Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby

Korejský crossover spároval 188 benzinových a 37 elektrických koní. Výsledkem má být spotřeba okolo 6,9 l/100 km a vylepšená trakce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby

12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejský crossover spároval 188 benzinových a 37 elektrických koní. Výsledkem má být spotřeba okolo 6,9 l/100 km a vylepšená trakce.

Chicagský autosalon se nám rozjel na plné obrátky, díky čemuž jsme vám již mohli představit tovární doplňky určené pro novou Mazdu MX-5. Nyní se pro změnu přesuneme ze stánku japonské značky ke korejské automobilce Kia, která na motor show přivezla koncept Trail'ster e-AWD. Jak jsme přitom správně uhodli již při prvním avízu, jedná se o Soul, který byl přepracován nejen po stránce vizuální, ale také po té mechanické. Minulostí je tak pohon předních kol.

Namísto standardního ústrojí zde máme hybridní soustavu složenou z 1,6litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru. Spalovací pohonná jednotka o výkonu 188 koní a točivém momentu 252 Nm roztáčí přes šestistupňový automat kola přední, zatímco ta zadní má na starosti elektrický agregát naladěný na 37 koní a 136 Nm, jež energii sosá z lithium-iontových baterií o kapacitě 1,2 kWh. Ty najdeme uskladněné pod podlahou zavazadelníku.

Mezi oběma jednotkami není jediné mechanické pouto, přičemž podle automobilky spolu komunikují pouze skrze software. Zapojena může být jedna či obě, kdy čistě na elektřinu Trail'ster zvládne tři až čtyři kilometry při lehce sešlápnutém plynu. Při využití obou agregátů pak lze počítat se spotřebou, která ve srovnání se standardní verzí osazenou dvoulitrovým benzinovým motorem má poklesnout o 25 až 30 procent ve městě a 5 až 10 procent na dálnici.

V řeči čísel se jedná o 7,8litrovou, respektive 6,9litrovou žíznivost, což na první pohled nevypadá impozantně, a to ani za předpokladu, že jde o crossover s celkovým výkonem 223 koní. Nesmíme ovšem zapomínat, že se jedná o údaje pro americký trh, které reflektují realitu mnohem věrněji než evropské laboratorní měření, které by dozajista v obou ohledech přineslo spotřebu nižší několik litrů paliva na sto kilometrů.

Od fabulací se ale vraťme zpátky do reality, u pohonných jednotek ale ještě chvíli zůstaneme. Je totiž třeba dodat, že standardem je systém start/stop, který ovšem nikterak neovlivňuje chod klimatizace. Ta je napojena na již zmíněné baterie, přičemž po vyčerpání uskladněné energie dochází k opětovnému automatickému nahození spalovací jednotky.

Nyní již můžeme zamířit k exteriéru, který v prvé řadě profituje ze světlé výšky zvýšené o 64 milimetrů. Trail’ster se tak bez problémů může vydat do náročnějšího terénu, čemuž napomáhá i ono hybridní ústrojí. Elektronický mozek vozu totiž rozpozná ztrátu trakce a dokáže maximalizovat zapojení elektromotoru, pokud jedno z předních kol začne prokluzovat.

Dále tu máme plátěnou střechu, jež se posunuje směrem dozadu v zafixovaných bočnících a které společnost dělají specifické střešní ližiny. Opomenout pak nesmíme ani přepracované nárazníky, jež jsou stejně jako střecha a boční prahy lakovány odstínem Terra Bronze Metallic, zatímco zbytek karoserie je vyveden v bílé barvě Polar Pearl Snowdrift.

V interiéru pro změnu najdeme hnědé kožené čalounění a hliníkové doplňky, přičemž Kia dodává, že inspirací pro řadu ovládacích prvků bylo lyžařské a snowboardové vybavení. Ze stejného soudku je pak i design 19palcových litých kol, které jsou obuty do pneumatik Pirelli Winter Carving. Tím nám ale tisková zpráva končí.

Dodat již můžeme pouze tolik, že Kia výrobu obdobného crossoveru skutečně zvažuje, a to v nejbližší budoucnosti. Je však otázkou, co můžeme v sérii očekávat. Jistotou je onen hybridní pohon všech kol, mimo něj by pak reálná mohla být i ona plátěná střecha. I když ta by dozajista byla za příplatek, nikoliv jako součást standardu.


Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 1 - Kia Trailster nova sada 01Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 2 - Kia Trailster nova sada 02Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 3 - Kia Trailster nova sada 03Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 4 - Kia Trailster nova sada 04Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 5 - Kia Trailster nova sada 05Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 6 - Kia Trailster nova sada 06Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 7 - Kia Trailster nova sada 07Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 8 - Kia Trailster nova sada 08Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 9 - Kia Trailster nova sada 09Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 10 - Kia Trailster nova sada 10Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 11 - Kia Trailster nova sada 11Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 12 - Kia Trailster nova sada 12Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 13 - Kia Trailster nova sada 13Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 14 - Kia Trailster nova sada 14Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 15 - Kia Trailster nova sada 15Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 16 - Kia Trailster nova sada 16Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 17 - Kia Trailster nova sada 17Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 18 - Kia Trailster nova sada 18Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 19 - Kia Trailster nova sada 19Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 20 - Kia Trailster nova sada 20Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 21 - Kia Trailster nova sada 21Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 22 - Kia Trailster nova sada 22Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 23 - Kia Trailster nova sada 23Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 24 - Kia Trailster nova sada 24Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby - 25 - Kia Trailster nova sada 25
Kia Trail'ster v lehce pozměněné podobě dostane do výroby. Korejci ovšem neupřesnili, kdy se tak stane, tisková zpráva v tomto směru zmiňuje jen blízkou budoucnost

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše