekompletní, a tak vlastně nemohlo dojít ani na jeho užívání. A nedojde k němu dříve než na jaře 2020, kdy by měly být problémy vyřešeny.
Zajímavé přitom je, že první várka 10 tisíc vozů dostane inovovaný software přímo u výrobce, tedy nikoliv skrze internet. Takový krok je spojen až s druhou várkou 20 tisíc vozů, která se ovšem dostane na řadu až později. To by naznačovalo problémy nejen se samotným softwarem, ale také s jeho zabezpečením. Je tedy otázkou, zda zahájení dodávek proběhne dle plánu, neboť na odladění dalších porodních bolístek bude mít značka méně času.
Na další vývoj jsme tedy opravdu zvědavi, zvláště proto, že software je pro budoucnost německé značky extrémně důležitý. Volkswagen jej totiž hodlá nabídnout i konkurenčním automobilkám, aby co nejvíce rozmělnil náklady. Na něco takového však Němci mohou zapomenout, pokud systém bude mít mouchy.















Výroba elektrického Volkswagenu ID.3 sice již odstartovala, značka však kvůli nekompletnímu softwaru prozatím vyrábí auta pouze na sklad
Zdroj: Manager Magazin
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva