Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Drive Wise: chystá se korejský autopilot, hned tak ale hotový nebude
6.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Korejská automobilka spustila novou divizi, která se soustředí na vývoj autonomního řízení. Jeho některé prvky budou k dispozici již do konce dekády.
Na letošním veletrhu elektroniky CES v Las Vegas nepoodhalily svou budoucnost jen německé automobilky Volkswagen a BMW, ale také korejská Kia. Ta představila novou divizi Drive Wise, jejímž cílem není nic jiného než vývoj autonomního řízení. Podle plánu značky by první modely osazené částečnou formou autopilota měly dorazit do prodeje na konci této dekády, přičemž vyznačovat se budou novou generací již existujících podpůrných systémů.
Automobilka momentálně vyvíjí především technologie zvané Highway Autonomous Driving (HAD) a Urban Autonomous Driving (UAD), které se již dle názvů soustředí na autonomní řízení na dálnicích a ve městech. Spoléhají přitom na řadu senzorů, radarů a kamer, jež monitorují a analyzují okolí vozu. Jeho poloha je pak určena monitoringem jízdních pruhů a ostatních vozidel, což již nyní umožňuje celou řadu manévrů bez zásahů řidiče.
Kia dále připravuje technologii zvanou Preceding Vehicle Following (PVF), která pro změnu sleduje vůz jedoucí před vámi. Software přitom dokáže vypočítat cestu tohoto automobilu na základě polohy dalších vozidel a umožní vám jeho sledování i ve chvílích, kdy již kupříkladu dopravní značení na silnici není plně viditelné. Systém Traffic Jam Assist (TJA) se pro změnu soustředí na zácpy a udržuje bezpečnou vzdálenost od vozu před vámi.
Kromě toho tu máme technologie Emergency Stop System (ESS) a Driver Status Monitoring (DSM), které analyzují tvář řidiče a kontrolují, zda ten neustále sleduje vozovku. Jakmile přitom uhne očima na delší dobu, ESS automaticky nařídí vozu, aby zajel do vedlejšího pruhu a následně zastavil. Pokud se tedy stejně jako pan doktor ve filmu Vesničko má, středisková rádi kocháte, pak je s touto kratochvílí konec.
Závěrem tu pak máme systém automatického parkování (Autonomous Valet Parking), který umožňuje řidiči ovládat vůz pouze skrze speciální klíč nebo chytré hodinky. Kia přitom věří, že díky následnému vývoji všech těchto technologií by mohla mít na silnicích plně autonomní vůz do roku 2030.


























Kia spustila činnost divize Drive Wise, načež je zjevné, že to s autonomním řízením myslí Korejci opravdu vážně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle