Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Optima Hybrid 2014: facelift přinesl lepší aerodynamiku, spotřeba zamířila dolů
7.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Korejský sedan s 202 hybridními koňmi si nově řekne o průměrných 6,2 l/100 km. A to díky jiným nárazníkům, čelní masce a litým kolům.
O modernizaci korejského sedanu jsme vcelku pravidelně informovali v průběhu celého loňského roku. Neunikla nám ani americká, ani evropská verze. Nově se tak logicky musíme zastavit také u hybridního provedení, ačkoliv to u nás momentálně nabízeno není. Možný je ovšem individuální dovoz, pročež jsme si posvítili na premiéru modelu na autosalonu v Chicagu. Nic jiného než pár kosmetických změn ovšem neočekávejte.
V motorovém prostoru nadále pracuje 2,4litrový benzinový čtyřválec, kterému společnost dělá elektromotor a lithium-polymerové baterie. Neměnný tak od loňské rošády zůstal výkon 202 koní i točivý moment 320 Nm. Vlivem přepracovaného předního nárazníku, nové čelní masky a odlišného designu litých kol se ale zlepšila aerodynamika.
Průměrná spotřeba tak zamířila dolů na 6,2 l/100 km, ve městě se budete pohybovat za 6,5 litru a mimo městkou zástavbu za 5,9 litru. Vše ale bude ovlivňovat ještě velikost ráfků a pneumatik, kdy na výběr je 16palcové nebo 17palcové provedení. Mimo to pak vůz dostal ještě nové LEDky, větší zadní světla a přepracovaný zadní nárazník.
Uvnitř Kia Optima Hybrid standardně nabízí 4,3palcový TFT displej uprostřed přístrojového štítu, středovou konzoli může za příplatek okupovat osmipalcový monitor, který informuje spotřebě, dobíjení či nastavení samotného automobilu. Mimo to pak můžete sáhnout i po novém audio systému Infinity s osmi reproduktory.
Tím veškeré změny končí, o cenách se ovšem Kia nezmiňuje. Jasné navíc ani není datum, kdy by modernizovaná Optima Hybrid měla zamířit do prodeje. Jelikož je ovšem oficiálně označována za modelový rok 2014, cesta do showroomů ji dozajista zabere jen pár týdnů.


















































Hybridní Kia Optima dostala jen pár aerodynamických modifikací, jež zároveň snižují spotřebu. Jinak ale motorový prostor nedoznal jediné změny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před hodinouNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před hodinouLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 2 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 4 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 5 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva