Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Trail'ster e-AWD: Soul dostal hybridní pohon všech kol, půjde do výroby
12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský crossover spároval 188 benzinových a 37 elektrických koní. Výsledkem má být spotřeba okolo 6,9 l/100 km a vylepšená trakce.
Chicagský autosalon se nám rozjel na plné obrátky, díky čemuž jsme vám již mohli představit tovární doplňky určené pro novou Mazdu MX-5. Nyní se pro změnu přesuneme ze stánku japonské značky ke korejské automobilce Kia, která na motor show přivezla koncept Trail'ster e-AWD. Jak jsme přitom správně uhodli již při prvním avízu, jedná se o Soul, který byl přepracován nejen po stránce vizuální, ale také po té mechanické. Minulostí je tak pohon předních kol.
Namísto standardního ústrojí zde máme hybridní soustavu složenou z 1,6litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru. Spalovací pohonná jednotka o výkonu 188 koní a točivém momentu 252 Nm roztáčí přes šestistupňový automat kola přední, zatímco ta zadní má na starosti elektrický agregát naladěný na 37 koní a 136 Nm, jež energii sosá z lithium-iontových baterií o kapacitě 1,2 kWh. Ty najdeme uskladněné pod podlahou zavazadelníku.
Mezi oběma jednotkami není jediné mechanické pouto, přičemž podle automobilky spolu komunikují pouze skrze software. Zapojena může být jedna či obě, kdy čistě na elektřinu Trail'ster zvládne tři až čtyři kilometry při lehce sešlápnutém plynu. Při využití obou agregátů pak lze počítat se spotřebou, která ve srovnání se standardní verzí osazenou dvoulitrovým benzinovým motorem má poklesnout o 25 až 30 procent ve městě a 5 až 10 procent na dálnici.
V řeči čísel se jedná o 7,8litrovou, respektive 6,9litrovou žíznivost, což na první pohled nevypadá impozantně, a to ani za předpokladu, že jde o crossover s celkovým výkonem 223 koní. Nesmíme ovšem zapomínat, že se jedná o údaje pro americký trh, které reflektují realitu mnohem věrněji než evropské laboratorní měření, které by dozajista v obou ohledech přineslo spotřebu nižší několik litrů paliva na sto kilometrů.
Od fabulací se ale vraťme zpátky do reality, u pohonných jednotek ale ještě chvíli zůstaneme. Je totiž třeba dodat, že standardem je systém start/stop, který ovšem nikterak neovlivňuje chod klimatizace. Ta je napojena na již zmíněné baterie, přičemž po vyčerpání uskladněné energie dochází k opětovnému automatickému nahození spalovací jednotky.
Nyní již můžeme zamířit k exteriéru, který v prvé řadě profituje ze světlé výšky zvýšené o 64 milimetrů. Trail’ster se tak bez problémů může vydat do náročnějšího terénu, čemuž napomáhá i ono hybridní ústrojí. Elektronický mozek vozu totiž rozpozná ztrátu trakce a dokáže maximalizovat zapojení elektromotoru, pokud jedno z předních kol začne prokluzovat.
Dále tu máme plátěnou střechu, jež se posunuje směrem dozadu v zafixovaných bočnících a které společnost dělají specifické střešní ližiny. Opomenout pak nesmíme ani přepracované nárazníky, jež jsou stejně jako střecha a boční prahy lakovány odstínem Terra Bronze Metallic, zatímco zbytek karoserie je vyveden v bílé barvě Polar Pearl Snowdrift.
V interiéru pro změnu najdeme hnědé kožené čalounění a hliníkové doplňky, přičemž Kia dodává, že inspirací pro řadu ovládacích prvků bylo lyžařské a snowboardové vybavení. Ze stejného soudku je pak i design 19palcových litých kol, které jsou obuty do pneumatik Pirelli Winter Carving. Tím nám ale tisková zpráva končí.
Dodat již můžeme pouze tolik, že Kia výrobu obdobného crossoveru skutečně zvažuje, a to v nejbližší budoucnosti. Je však otázkou, co můžeme v sérii očekávat. Jistotou je onen hybridní pohon všech kol, mimo něj by pak reálná mohla být i ona plátěná střecha. I když ta by dozajista byla za příplatek, nikoliv jako součást standardu.

























Kia Trail'ster v lehce pozměněné podobě dostane do výroby. Korejci ovšem neupřesnili, kdy se tak stane, tisková zpráva v tomto směru zmiňuje jen blízkou budoucnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025Dobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řádově větší počet majitelů
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch