Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Carens a Soul 2017: facelift vylepšil u MPV vzhled, SUV přinesl 204 koní
24.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oba korejské modely profitují z odlišných nárazníků či vnitřního čalounění. Soul má ovšem nově k dispozici vrcholný 1,6litrový čtyřválec T-GDI.
S novou generací Kie Carens jsme se svezli již před dvěma roky. Na trh ovšem toto korejské MPV disponující až sedmi sedadly přišlo o dvanáct měsíců dříve. Na korejské poměry je tedy vcelku logické, že automobilka chystá facelift, se kterým nás naživo seznámí na autosalonu v Paříži. Do prodeje pak vůz zamíří ještě letos, přičemž ceny se nikterak výrazně nezdvihnou. Modernizace totiž patří do ranku těch menších a po stránce vizuálně sotva patrných.
Změn je vcelku dost, zvenčí jde totiž o nové pojetí „tygřího čumáku“, odlišné nárazníky vpředu i vzadu, jinak stylizované mlhovky a nový design 16-, 17- a 18palcových litých kol. Kromě toho se paleta barev rozrostla o odstín Mysterious Blue. V rámci interiéru je pak možné počítat s černým či béžovým koženým čalouněním, z nichž druhé zmíněné se ukazuje na oficiálních fotkách. Značka přitom dodává, že za příplatek jsou k dispozici ozdobné švy v diamantovém vzoru.
Dále můžeme zmínit nové dekory s vizáží karbonu či lakované lesklou černí, v případě multimediálních systémů lze pak počítat se sedmipalcovým či osmipalcovým displejem a konektivitou s Apple CarPlay a Android Auto. Vrcholné úrovně výbavy kromě toho dostanou do vínku satelitní navigaci TomTom a zpětnou kameru, za příplatek je navíc k mání audio systém JBL se separovaným subwooferem a šesti reproduktory.
Pod kapotou se již pranic nezměnilo, tedy stran faktu, že základní 1,7litrový turbodiesel CRDi se 116 koňmi je nově možné spřáhnout s paketem Eco Pack. Jeho součástí je přitom systém ISG (Idle Stop/Go čili jinak zvaný start/stop), pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem a zrevidovaný šestistupňový manuál s odlišnými převody. Průměrné emise CO2 by přitom měly klesnout na 109 g/km, což odpovídá spotřebě 4,1 litru naftty na 100 km.
Tím jsme s MPV hotovi, přesunout se tak můžeme k modernizovanému modelu Soul. Viděli jsme jej už při korejské premiéře, ukáže se ale také v Paříži a do evropského prodeje zamíří v následujících měsících. V jeho případě je ale těch novinek více, zmínit totiž můžeme nové nárazníky, odlišný „tygří čumák“, nový metalický ochranný plát podvozku či příplatkové světlomety s LEDkami pro denní svícení. Lampy se ovšem měnily taktéž vzadu.
Uvnitř je taktéž možné očekávat odlišné dekory, multimediální systém je pak k mání s 5-, 7- nebo 8palcovou obrazovkou. Opět je možné počítat s navigací či systémy Apple CarPlay a Android Auto, dále dorazila i nová zpětná kamera, port na USB pro zadní řadu sedadel či elektrické ovládání toho řidičova, a to hned v osmi směrech. Zmínit lze i dešťový senzor.
Po stránce bezpečnostní nesmíme zapomenout na detekci vozů ve slepém úhlu či varování před srážkou s předměty za vozem, v motorovém prostoru se pak u dosud nabízených variant pranic nezměnilo. Kia ovšem ohlásila příchod nové pohonné jednotky, a sice 1,6litrového čtyřválce T-GDI, který stejně jako u modelů Pro_cee'd GT a Cee'd GT produkuje 204 koní.
Vyšší výkon přenáší na přední kola pouze sedmistupňový dvouspojkový automat, přičemž dle Kie máme po stránce jízdní dynamiky počítat se sprintem z klidu na stovku za 7,5 sekundy, nejvyšší rychlostí 196 km/h a emisemi CO2 ve výši 156 g/km. Mimo to se ovšem verze T-GDI měnila i vizuálně, neboť unikátní jsou agresivnější nárazníky či 18palcová litá kola.
Dále dorazila dvojice koncovek výfuku a červeně lakované detaily, zatímco uvnitř lze počítat s černým koženým čalouněním a oranžovými švy. Ve stejném odstínu jsou pak vyvedeny i některé další vnitřní dekory. Ve finále nesmíme zapomenout ještě na větší brzdy schopné zastavit vůz ze stovku na 35,5 metrech, tím nám ale druhý korejský facelift končí.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.



Kia Carens se dočkala víceméně jen vizuálního faceliftu...
...modelu Soul však modernizace nadělila motor 1,6 T-GDI s 204 koňmi, i v evropské specifikaci
Starší snímky Soulu 2017 po premiéře v Koreji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva